26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פירוטכניקה בארכיון המדינה

לא להתעסק בפירוטכניקה אמרה חה״כ נאוה בוקר (ליכוד).–מדובּר בתיקי חטיפה ולא בתיקי אימוץ, ולכן יש לחשוף את כל התיקים והארכיונים של המוסדות  הקשורים בטיפול בילדי העולים, בהם: הסוכנות היהודית, ויצ"ו, "הדסה", הסתדרות הפועלות מבית ההסתדרות העובדים, ועוד. שם מוסתרת האמת על ילדי העולים שנחטפו".

____________________________________________________________________

"הפרוטוקולים של ועדות הבדיקה והחקירה של פרשת חטיפת ילדי תימן אינם חושפים את שמות הילדים שנעלמו. האמת נשארה עלומה ונסתרת. יש לחשוף את פרטיהם של הילדים שנחטפו ונלקחו ל'אימוץ 'כביכול.

שלב ראשון במערכה לחשיפת האמת בפרשת ילדי תימן הגיע לסיומוביום 28/12/16.כזכור, מובילי המאבק הקשו ושאלו:מדוע ועדת החקירה הממלכתית שסיימה עבודתה בשנת 2001,היתה צריכהלהטיל חיסיון על הפרוטוקולים למשך 70 שנה, והרי אין כאן עניין של פגיעה בביטחון המדינה, ואף ולא ביחסי החוץ שלהּ ולא בשום עניין אחֵר שיכול להזיק?!(ר' סעיף 10 [ב] לחוק וועדות החקירה).

למובילי המאבק אין ספק, שהמניע לחיסיון הממושך הזה, היה רצונם של חברי ועדת החקירה הממלכתית ושל מי שמינה אותם להסתיר ולהדחיק את האמת מן ההורים וממשפחות הילדים לעוד עשרות שנים, והם הצליחו במידת מה. והראָיה: ההורים כבר הלכו לעולמם, והילדים שהיו אז תינוקות, הם היום כבני שישים-שבעים.

השר צחי הנגבי,שמּוּנָּה על ידי  רה"מ בנימין נתניהו לרכּז את הטיפול בעניין, הִמליץ על חשיפת חלק מהחומרים החסויים, ובעקבות זאת, אישרה הממשלה בהחלטה מספר 2040 מיום 13/11/16 את בקשתו. רה"מ פנהביום 18/12/16 לוועדת חוקה חוק ומשפט, וזו אישרה את הבקשה לחשיפה על-פי צו ועדות החקירה (היתר עיון בחומרי החקירה) התשע"ז -2016 , בהתאם לסעיף 26(ב) לחוק ועדות החקירה.

בפניית ראש הממשלה למתן הצו מוצגות שלוש תיאוריות בעניין גורל היעלמותם של התינוקות. אחת מהן היא 'ממסדית', שמטרתה לספק ילדים לזוגות אשכנזים ולאורחים מחו"ל חשׂוּכי-ילדים, לעיתים תמורת תשלום. ההליך זה שנקט בו רה"מ, לכאורה על-פי החוק, נראה בעיניי כמעֵין הצגה המלמדת אותנו שמדינת ישראל עדיין רחוקה מלהכיר, או אינה רוצה, להכיר בפשע של חטיפת הילדים ולקחת אחריות.

עדותו ראש השב"כ עמוס מנור

מעיון בעדותו של ראש השב"כ, מר עמוס מנור ז"ל, בפני ועדת החקירה הממלכתית,  ניתן ללמוד כי היא ניתנה לבקשתו בדלתיים סגורות. בו בזמן הייתה הכחשה גורפת למעורבות שירותי הביטחון בפרשת חטיפת ילדי עולי תימן.             ונשאלת שאֵלה: אם הייתה הכחשה גורפת למעורבות השב"כ, מדוע היה צריך לבקש לשמוע אותה בדלתיים סגורות, ולמחוק את השמות בעדוּת גופה? גם חברי ועדתה חקירה התנצלו על שהם נאלצים לשאול את ראש השב"כ, והוא לא נראה כמי שנתוּן תחת חקירה. ובכלל, מי שהתנסה בחקירת עדים, יכול היה להבין שאין זו חקירה אמיתית.

ראש השב"כ אף נשאל על ידי חברי הוועדה אם ידוע לו על "המשתיק הראשי של השב"כ"  שאיים על אביגדור פאר, מי שהיה סגן מנהל המחלקה לטיפול בעולה במשרד הסעד, שלא יבוא להעיד בוועדת החקירה הממלכתית. ככל הנראה הם מתכוונים לעמי חובב. יו"ר ועדת החקירה הממלכתית אף הגיש על כך תלונה במשטרה, אך עד היום איש אינו יודע מה עלה בחקירה זו.תשובת ראש השב"כ  הייתה, שהוא לא מכיר שם כזה ואין לו כל מושג בעניין. כך שואלים, כך חוקרים אצלנו. לשם השוואה, כל מי שראה איך הסנאט פועל וחוקר בארה"ב את ראשֵי ה-FBI וה-CIA, מבין שעדותו של ראש השב"כ לא הייתה חקירה כלל.

כאשר נשאל ראש השב"כ עמוס מנור על ידי  חברי הוועדה בִּדבר רשימות מחשב עם שמות של הילדים שנחטפו, פטר אותם ראש השב"כ בתשובה סתמית, כי אז לא היו מחשבים, "ובכספת שירשתי לא היו רשימות של ילדים תימנים".כך הוא אמר .  ואני שואל אתכם:האם זו חקירת שתי וערב עם הצלבות מידע ?

כאשר חברי הוועדה מעמתים את ראש השב"כ עמוס מנור עם הידיעה בעיתון "העולם הזה" של אורי אבנרי על הרב ד"ר יששכר דב ברגמן, נשיא הפועל המזרחי בארה"ב, שנתפס עם מאות אלפי דולרים בתוך מזוודה, ושהוא אישר שזה התקבל ממכירת ילדים חטופים, מה השיב ראש השב"כ?ראשית, שפרסום הכתבה לא היה בתקופתו, כי הוא פרש בשנת 1964. ושנית, אם דבר כזה היה מגיע לבן גוריון, הוא לא היה יושב בשקט. ואני שואל: האומנם מי שנתן את ההוראה לא היה יושב בשקט?משם המשיך ראש השב"כ לגלגל את סיפור המריחה'.

גילוי: משהו 'נשתל'

גם על פי הודאתו של עמי חובב נמצא בתוך ארכיון המדינה במדור פרשת ילדי תימן, ואשתו נעמי חובב עבדה כקלדנית מתמללת בוועדות הכנסת ולמעשה שימשה כפילטר מסננת לדברים שאסורים שייחשפו.

ארגוני ביון יודעים לשתול אנשים בתוך גופים שבהם יש להם עניין, וכך נעשה בפרשת ילדי תימן: אגב עמי חובב הוא אותו איש מודיעין שנמצאו בידיו 200 תעודות חתימה חתומות. הוא 'שתל אותם תחילה במסמכי בהלול (בשנת 1967) ואח"כ נשכר כחוקר בוועדת שלגי, ולדבריו גם וועדת כהן=קדמי השתמשו בממצאים שלו מוועדת בהלול ושלגי.

מה זה אומר שזה לא רק וועדות טיוח אלא העתקה שיטתית של דבר שהושתל מלכתחילה על ידי איש מודיעין של שירותי הביטחון. את שמה של גב חובב אשתו של עמי חובב מצאתי על אחד המסמכים בארכיון המדינה

לחשוף את תיקי החטופים ואת שמותיהם

כאמור בפתיחת דברינו, סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאווה בוקר דורשת לחשוף את כל תיקי הילדים הנעלמים, החטופים וה- "מאומצים", כולל שמותיהם. מדובר במאות ואלפי ילדים שהועלמו תוך ניצול ההפקרוּת הרבה ששררה באותן שנים בטיפול רפואי בילדים, במתן צווי אימוץ וכד'. למרבה הצער, 'שומרי-הסף' (משטרה, בתי-משפט, ועוד), שהיו אמורים להגן על התינוקות, לא יכלו או לא רצו ליטול אחריות, וקרסו  בזה אחר זה .

לדברי חה"כ בוקר, יש להצטער שהחלטה כה חשובה לפתוח את התיקים, אינה  פותרת את הבעיה מן השורש, אלא עוסקת ב"פירוטכניקה" של סוגיית פרשת ילדי עולי תימן.

הפתרון היחיד לתעלומה חייב להיות על ידי חשיפה מלאה של פרטי שמות החטופים ושמות האחראים, ולא להסתתר מאחורי טיעונים משפטיים כביכול שעלולים למנוע את חשיפת האמת.

סוף דבר הכול נשמע

בני הדור השני והשלישי של ילדי העולים צועדים בדרך נחושה ועקשנית אל חשיפת האמת בפרשת ילדי עולי תימן. הם אומרים כי מדובר בפשעי- עם נגד האנושות,ולא ישקטו ולא ינוחו עד לגילוי האחראים לפשעים הללו, שנעשו תוך העלמת עין מצד גורמים בכירים במדינת ישראל.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחד נגד מאה

אלי חזן

הליכודניקים החדשים- ״מה שהיה הוא שיהיה …ואין חדש תחת השמש״(קוהלת א,ט)

גבי מירל. שיווק ויח"צ : רונית טלבי

"אין כובשים את ראש הסלע – אם אין קבר במורד"

אלי חזן

השריפה בכרמל,שעון מעורר, צורב ,מרגיז ,נכון, רב מימדי.

אריק זיו ויזר

אנא, אל תעצרו את השינוי!

אלי חזן

עשה לך רב

אלי חזן
דילוג לתוכן