26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

פינה קורנת בכנסת

עם סופו של  מושב החורף ישבנו עם ח"כ נורית קורן לשיחת סיכום שאיננה אלא שיחה לקראת הבאות. היא התמקדה במספר נושאים אך מה שעמד במרכז עבודתה הוא האזרח הקטן – זה שבדרך כלל נעלם מעיניהם של בעלי השררה. וגם על המפכה האנושית שהיא עורכת בבתי המשפט

ח"כ נורית קורן, איך את מסכמת את המושב האחרון ?

אחרי ככלות הכל, לא מעט בציבור חושבים שאתם הח"כים לא עושים כלום אלא מחממים את כסאותיכם ומרוויחים הון עתק על לא כלום.

"במושב החורף שעבר עלינו לטובה, היו לי כמה הישגים חשובים ביותר שהשפיעו על אזרחים רבים.

נאבקתי להקמת וועדה מיוחדת לפרשת היעלמותם של ילדי תימן, המזרח והבלקן. מטרת הוועדה היא חקר האמת הכרה לקיחת אחריות של המדינה על הפרשה, והפגשה בין ילדים מאומצים שנעלמו למשפחותיהם הביולוגיות. עד כה הופגשו שתי משפחות : תחילה, יהודה קנטור שפגש את משפחתו ובשבוע שעבר משפחה ביולוגית נוספת פגשה לראשונה את בת משפחתם המאומצת.

חשוב לי להדגיש : מבחינתי עשיתי את הבלתי יאומן ולפיכך אמשיך ואאבק למען מטרה נעלה זו".

 

אק. אז יהיו מי שיבואו ויאמרו שזה משמעותי אבל לא מספיק.

"כיו"ר השדולה למען הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, פעלתי יחד עם ח״כ אוסמה סעדי מול שר התחבורה ישראל כץ למחיקת תקנה 172 על מנת שחייבים בהוצל"פ יוכלו לקבל את רישיונם לאחר ששילמו את חובם ללא טסט וללא תאוריה. בעקבות מחיקת תקנה זו, הציבור יצא נשכר כי גם מי ששכח לחדש רישיון יוכל לחדש אותו באותם תנאים.

בנוסף, המרכז לגביית קנסות הכריז על מבצע לתשלום דוחות מנהליים ופליליים, מבצע מוצלח שסגר למעלה מ60,000 תיקים".

זה נראה בכלל בור ללא תחתית.

" אז זהו, שאני מאמינה ופועלת לאור ההנחה כי כולנו יכולים להצליח על בסיס מה שאני עברתי ועם קשב רב לציבור תוך עשייה בפועל. לאחר שהונחו על שולחני פניות רבות בדבר ריבית פיגורים על חובות בתשלום ארנונה פניתי יחד עם ח״כ אוסמה סעדי לשר הפנים בבקשה לקיים מבצע חיסול חובות בארנונה. ביום רביעי האחרון הכריז שר הפנים אריה דרעי על 'מבצע חובות בארנונה' החל מה- 1.6.17 וזאת על מנת שאנשים יוכלו לשלם את חובם בארנונה ללא ריבית פיגורים ויוכלו לחזור ולנהל מהלך חיים תקין ללא חובות".

בנוסף, העברתי את חוק הכלבים. כלבים משוטטים שהיו הורגים אותם כי לא היה מי שיאמץ אותם ולאחר החוק יסרסו/ יעקרו את הכלבים ויחזירו אותם לרחוב. החוק חסך לכספי הציבור כ- 26 מיליון ₪".

 

נדמה לי אבל שגולת הכותרת שלך הייתה עזרה לאנשים עם מוגבלויות.

"כיו"ר השדולה לאנשים עם מוגבלות אני פועלת להעלאת קצבאות והטבות נוספות לנכים ע"מ להקל עליהם בהתנהלות בחיי היום יום וזאת לאחר שבמושב הקודם העברתי את התיקון לחוק המכרזים, שמחייב על חברה להעסיק אנשים עם מוגבלות, על מנת שיוכלו לממש את עצמם ולהיות חלק מהחברה שלנו. חשוב שאנשים עם מוגבלות שרוצים לעבוד יוכלו לעבוד וחוק לרון לא יפגע בהם".

תחום נוסף שבו קורן עושה מהפכה הוא במינוי שופטים. היא אחראית למהפכה החברתית בשעה שהביאה למינויים של שופטים מקהלים שהודרו לחלוטין על ידי מערכת המשפט. שתי שופטות ממוצא אתיופי מונו לאחר שקורן דחפה לכך ללא ליאות. יותר מכך, לאחרונה אנו רואים יותר מינויי שופטים ממוצא שאיננו אירופי בהכרח.

"חשוב לי מאוד להביא למגוון חברתי בבתי המשפט. זה בנפשי העניין הזה ואני מקווה לעשות זאת בשותפות עם חברי וחברותי בועדה למינוי שופטים. זוהי זכות עבורי לתקן את מה שדרש תיקון אנושי לאחר כל כך הרבה שנים.

 

אני רק בהתחלה וחשוב לי להביא לידיעת הציבור שעל שולחן הכנסת מונחות עוד הצעות חוק כמו כפר שלם, דיור מוגן ועוד. ואני מקווה שיגיעו לשלב של חוק במושב הבא.

אמשיך ואפעל למען טובת אזרחי מדינת ישראל".

מה תרצי לאחל לאזרחי ישראל ?

"מאחלת לכולם חג שמח וכשר".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביבס למירי רגב 2017 שנת הפריפריה

הרויזיוניסט

ישראל עומדת מול איראן. למה לא אירופה?

אלי ורד חזן

" אריאל שרון היה מצביא ומדינאי שההיסטוריה האישית שלו שזורה בזו של מדינת ישראל"

אלי חזן

תוצאות פריימריז 2022 רשימה ארצית

אריק זיו ויזר

בית הדין חותר תחת הוועדה המוניציפלית

הרויזיוניסט

פנייה אל חברי הכנסת : טוהר ילדיכם נמצא בידיכם

עינר אביב
דילוג לתוכן