26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“עתידו של עם ישראל טמון בחיבור של דור העתיד עם עברו”

כאלף איש השתתפו בערב הוקרה לפייטן והמשורר רבי דוד בוזגלו בקריית מוצקין

כאלף איש גדשו את היכל התיאטרון באירוע התרבות שנערך למען האזרחים הוותיקים בחסותו של המשרד לאזרחים וותיקים והוקדש כולו לגדול הפייטנים שהתגורר בעיר ולמסורת יהדות מרוקו. האירוע התקיים בתחילת השבוע בהיכל התיאטרון בקרית מוצקין במעמד סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד”ר לאה נס, ראש העיר קרית מוצקין, חיים צורי, ראש העיר קרית אתא, יעקב פרץ, ראש העיר נהריה, ג’קי סבג, ד”ר מאיר בוזגלו, בנו של הרב דוד בוזגלו ואנשי ציבור נוספים.

המשרד לאזרחים ותיקים מקדם ערבי מורשת עדות ברחבי הארץ בשיתוף “יד בן צבי” וכחלק מיוזמה זו יזם את הערב לזכרו של הרב דוד בוזגלו, בהשתתפות התזמורת האנדלוסית החדשה והסולן הידוע אמיל זריהן, שביצעו את פיוטיו של הרב בוזגלו, אנדלוסיות קלאסיות וכן שירים מרוקאים עממיים.

סגנית השר נס:  “עתידו של עם ישראל ועתידה של המדינה טמון בחיבור של דור העתיד עם עברו, עם ללא עבר הנו עם ללא עתיד.  האזרחים הותיקים יוצאי מרוקו מחוברים מאוד למורשתם. ההיענות הרבה שיש לכנסים של יוצאי עדה זו מלמדת על הרצון ללמוד ולהתחבר.”

עוד היא הוסיפה כי “המשרד לאזרחים ותיקים פועל רבות בשנה האחרונה לרישום ותיעוד של רכוש גזול בארצות ערב גם לצורך משא ומתן מול אותן מדינות להשבת הרכוש הגזול,  כדי להנציח ולתעד מה היה שם וגם כדי שידעו זאת הדורות הבאים”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חקירה, בדיקה או מריחה !?

אריק זיו ויזר

מקימים את האגף הליבראלי של הליכוד

אריק זיו ויזר

חוק הארכיונים של ח”כ נאוה בוקר אושר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת

אריק זיו ויזר

המר”צ מחולק לשניים

אריק זיו ויזר

שמרו את הסליק

אלי חזן

שוטרים נהגו בכוח בחוות גלעד, ח”כ לוין חוקר

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן