20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

ערבים הציתו שריפת ענק ליד חוות גלעד, האש כמעט הגיעה אל בתי הישוב

זה המצב הנראה כרגע ליד חוות גלעד, והוא לא מעודד

שריפת ענק פרצה היום (ו) בשעות הצהרים לאחר שערבים הציתו שדה תלתן של תושב חוות גלעד.
קבוצת חיילים מגדוד תותחנים וכן תושב הישוב ששהו במקום הספיקו לראות ערבי נמלט מהמקום. החיילים דלקו אחריו אך הוא הצליח להמלט.
כתוצאה מהחום הכבד ומהרוח החזקה נסחפה האש והפכה לדליקה ענקית שכילתה את כל שדה התלתן של תושב החווה, שרפה עצי זית של ערבים במטע סמוך וכמעט הגיעה אל בתי הישוב חוות גלעד.
כוחות כיבוי שהוזעקו למקום השתלטו לבסוף על האש ומנעו ממנה להגיע אל בתי הישוב.

יו"ר מזכירות חוות גלעד, איתי זר , סיפר כי מדובר בנזק של עשרות אלפי שקלים ובשדה גדול שכל הגידולים בו ירדו לטמיון.
במועצה האזורית שומרון מדגישים כי זו איננה הפעם הראשונה שערבים מציתים דלקות באזור חוות גלעד.
לפני כשנה הציתו ערבים אש בשדה אחר בחוות גלעד. כתוצאה ממנה נשרפו כליל שני קראוונים של משפחות תושבות החווה ושבעה תושבים פונו לבית חולים לטיפול רפואי לאחר שנפגעו משאיפת עשן.
לפני כשנתיים נלכדו "על חם" שני פעילים מרכזיים בארגון שמאל קיצוני, יהודי וערבי, כשהם מציתים שדה בגבול שבין חוות גלעד למטעים הערביים באזור.

ההצתה מצטרפת לאירוע חמור נוסף שהתרחש הבוקר, כאשר עשרות ערבים, פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים תקפו הבוקר (שישי) שניים מתושבי אלון מורה בשעה שבדקו את העירוב היישובי.
ע"פ הדיווח עשרות הערבים ועימם האנרכיסטים הזרים התנפלו על שני התושבים באבנים, בסלעים ובמוטות. המותקפים הצליחו להיחלץ מהם והזעיקו את צה"ל ואת אנשי כיתת הכוננות של הישוב.

גם אנשי כיתת הכוננות וחיילי צה"ל שהגיעו למקום הותקפו אף הם באבנים. רק לאחר ירי הרתעתי באויר, כנראה מצד אחד החיילים, חדלו הערבים והאנרכיסטים ליידות אבנים ועזבו את השטח.
ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה התיחס לאירוע: "אני פונה למערכת הבטחון להרחיק באופן מיידי את הפרובוקטורים המנסים להבעיר את השטח בעונת המסיק: הן מקרב הערבים באזור והן בקרה ארגוני שמאל קיצוני מהארץ ומחו"ל. לא ניתן להפוך את עונת המסיק לבימת פרובוקציות עולמית".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההדר הז'בוטינסקאי ומקומו בחברה הישראלית

אלי חזן

"לא דופקת חשבון"

יפת צדקה

אורחים בכירים בשומרון: חיים טופול, רפי איתן ועמוס ירון

אריק זיו ויזר

מוקירים את שמיר

אריק זיו ויזר

מלחמות הפת"ח החמישיות

אמיתי שיף

בערד לא יתנו לכך "לכרות"

אלי חזן
דילוג לתוכן