40.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
אלי חזן

עקרון הדדיות של השוויון בנטל

הכוונה היא להמיר ולהפוך למעשה את העיקרון ההיסטורי של “אין מסים ללא ייצוג” ל”קבלה מהמדינה בשיעור שווה של התרומה לחברה. פורסם ב”ישראל היום”

 

חוסר הצדק שבאי השוויון בנטל זועק לשמיים. המציאות הישראלית הנוכחית, שבה קבוצות קטנות והולכות נושאות על גבן באופן בלעדי ובלבדי את ההגנה על המדינה, תוך כדי הקרבה – לא רק של שנות חיים אלא של משאבים אישיים וכלכליים – היא מציאות מעוותת ואבסורדית.
קשה היה להאמין, כאשר הוענק הפטור ל־400 בחורי ישיבה אי שם בימיה הראשונים של המדינה, שהדבר יהפוך לקרדום המוני לחפור בו, המעיב על החיים המשותפים של כל מרכיבי החברה.
מדינת ישראל כיום היא מדינה פלורליסטית שבה יש הכרה אמיתית באחר, בתרבותו ובצרכיו, אך גם לכך צריך להיות גבול. דומה כי ההחלטה של בג”ץ להקפיא תקציבים לישיבות שתלמידיהן טרם גויסו היא תחילת סימון הקו הזה. יוצא מכך שהשוויון בנטל הוא דיסוננס הדורש פתרון מקורי, וועדת שקד אשר קמה כדי לטפל בנושא נדרשת לפתרון כזה.
בניגוד למה שנוטים לחשוב, יותר ויותר חיילים חרדים או חרדים לשעבר מתגייסים לשירות צבאי ביחידות הטובות ביותר או לשירות אזרחי בגופים התורמים לחברה. אותם חיילים הבינו כי המגמה הנוכחית, שכמעט נטמעה לחלוטין בתוככי החברה שבה הם חיים, היא מגמה בעלת השלכות הרסניות. תהליך הגיוס הוא תהליך איטי אבל הוא קיים ויש לחזקו, שכן הוא עשוי להובילם להשתלבות בחברה. כלי התקשורת מלאים בסיפורים על חיילים חרדים העוברים מסכת התעללויות בציבור שבו הם חיים בשל שירותם הצבאי, אך חשוב להדגיש גם את הצד השני של המטבע.

להמשך המאמר המקורי לחצו כאן 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אלי חזן בכנס צעירי הליכוד, לזכרו של זאב ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

מרד גטו ורשה: צדק מאוחר

אלי חזן

ממשלה צנועה – ברוח התקופה

אלי חזן

השתמש וזרוק

אלי חזן

בסוף הם יתעוררו, השאלה מתי

אלי חזן

האם אבישי ברוורמן נותן יד לפגיעה בציבור ולעוולות אנושיות ?

אלי חזן
דילוג לתוכן