33.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

על פינוי בית המכפלה – יצא המרצע מן השק

לאחר שנוכחנו לצפות בפינוי מאחזים תחת ירי של כדורי צבע ,בהקפאת בנייה ליהודים בארץ ישראל ,ובהחלטה על החרבת הישוב מיגרון,כעת הגיע תורו של בית המכפלה בחברון להיות חלק ממסכת ההתעמרות במתישבים.

ההבדל היחיד בין האחרון לשאר נעוץ בעובדה שכל האמתלות הנדושות של מקבלי ההחלטות אזלו,הפינוי הצורם הזה בערב חג החירות אינו תוצאה ישירה של לחץ מארה”ב הוא אינו תוצאה של פסיקה של בג”ץ שפג תוקפה,הוא לא בא מדרישה של  הרשות הפלסטינית או של ארגוני השמאל הקיצוני ואף לא של התקשורת שעמדותיה ידועות לנו ,הפינוי הזה הוא יותר מכל  חשיפה גרידא של השקפת עולם וחזון פוליטי של האמרגנים שליהודים אין חלק בעיר האבות ,והדרך בה פונה הבית ע”י שיסוי של מאות חיילים ושוטרים על מנת  להוציא כמה ילדים ונשים מלמדת על התפרצות מטען של שנאת חינם חריפה כלפי המתיישבים.

למי שלא יודע בית זה נרכש מתרומות אשר נאספו במשך שנים מיהודים רבים מרחבי העולם ,המתישבים קנו את הבית הזה שילמו עליו כסף רב והוא שלהם,כל הליך הקנייה היה קשר למהדרין ,המוכר קיבל את כל הסכום אותו דרש,אין כאן שום פלישה או השתלטות  ובטח לא כיבוש,בית זה מצוי בשטח שבשליטת ישראל ולא באיזור שבשליטה פלסטינית כך שכפי שיהודי רוכש בית בחולון או רעננה כך זכותו המלאה גם בשטח הישראלי בחברון.
היתכן כי בכל מקום בעולם יוכל יהודי לרכוש בית ולגור בו ואילו בעיר האבות הדבר ימנע?
אפילו בתקופה בה הבריטים והעותמנים שלטו בחברון התקיים ישוב יהודי פעיל ותוסס בחברון עד לפריצת המרד הערבי הגדול בו בוצעו פוגרומים קשים שהביאו לחיסול הישוב,הלא מן הראוי שממשלה יהודית גם תנהג כמו הבריטים והעותמנים?
אילו אברהם אבינו הטמון מטרים ספורים מבית זה היה יכול לראות מה מתרחש בנחלה אותה קנה והובטחה לו ולעמו,היה מיד מתהפך בקברו.
במקום להתמקד באיום הנשקף מאיראן ומהחיזבאללה השאלה שעלתה  לסדר היום היא כיצד להכין את הצבא והמשטרה לפינוי מפתיע בכח של בית זה 
על אף שהובטח לדיירים להכין את המסמכים המעידים על חוקיות הבית עד ל26/4
הטיעונים המגוחכים שישוב הבית מהווה פגיעה בביטחון אינם אלא קשקוש אחד גדול ,בית זה מצוי מול מערת המכפלה אותה פוקדים מאות אלפי מתפללים יהודים בשנה ולכן מן הראוי שבית זה יאויש ביהודים מאשר בערבים שיתכן ויפתחו את דלתם ויאפשרו למחבלים לצלוף מבעד לחלונם.
פינוי זה בנוסף להיותו צעד לא ציוני ולא מוסרי הוא יותר מכל לא חוקי ועל כך הערכאות יתנו את תשובתם
ומעורבים בו שיקולים אלקטורלים נאלחים כיוון שברק נערך לתרחיש בו התוכנית לשיריונו ברשימת הליכוד לכנסת הבאה תסוכל בועידת התנועה הקרובה ,מה הפלא שבדיוק יום לאחר הפינוי הנ”ל הזמין סקר על מנת למדוד את אמון הציבור בו ובסיעת “העצמאות “,השוטרים סופרים את היהודים המושפלים המוצאים מביתם בעוד ברק סופר את המנדטים שלכאורה עתיד לקבל .
על הממשלה להשיב לאלתר את דיירי הבית  אל ביתם ,ולהעביר את סמכויות רכישת הבתים מהמנהל האזרחי למשרד הפנים 

“עם שאינו יודע את עברו ,ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל,, יגאל אלון



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ההתנחלויות ביו”ש – מבט מעבר לקונבנציונאלי

עינר אביב

בחירות לראשות הליכוד : דצמבר 2013

אלי חזן

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

אלי חזן

פרשת יתרו –” והייתם לי סגולה מכל העמים”

אלי כהן

סוריה סברה ושתילה

אריק זיו ויזר

התקשורת בארץ שמאלנית – הוכחה נוספת

אלי חזן
דילוג לתוכן