24.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

על השנאה ועל הפחד – זיו דשא

המנצחת האמיתית של הבחירות היא השנאה שהונעה על ידי מנגנון הפחדה.
המפסיד העיקרי של הבחירות הוא ההיגיון.

השנאה ליו”ר הליכוד בנימין נתניהו והפחדה מפני רצון העם המיוצגת ע”י רוב לימין לאומי וערכי, כל אלו תודלקו ע”י בית היוצר של האדונים אדלר-ארד באישורה של הגב’ ליבני.
כולם התייצבו לדגל ולקריאה, ובאו ביום פקודה, התגייסו לטובת המטרה הקדושה, לחסום את הדמון הנורא – האויב. אין הסבר לעובדה זו, פתרונות ניתן למצוא רק אצל גב’ שנאה ולהצלחת מנגנון הפחדה.
שנאה מעוורת ואף מפחידה – הצבעה לא מתוך חשיבה למי מצביעים ובעבור מה, מה עמדתו, מה עשה וכיצד, מי הם שותפיו, מה הרקורד האישי שלהם (בר-און, רמון, בלילא, אפפללו, ……..).
בנוסף על השנאה שתודלקה, גאתה תופעת העדר של אנשים נאורים (מטעם עצמם), משכילים, מבוססים או יותר נכון מנותקים. אלו שבפי רבים ואחרים נקראים “השבט הלבן” או “מדינת ת”א” אלו שהטיל היורד על אנשי שדרות, אשקלון ובאר שבע, הוא משהו אולי להזדהות איתו אבל לא לטפל בו.
ביום פקודה, השנאה פעלה והפחד חלחל והבוחר/ת מחקו את ההיגיון ואימתו את התפיסה: שנאה היא החברה הטובה ביותר של הבורות. היכולת לשנוא מאפשרת לאנשים “נאורים” לשמוט ולנטוש את ערכיהם ולפעול למען “לוחמת מדומה” למען מעמד האישה.

מר היגיון יצא ליום שבתון – היגיון לא היה מקבל את המחשבה כי צריך להצביע למי שאני שונא או למי שאדלר-ארד אמרו לי לשנוא, ההיגיון היה מבין את תמונת המצב בוחן את העשייה (או יותר נכון אי עשייה) ואז היה מחליט.
השנאה והפחד שחברו להם וההיגיון שברח, לא היה מתאפשרים אם לא היו מניעים ומתדלקים אותם.
ואנחנו אל מול פני השנאה הצגנו עובדות – על כישלונות, על חוסר ניסיון ויכולת, על ראיית הנולד וניתוח תמונת מצב אמיתית, על שלטון החוק, על מוסר, הוקעת השחיתות, על פתרונות וכמובן מי הנבחרת שיכולה להוביל ולממש פתרונות אלו.
החלופה לשנאה ולהפחדה היא האמונה והערכים ולכן כל עוד נפעל עפ”י דרך ברורה בה אנו מאמינים נמגר את השנאה ומנגנון הפחד.
ולסיום למרות ה”ההיגיון” שנעלם אביא מתוך המקורות ומספר תהילים פרק ט”ו מתוך תקווה שנבחרי הציבור יחשבו מדי יום על שליחותם:
מִזְמוֹר לְדָוִד ה’ מִי יָגוּר בְּאָהֳלֶךָ מִי יִשְׁכֹּן בְּהַר קָדְשֶׁךָ: הוֹלֵךְ תָּמִים וּפֹעֵל צֶדֶק
וְדֹבֵר אֱמֶת בִּלְבָבוֹ: לֹא רָגַל עַל לְשֹׁנוֹ לֹא עָשָׂה לְרֵעֵהוּ רָעָה וְחֶרְפָּה לֹא נָשָׂא עַל קְרֹבוֹ:
נִבְזֶה בְּעֵינָיו נִמְאָס וְאֶת יִרְאֵי ה’ יְכַבֵּד נִשְׁבַּע לְהָרַע וְלֹא יָמִר: כַּסְפּוֹ לֹא נָתַן בְּנֶשֶׁךְ וְשֹׁחַד עַל נָקִי לֹא לָקָח עֹשֵׂה אֵלֶּה לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם”:

שבוע טוב
זיו דשא



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חמש נקודות לשבת. והפעם : חמש חידות לשבת

אריק זיו ויזר

מבט פוליטי מבית לחם הגלילית

אריק זיו ויזר

ישראל היא מעצמה

אריק זיו ויזר

נקודה למחשבה : בסופו של יום – שונאים האחד את השני בלי אהבה

אריק זיו ויזר

ישראל, אל תתן להם לעשוק את האוצר!

דניאל נחמיה

מלחמה בטרור

Gilad Trugbild
דילוג לתוכן