26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

על הדרך/מאת: יוסי שחר

הריצה של המפאיניקים, ללא צורך בתחפושת, אל השורות הראשונות של הליכוד ואל הנהגתו ללא צורך בהתנצלות, בהסברים, בהכרזת נאמנות לדרך, בצורך בחשיפת משנתם הפוליטית, זו תוצאה של חוסר אמון באטרקטיביות של הנהגת הליכוד והקאדר הסובב אותה, וסגידה לרייטינג השקרי וסימני השאלה והספקות (גם אצלנו בליכוד) בצדקת הדרך ובדרכו של הליכוד והמחנה הלאומי. משום כך זקוק המנהיג לסביבה מתאימה ונוחה בהנהגה, שתאפשר מרחב תמרון לביצוע מדיניות פרגמאטית, פרקטית ומציאותית. כרגיל, כמו עד היום, ממשלה של הימין מבצעת מדיניות של השמאל ויותר מכך. בנימין נתניהו מבטיח ממשלת ליכוד לאומי ללא קשר לתוצאות הבחירות. את זה חש והבין ד"ר עוזי לנדאו, ומשום כך לצערי החליט לא לקחת חלק בחגיגה שעלולה להוות בסופו של דבר אסון לליכוד, למשנתו והתפוררות פוליטית של המחנה הלאומי. כאדם, כחבר הליכוד, כתומך זה שנים ביציאה מהביצה המגזרית וחיבור אל המיקרו קוסמוס של החברה הישראלית – לליכוד, וחבר "מנהיגות יהודית", אינני יכול שלא להצביע על הפרדוקס הזועק לשמים, על תופעה: על משה פייגלין, חבר בליכוד מעל לעשר שנים, שויתר על חממה מגזרית שבה מזמן היה יכול להגיע למעמד מנהיגותי, וזאת מתוך אמונה כי רק הליכוד יכול. הוא בין המנהיגים בליכוד שמשנת הליכוד על כל תכניה היא היא משנתו הפוליטית. ועל אף העובדה כי בבחירות הפנימיות האחרונות לראשות הליכוד קיבל משה עשרים וחמישה אחוז מקולות המצביעים, למרות זאת ואולי בגלל זה, הוא צריך עדיין להיאבק להכרה ולגיטימציה ולהוכיח שוב ושוב ש"אין לו אחות". תופעת הפילוג והקמת קדימה היא בחזקת פתיחת מסך בלבד לעומת ההצגה שעלולה להתרחש כתוצאה מהרכש הנוכחי – "נבחרת הכוכבים". יש יותר מסבירות שבמקום שחקני חיזוק קיבלנו כמה וכמה כוכבי פירוק. מה לעשות, המנהיג מככב בסקרים, מוביל בתחזיות, קופת המנדטים עוברת על גדותיה. מקום בכנסת הוא תשלום מכובד בלי התחייבות: חוזה בטוח ל-4 עד 5 שנים, חוזה פתוח חופשי למעבר לקבוצה אחרת, למתחרה. למרות זאת , חברים יש מה לעשות. צריך, אפשר, חייבים לעשות. להצביע! לממש את זכותנו האזרחית הפוליטית, להצביע ולהשפיע. אין ספק שהנושא העיקרי שיהיה במרכז השיח הציבורי ויעמוד להכרעה פוליטית הוא נושא תוקפם וצורתם של הסדרי העקירה והחורבן. זאת כמובן לאור הניסיון המוצלח והמרשים שנרכש בגוש קטיף, לכן חשוב וחיוני להכניס ולקדם ברשימת הליכוד את נאמני ארץ ישראל ובעלי הקבלות, ישנים כחדשים. לכוכבים, אם נרצה או לא נרצה, יש מי שידאג. גם בעליה צריך בלמים.
מהלכים עלינו אימים כי הכנסת אישים המוגדרים ע"י התקשורת כקיצוניים תפחית במספר המנדטים. מוזר כי מי שמוביל את הקמפיין, מי שעומד בראש הליכוד, הוא המושמץ העיקרי ע"י התקשורת כמעט בכל מובן ומכל זוית, ועוד ידם נטויה, ובכל זאת הציבור לא קונה והעובדה – הסקרים. הסכנה האמיתית לנצחון היא מהפיכת הליכוד לתאומת קדימה ובריחת מחנה הימין הגדול במחנות שוב אל הפריפריה הפוליטית אל מפלגות הלוויין בימין והכתרת קדימה כמפלגה הגדולה, תוצאה שמשמעותה קבלת הבכורה בהרכבת הממשלה ומכאן פוליטיקה שבה הכל אפשרי .
נהיה אנחנו נאמנים לדרך ובעזרת השם נצליח .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה לעשות כדי להשאיר לילדינו, מדינה יהודית משובחת?

אריק זיו ויזר

המו"מ הקואליציוני, הגישה הליברלית ומה שבינהן

אלי חזן

תשרתו את המדינה

אלי חזן

מבנציון ועד בנימין – לא קם כנתניהו

אריק זיו

המתמטיקה של השנאה

אלי חזן

עוד נשלם לך קין

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן