39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

עכשיו זה התור של עירית לינור

היא רק אמרה כמה מילים בגנות האנרכיסט מדנמרק, ושוחרי חופש הביטוי התנפלו עליה. ביניהם ח”כ ניצן הורביץ. גם המשורר השמאלני אילן שיינפלד חטף מהם. למענך עירית לינור הלכתי לארכיון…

 

אין דבר כזה חופש ביטוי מוחלט. מאחר וכך, כמה סותמי פיות הכריזו על עצמם כ”שוחרי חופש הביטוי”, וקבעו את הקווים האדומים אותם אסור לעבור. ומי שיחצה אותם, אחת דינו- הוקעה רבתי. העיתונאית עירית לינור חצתה קו כזה.

בעיצומה של סערת הסמח”ט המכה שלום אייזנר, ובניגוד גמור לזרם, היא אמרה בתוכניתה בגל”צ: “כל אותם אנשים שרוצים לפתור בעיות שאין להם מושג בהן, לא הולכים לעשות את זה בסוריה ובאיראן, כי הם יודעים ששם יירו בהם… אז אכלו כמה כאפות, לא נורא” (גל”צ / 16.4.12).

רק סיימה לדבר ושוחרי חופש הביטוי הסתערו. בין המתנפלים היה נציג הקהילה הגאה בכנסת, ניצן הורביץ. הייתה לה הזדמנות לצרף את קולה לעדר שרצה בעריפת הראש עם הכיפה, והיא במקום זה פותחת פה על הצדיק מדנמרק. ההתנפלות עליה מצד שוחרי חופש הביטוי השמאלנים הזכירה לי התנפלות דומה על המשורר השמאלני, גאה בזכות עצמו, אילן שיינפלד.

בתקופת מלחמת לבנון השנייה, שיינפלד- שהאמין שנסיגת צהל מדרום לבנון תביא שקט- חש אכזבה, ונקלע למצוקה רגשית עמוקה. כדרכם של משוררים, גם המצוקה הזאת, כפתה על המשורר ההומו פורקן במקשי המקלדת. אז הוא כתב שיר (“תחזקנה”). ולמרות שהשפעת המסרים של שיינפלד מתמודדת בליגה של קליפת השום, מיד קפצו עליו שוחרי חופש הביטוי מהשמאל.

בין המתנפלים, קבוצת משפטנים שמאלנים שפרסמה עצומת הוקעה עוינת במיוחד. “הננו חשים בושה וכלימה”, נכתב בעצומה, “נוכח העובדה, שאדם שזכה לצידנו בתואר יקיר הקהילה, ועוד כגיבור תרבות, הוציא תחת ידיו גבב גזעני ומתלהם הכולל שורות מחרידות שמקומן יכירן בשירת המלחמה של הגרועות באומות העולם” (הארץ / 7.8.06).
(להקליד בגוגל אילן שיינפלד, תחזקנה).

שיינפלד לא ידע את נפשו. “החברים שלי מהשמאל הקימו נגדי טריבונל שדה”, קונן באוזני ניצן חן וענת שרן (ערוץ 1 / 7.8.06). למענך עירית לינור, הלכתי לארכיון והבאתי את הקטע. בשם אלוהי הרייטינג תעלי אותו לשידור. יכול להיות מעניין לשמוע אותו נוזף בגובה העיניים בח”כ ניצן הורביץ…

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עמוס עוז: זה לא דרום-אפריקה פה

אריק זיו ויזר

מבחן הלהיפך

אריק זיו ויזר

פרס מאיים בהשמדת איראן

אריק זיו ויזר

מאה אחוז: בוגי יעלון צודק! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

גם לג’ובראן מגיע צמרמורת בגב

אלי חזן

פועה, פעם שלישית

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן