18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

עיר באיחוד האירופי חותמת ברית ערים תאומות בשומרון

בתיווך מנדי ספדי ראש לשכת סגן השר איוב קרא, סוכם הבוקר א' בלשכת ראש העיר הבולגרית גוצ'י דולצ'יב  מר ולאדימיר מוסקוב, כי ייחתם הסכם ברית ערים תאומות עם המועצה האזורית שומרון, והועבר לידיו דגלון המועצה כמתנת ראש המועצה מר גרשון מסיקה והזמנה לביקור בשומרון ולקיום טכס רשמי לחתימה על ברית ערים תאומות .

 

 

העיר גוצ'י דולצ'יב שוכנת בדרום בולגריה למרגלות שרשרת הרים הגובלים בגבול עם יוון, ומפורסמת בלהקות הפולקלור הבולגרי ומקור הכנסותיה מתעשיית הטקסטיל ונעליים, רוכסנים בייצור, עיבוד פלסטיק, תעשיית נייר, תעשיית העץ ועיבוד עץ וגידול טבק, בשנת 1951 הוסב שם העיר על שמו של גיבור המהפכה Gotse Delchev. ועד אז העיר נקראה ניברוקופ Nevrokop.

בקרבת מקום נמצאים שרידיה של עיר מוקפת חומה שהוקמה על ידי הרומאים במאה ה -2 לספירה. העיר הייתה עיירה השייכת לסירה סנג'ק במחוז סלוניקי שלפני מלחמות הבלקן.

מנדי ספדי אמר: " הנכונות והרצון של ראש העיר להיות בברית ערים תאומות עם המועצה האזורית שומרון למרות העמדה האירופאית, מעידה יותר מכל על האהדה של העם הבולגרי לישראל, ואני בא כאן לחזק קשר זה ולמסד אותו בהסכמי ערים תאומות בין ערים שונות בבולגריה וישראל, ושיתוף הפעולה בין הממשלות יכול להתבטא גם בשיתוף הפעולה בין ראשי הערים ולקיים קשרי מסחר וחילופי משלחות עסקים משני הצדדים".

ראש העיר ולדימיר מוסקוב אמר: " אני מברך על היוזמה של מר ספדי לחבר את העיר שלנו עם מועצה אזורית שומרון בברית ערים תאומות, ומקווה שבחודשים הקרובים נקבע מתווה לשיתוף הפעולה ביננו, ונייחד משלחות שיגיעו לשומרון ללמוד על הפיתוח התעשייתי והטכנולוגי, ולאתר הזדמנויות כלכליות שבהן ניתן לשתף פעולה להתפתחות שתי הערים, ומקווה שגם התייר הישראלי ימצא את דרכו לגוצ'י דולצ'ב בה ימצא אטרקציות משביעות רצון וייחודיות ".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם הקומבינה תנצח? /מאת:יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

אורן כהן מציג : ככה מייצגים את תושבי העיר

אריק זיו ויזר

עולים מהונגריה ברעננה

אלי חזן

הנחה משמעותית של 50 אחוזים לסטודנטים רעננאים

אריק זיו ויזר

זגורי החליט : רץ למועצת העיר בחולון

אלי חזן

לרגל ט"ו בשבט – עץ לכל מילואימניק בכפר סבא

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן