19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

עימות האלופים במוסד האקדמי הנחשב

ויכוח אידיאולוגי ריתק אליו סטודנטים ופעילים פוליטים מימין ומשמאל

הצפנו לחיפה ביום שלישי ע”מ לחזות בעימות המדובר בין האלוף (מיל’) ונשיא מועצת הביטחון לישראל עוזי דיין לבין האלוף (מיל’) ויו”ר המועצה לשלום ובטחון נתי שרוני,עימות שהתקיים באולם בית הסטודנט אשר בטכניון. שתי אישים אשר מייצגים שתי מועצות אשר דעותיהן באשר למשא ומתן בין ישראל והפלשתינאים ובאשר לגבולותיה העתידיים של מדינת ישראל שונות בתכלית זו מזו כמו גם בנושאים אחרים הנוגעים לבטחונה ודרך התנהלותה של ישראל(דיפלומטית\ביטחונית) .

את עימות האלופים הנ”ל הנחה ליעד לוי ביד רמה ובמקצועיות ,לא הייתה תשובה שהופנתה מצד הקהל הרב שמילא את האולם שלא זכתה לתשובה.

בהביטנו בקהל הרב אשר הגיע ע”מ לחזות בעימות ניתן היה להבחין בסטודנטים רבים אשר באו לשמוע וללמוד מה הם העקרונות של שתי המועצות ומה דעתם של האלוף דיין והאלוף שרוני באשר ליוזמה הסעודית ואיך לדעתם משפיעה היוזמה המדוברת על המשא ומתן המתנהל בין ישראל לרשות הפלסטינית כיום,בנוסף לאותם סטודנטים ניתן היה להבחין במספר לא מבוטל של פעילי ליכוד מרכזיים אשר גמעו מספר לא מבוטל של קילומטרים ע”מ להיות נוכחים בעימות.

העימות החל בסקירה של המועצה לשלום ובטחון ושל מועצת הביטחון לישראל והמשיך לחלק בו נשאלו עוזי דיין ונתי שרוני שאלות ברורות ונוקבות באשר לעמדותיהן של המועצות אותן הם מייצגים במגוון נושאים.האלוף שרוני נשאל מדוע מתנגדת המועצה לשלום וביטחון לגדר הביטחון ומדוע היא מייצגת בבתי המשפט בישראל את הפלסטינים ולעומת זאת לא תמכה בחיילי גבעתי במשפטם(משפט אותו ליווה אישית האלוף דיין מיומו הראשון ועד האחרון),עוד נשאל האם הסיסמה”שטחים תמורת שלום” לא פשטה את הרגל ולא עבר זמנה?האם אינך מרגיש כיו”ר המועצה לשלום וביטחון כי המועצה גוועת?מי מהקצונה הבכירה הצטרף אליה בשבע השנים האחרונות?(נציין כי בין אנשי הקצונה הבכירה במועצת הביטחון לישראל ניתן למצוא את האלוף עוזי דיין,האלוף יפתח רוזנטל,האלוף ישראל זיו,ניצב מיקי לוי,תת אלוף עודד טירה,אל”מ אתי פרץ,אל”מ ד”ר אפרים לאור,אל”מ גדעון עבס,סא”ל זלמן שובל,סא”ל ופרופסור יואב גלבר,סא”ל אבנר יהודאי וזאת לצד מדינאים,אנשי עסקים ואנשי אקדמיה מהשורה הראשונה ואף את חתן פרס נובל הפרופסור ישראל אומן).

שרוני נשאל מדוע במאמר שפרסם בעיתון הארץ כתב כי אין לתקוף את איראן והאם זו דעתה של המועצה בראשותה הוא יושב,והאם אין בפרסום שכזה כדי לחזק את האיראנים ולהבטיח להם שאין להם ממה לחשוש צבאית מישראל מה שיכול לפגוע בבטחון ישראל ולהחלישה,ומדוע מוכנה המועצה בראשותו לוותר על 98% מהשטחים כאשר הפלשתינאים הודיעו כי דרישתם היא 96% מהשטחים,האם זה לא אבסורד?

עוזי דיין חזר וחידד בתשובותיו את העקרונות שעליהן אסור לוותר ,אין לסכם את הנושא הטרטוריאלי אלא בסוף המו”מ לאחר שהנושאים האחרים סוכמו לשביעות רצונה של ישראל,אין להסכים להקפאה הנוספת ל90 יום הכוללת חבילה מדינית ובטחונית נאה וסיכום הסדרי ביטחון(לא ריבונות!!!)לישראלים וגבולות לפלסטינאים,קו הגבול המזרחי היה וישאר נהר הירדן,רק התיישבות חזקה בבקעת הירדן כולה ושליטה מוחלטת במרחב האוירי בין הירדן לים התיכון יאפשרו מתן ביטחון לישראל לאורך ימים.

גם שאלות נוקבות יותר וחודרניות יותר באשר למקורות המימון של המועצה לשלום וביטחון נשאלו.

ושאלת השאלות כמובן הייתה האם אתה מאמין כי בצד הפלסטיני יש פרטנר לשלום?האם יש שם מנהיג בעל סמכות והשפעה כזו שבני עמו יצייתו ויכבדו את ההסכמים שהוא יחתום בשמם?.

על כל השאלות הנ”ל ועוד רבות אשר נשאלו מצד הקהל ענו שתי ראשי המועצות בשעתיים מרתקות של עימות חזיתי בין 2 גישות ו2 נקודות מבט שונות בתכלית זו מזו.

באופן טבעי חיפשנו גם את זה אשר נראה כי יצא כאשר ידו על העליונה מהעימות ואולי התמונה שהתגלתה לפנינו בסיום העימות מספרת היא את הסיפור,האלוף שרוני נפרד לשלום והודה לכולם וכך עשה גם עוזי דיין,ובבואו של האלוף דיין לעזוב את האולם הוא הוקף ב 25 סטודנטים ומרצים אשר המשיכו לשאול לדעותיו בנושאים שונים וביקשו לשמוע שוב את עיקרי דבריו תוך שהם מהנהנים זה לזה וזו לזו בראשם כי מסכימים הם\ן לדבריו,כאשר התבקשו כולם לפנות את האולם וזאת כי נקבעה בו מבעוד מועד הקרנת סרט יצאו אל הלובי של הבניין שם התקבצו עוד ועוד אנשים סביב האלוף דיין אשר בסבלנות וברצון חזר וחידד את משנתו ומשנתה של מועצת הביטחון לישראל, “דברי טעם מדבר האיש” סיננו לעברנו 4 מסטרנטים (סטודנטים לתואר שני) .

לאחר כחצי שעה עזבנו את הטכניון בדרכנו למרכז הארץ,עוזי דיין עדיין היה שם כשעזבנו וכמות האנשים סביבו רק הלכה וגדלה,ואם עדיין אתם שואלים מי יצא כשידו על העליונה הרי שזה הקהל הגדול

 

 

 

 

 

שזכה לשמוע הרבה דברי טעם וחכמה מפיו של האלוף דיין(תחרות לא ממש הייתה שם בערב הזה),פעם אלוף תמיד אלוף!

בדרך חזרה למרכז עברנו אצל חבר הגר בעוספיה ודרך דליית אל כרמל ירדנו לכביש יקנעם,הכתבה הזו נכתבה אחרי האסון שפקד את מדינת ישראל עת בער הכרמל ורק עתה אנו מבינים כי את הנוף שנשקף מחלון הרכב באותו לילה בו נערך העימות(טרם הדליקה)לא נראה עוד הרבה זמן.חבל ונקווה שבמהרה יחליף הכרמל את צבעו שוב משחור לירוק.

 

 

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שטייניץ שר המיסים

אריק זיו ויזר

שימו לב לדדוש

עינר אביב

משחזרים את כ”ט בנובמבר

אריק זיו ויזר

בדיוק עכשיו עבור העצמאים 

אריק זיו ויזר

כשנתניהו פגש את ארנון

הרויזיוניסט

תיעוד – אלימות קשה בחוות גלעד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן