24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

עוזי דיין: מעמד הקייסים האתיופים ישודרג בקרוב בהחלטת ממשלה

“ביום ראשון הבא עומדת הממשלה להחליט רשמית על מתן סמכויות לקייסים האתיופיים להנהיג את עדתם”. זאת גילה עוזי דיין בטכס הרמת כוסית לחג הפסח שהתקיים במצודת זאב בהשתתפות מאות מבני העדה האתיופית. את הטכס ארגן עוזי דיין, במסגרת המסורת שלו לציין את חגי ישראלבמצודה. חה”כ אופיר אקוניס הפתיע את הקהל כשדיבר בשפה האמהרית בסוף נאומו.

עוזי דיין בחר לציין את חג הפסח דוקא עם בני העדה האתיופית כי לדבריו יש קשר בין יציאת מצרים בתקופת משה רבנו, לבין יציאת אתיופיה בדורנו. לדבריו, בשני האירועים ההיסטוריים האלה יצאו בני העם היהודי מגלות של עוני ודלות, והלכו ברגליים יחפות במדבר מרחק רב עד שהגיעו אל הארץ המובטחת.


ואכן רוב הנואמים מבני העדה סיפרו על תלאותיהם האישיות במסע הרגלי מאתיופיה, ואת תלאות הדרך ומקרי המוות והתקפות שהיו נגדם. גדי יברקן, שהינחה את הערב, נתן לו כותרת “הגדה בת זמננו”.

עוזי דיין פתח את נאומו בציטוט קטע ארוך מספרו של ז’בוטינסקי “רשימות” שבו הוא מספר על מבוכה של הדור המבוגר לנוכח שאלת הנכדים “מה נשתנה?’ והקושיות המעודכנות לזמננו: “מה אתם עשיתם למען הקמת המדינה בתקופת הסופה שהחייתה את העם?”.

עוזי דיין אמר שהשאלות האלה של ז’בוטינסקי אקטואליות גם בימים אלה ממש, כאשר סופה חולפת על ירושלים ועתידה. בכך שוב הוכיח עוזי שהוא יודע להיות “יותר ביתרי מביתרי ויותר ליכודניק מליכודניק”. בהמשך נאומו ציין דיין שבחג הפסח יש הרבה דברים שבאים ברביעיות- 4 הקושיות, 4 כוסות, 4 לשונות של גאולה, 4 בנים, ועוד. לאור זאת הוא הציע גם 4 עקרונות לחג הפסח בשנה זו:

אחד- ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. 2- הצורר העמלק בן זמננו הוא איראן, ועלינו למנוע מהם יכולת גרעינית. “עמלק לא ינצח אותנו גם לא בסיבוב הזה, ואם לא תהיה לנו ברירה נפעיל נגדם כוח למנוע את היכולת הגרעינית” אמר דיין.

העיקרון השלישי הוא החברה הישראלית, ועוזי התחייב שסוגיית סמכות הקייסים תעלה לדיון בישיבת הממשלה הקרובה. העיקרון הרביעי הוא הלכידות, והוא התחייב שהמצודה “תהיה בית משותף לכל החלקים בחברה הישראלית”.

בטכס הוזמנו לברך גם הקייס יוסף אדגו איצ’וו שברך את המשתתפים ואת המדינה. גם הקייס לג’ילם בירך בשפה האמהרית, אך רוב הליכודניקים הותיקים לא הבינו את שפתו.

הפתעת הערב היה דוקא חבר הכנסת אופיר אקוניס, שגם הוא שילב בנאומו מילים וברכות בשפה האמהרית. אקוניס שעמד לצד תמונה של מנחם בגין, הזכיר לקהל שעליית יהודי אתיופיה התאפשרה רק בעקבות החלטה היסטורית של מנחם בגין. אחת מהחלטותיו הראשונות בכהונתו בראשות הממשלה. אופיר הזכיר את הפסוק מההגדה של פסח “לשנה הבאה בירושלים הבנויה”, וציין שהשנה עלינו לשים את הדגש עם המילה “הבנויה”, בגלל האירועים המדיניים והלחץ האמריקאי בנושא הבניה בירושלים. הוא קרא לציבור לנצל את קריאת ההגדה המסורתית גם כדי להתפלל להצלחת ראש הממשלה במסעו לארצות הברית.

לימור הזכירה בדבריה כי רק היהודים מכל התפוצות, התפללו לכיוון ירושלים,מכל הגלויות , והדגישה כי על ירושלים אין וויכוח.


אופיר אמר שמבין כל חגי ישראל, חג הפסח הוא החג של הליכודניקים ושל הימין. זאת משום שהחג נקרא גם בשם “חג החרות” ותנועתנו נקראה בעבר בשם “תנועת החרות”. לקראת סיום נאומו הוא בירך את הקייסם והוקהל גם בשפה האמהרית. האתיופים שבקהל קיבלו את דבריו בהפתעה ובהתלהבות גדולה.

בכנס נשאו דברים גם חיים יואבי רבינוביץ, צבי גבע, איילה שטגמן ולימור לבנת.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שירות דב וייסגלס/מאת: יוסי אחימאיר

אריק זיו ויזר

ברעננה נתנו כבוד לבוגי

אלי חזן

חברים חוגגים יום הולדת לעומר שכטר

אריק זיו ויזר

בוחרים בליכוד נקי/מאת:יעקב בן חורין

אריק זיו ויזר

כנס מוצלח לשר אופיר אקוניס ולח”כ מיקי זוהר בסניף הליכוד כפר סבא

אריק זיו ויזר

נתניהו העביר “מסטר-קלס” בהסברה לבלוגרים רוסיים. /מאת : בוריס אפליצ’וק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן