19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

עבר בקריאה שלישית: קידום נשים לדירקטוריונים של חברות ציבוריות

סגנית השר גילה גמליאל עובדת קשה עבור הנשים

מליאת הכנסת העבירה היום בקריאה שלישית את התיקון לחוק החברות, אותו יזמה והובילה ח"כ גילה גמליאל, סגנית השר לקידום צעירים, סטודנטים ונשים במשרד ראש הממשלה. חוק החברות קובע כיום כי במקרים בהם דירקטוריון חברה אינו מונה אף אישה מבין שורותיו, מחויבת החברה למנות דירקטורית חיצונית. בפועל, על-מנת למלא את הדרישה שבחוק, ממנים בעלי השליטה בדרך כלל, את בנות משפחתם או מקורבות שלהם (מזכירה, עוזרת אישית וכד').

 

סגנית השר גמליאל, הביאה לתיקון החוק, כך שבנות ובני משפחה אינם נמנים יותר בספירה לעניין חובת נוכחות שני בני המינים בעת מינוי דירקטור חיצוני. יחד עם זאת, אין בתיקון לחוק כדי לפגוע במקורבותיהם של בעלי השליטה, אלו ימשיכו להיות חלק חשוב, אך לא לעניין המניין המינימלי של כמות הנשים.

 

על התיקון לחוק עמלו, בשיתוף עם סגנית השר, רו"ח איריס שטרק, הד"ר לאה פסרמן-יוזפוב מהקריה האקדמית קרית אונו, נציגי משרד המשפטים, הרשות לניירות ערך, עמותת כ"ן, שדולת הנשים ואיגוד החברות הציבוריות.

 

סגנית השר גילה גמליאל: "תיקון החוק הוא שלב ראשון במהלך שבסופו אני מקווה לראות ייצוג שווה לנשים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות. מחקרים הוכיחו כי חברות בהן קיים ייצוג משמעותי לנשים בדירקטוריונים, מנוהלות בצורה טובה יותר ומצליחות הרבה יותר. אני מאמינה כי, כשם ששיעור הייצוג הנשי בדירקטוריונים של חברות ממשלתיות עומד כיום על 43%, כך נוכל, באמצעות חקיקה, להביא לשיעור ייצוג משמעותי לא פחות בחברות הציבוריות."

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גמליאל בבואה של ביבי

אריק זיו ויזר

ראש מטה חדש לשר ארדן : אלון רוטשילד

אריק זיו ויזר

שר החינוך: "להשלים את המהלך להכרה במרכז האוניברסיטאי באריאל-כאוניברסיטה"

אלי חזן

השר ארדן אישר הקלות בקבלת רישיון לנשק

Gilad Trugbild

דברי בוגי יעלון הערב בטקס אזכרה לחללי אסון המסוקים שהתקיים בקיבוץ דפנה

אלי חזן

שר החינוך והפורום החברתי היו אורחי הכבוד בטקס סיום קורסי הקיץ של תנועת הנוער הלאומי

אלי חזן
דילוג לתוכן