18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

ס. שר החוץ חוטובלי: "חינוך הוא המפתח"

הערב בכנס בהשתתפות שגרירים זרים במכללה האקדמית נתניה בנושא מניעים וחסמים ישראלים בהשגת הסדר שלום, בו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הייתה הנואמת המרכזית, אמרה:

"בכל השנים שניסו להביא את השלום שכחו מרכיב אחד. הם שכחו את החינוך. חינוך היא המפתח להשגת פתרון ארוך טווח לקירוב שני העמים. האתוסים עליו שני הצדדים גדלים שונים במהות. הילדים הישראלים גדלים על אתוס הייזמות והחדשנות. הרשות הפלשתינית קראה אך לפני שבועיים בית ספר על שם ארכי-טרוריסט שהיה אחראי על הטבח במינכן. ילדים שגדלים בבתי ספר הקרויים על שמם של טרוריסטים, לא יוכלו לגדול לשלום.

"ישראל היא מדינה צעירה עם תרבות בת 3000 שנה. אני מסכימה עם דברי השגריר מלאדנוב, שאי אפשר לכפות פתרון דרך האו"ם. האו"ם יכול להשקיע את המאמצים בפיקוח על הכסף שמגיע למערכת החינוך הפלשתינית ולראות על אילו תכנים גדל הדור הבא.
ב-20 השנים האחרונות הקהילה הבינלאומית השקיעה 22 מיליארד דולר ברשות הפלשתינית. זה יוצא 176 דולר פר נפש בשנה. עד כה לא היה פיקוח מה נעשה עם הכסף בתחום החינוך.
אז אני מציעה כאן פתרון ארוך טווח, עליו לא מקבלים פרס נובל: פתרון החינוך. לקהילה הבילאומית יש אחריות בתהליך זה שיש להשקיע בו היום לשנים ארוכות, כדי שעוד בדור שלי נראה את הפירות."

בכנס השתתפו שגריר האו"ם לתהליך השלום ניקולאי מלאדנוב, שנשא דברים, שגריר האיחוד האירופי לארס פאבורג-אנדרסן ושגרירים רבים נוספים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יו"ר הכנסת לנשיאת העליון: אין בסמכות בימ"ש להתערב בחוקי יסוד

דניאל נחמיה ותומר רוזנטל

מסין באחריות

אריק זיו

מסיבת הפרידה מהמעינות

אריק זיו ויזר

לא נבחרת לא בוחרת

אלי חזן

"מגבורה לניצחון: מטרומפלדור דרך אורי אילן , ועד בן זוסמן ורועי דאוי

אריק זיו ויזר

אקוניס מונה לקונסול בניו יורק

רועי אזולאי
דילוג לתוכן