18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

סינדרום הייאט של נתניהו

למי צילצל הקונגרס הציוני ? מי מסתער על סער ? נתן אשל לאן? המפתח בידו של צחי הנגבי. ישראל כ”ץ עלה כיתה.

פעם בארבע שנים מתכנס הקונגרס הציוני וזמן קצר לפני התכנסותו מתכנסת ועידת הליכוד העולמי. הועידה מורכבת מנציגי הליכוד בסניפים בעולם, למשל השנה בלטו הנציגים מטורקיה, ומנציגי הליכוד בארץ. הגוף מתכנס במטרה, בין השאר, לבחור את נציגיו ולשלוח אותם לקונגרס הציוני.  

מאבקים פוליטיים אופייניים לגופים פוליטיים וכך גם בליכוד העולמי. ואולם, בניגוד לגופים אחרים לא יהיה זה מופרך לומר כי מי שמבין היטב את העולם הפוליטי היהודי כושל פעם אחר פעם בהבנה הקשורה לפוליטיקה ולמאבקים בליכוד העולמי.

לפני ארבע שנים ניגשו בליכוד העולמי לבחירות. ההתמודדות הייתה מורכבת. מצד אחד עמד דני דנון, אז אפילו לא חבר כנסת ומולו עמד ח”כ דאז יובל שטייניץ המכהן כיום כשר האוצר. נתניהו, אז יו”ר האופוזיציה, תמך בכל ליבו, מרצו וכוחו בשטייניץ. הוא הפסיד. הכותרת שביקשנו לתת אז באתר : יו”ר הליכוד הפסיד ליו”ר בית”ר וזאת מהסיבה שדנון היה אז גם יו”ר בית”ר.

כמו לפני ארבע שנים, גם השנה התכנסה ועידת הליכוד העולמי במלון הייאט אשר על הר הצופים בירושלים.  בניגוד להתרחשויות לפני ארבע שנים, לכל היה ברור כי הפעם האירוע יתקיים בשקט יחסי. ואולם, תקוות לחוד ומעשים לחוד. גם הפעם עלה נתניהו על מגלשת השטויות ולאחר שצירי הועידה הצביעו על פי ההסכמה הגיע פקס שנתניהו מודיע כי הוא דורש שלא יצביעו והתפקיד הבכיר שיהיה לליכוד הוא של אפי איתם, על פי המתחייב בהסכם האוליציוני שנחתם עם אפי איתם. הדבר עומד בניגוד לחוקת הליכוד.

ברור שהפקס הגיע אך לא שינה דבר ויעקב חגואל שנבחר הוא הנציג הבכיר של הליכוד בקונגרס הציוני. בכל מקרה ברכות ליעקב ובהצלחה.

ואולם, ברור כי נתניהו מתנהל על פי מה שאני מכנה “סינדרום הייאט”. “סינדרום הייאט” הוא הנורמה של סביבת נתניהו שאינה לומדת את החוקה, אינה מבינה את השטח, אינה מבינה את הניואנסים ואינה מתנהלת נכון ברמה הפוליטית הפנימית.

בסביבות חודש אפריל הייתה אמורה להתקיים התמודדות על הנציגות של הליכוד ישראל. שליחו של נתניהו הודיע כי נתניהו יציג רשימה של ראשי סניפים שתומכים בו, אך בפועל לא נעשה דבר בנדון משום שיתברר בסופו של יום כי ההתארגנות המוקדמת של יעקב חגואל ואילו מהצד השני הקבוצה של רועי שרעבי שמה בצל את התארגנות של נתניהו.

בסופו של תהליך התברר לכל בר בי רב כי במידה ותתקיימנה בחירות הרשימה של נתניהו תספוג מפלה כאשר היה ברור כי תקבל אפילו פחות מהקבוצה שאירגן רועי שרעבי.
ואז הגיעו להסכמה שבפועל לאנשי נתניהו לא היה כוח. כל שקיבלו בחלוקה של העוגה היו פרורים שנתנו להם הקבוצות המובילות. היה עצוב לראות נציגים של ראש הממשלה מסתובבים בראש נפול בועידת הליכוד העולמי.

לפני ארבע שנים אמר היועץ הפוליטי של נתניהו דהיום – שלום שלמה : “אם אני הייתי היועץ המוביל – נתניהו היה מנצח”. שלמה לא הוכיח את עצמו ברמה המעשית והוא שוכח כי בדיבורים לא מנצחים. נתניהו הפסיד גם הפעם וזהו יש להודות הפסד  גדול יותר מכיוון שהיום נתניהו הפסיד מתוך מעמד של ראש ממשלה.

סער שעיר לעזאזל
בימים האחרונים יש איזה בז כנגד שר החינוך גדעון סער שעיקרו האשמה על עימות עם נתניהו. מתברר כי ישגורם בלשכת ראש הממשלה המדליף כי סער חותר תחת נתניהו. זהו מאבק שנבנה מלא כלום ומיותר לכולם. התמיכה שנותן סער לנתניהו איננה מוטלת בספק. האדם שנשאר נאמן לנתניהו בימי האופוזיציה במדבר והוביל את הליכוד להפלת ממשלת אולמרט.
אין ספק כי סער הוא שר מוערך מאוד וכל מאבק נגדו לא מוסיף כלום.
כאילו שהם בסביבת נתניהו גמרו את העבודה למען הבוס. חוסר האונים של הלשכה מביאה אותם לחפש שעירי לעזאזל : פעם בוגי, פעם סילבן, הפעם סער. אך חדלי החוליות לא ייקחו אחריות.

נתן אשל
ראש לשכתו של נתניהו מיועד לעמוד בראשות לשכת העיתונות הממשלתית. נראה כי הפעם נתניהו מעמיד בתפקיד אדם נכון ובעל ניסיון רב בעיתונות. בהצלחה לנתן אשל.

צחי הנגבי
מתברר כי בסביבת נתניהו מחכים עכשיו להחלטת בית המשפט בעינינו של צחי הנגבי שם כבר מדברים על השותף הפוטנציאלי לממשלה. מול ציפי ההיסטרית יש את צחי המחושב והפרגמאטי.
מקורב לנתניהו אומר כי במידה ובית המשפט יוציא אותו ללא קלון הנגבי יהיה גשר לשת״פ עם נתניהו.
נתניהו זוכר כיצד הנגבי היה הקטר למען ממשלה משותפת אך ליבני הייתה סרבנית לאורך כל הדרך. צחי הנגבי הוא חבר כנסת מקדימה הכי מוערך בשטח של הליכוד והרבה מחברי הליכוד היו רוצים לראות שיתוף פעולה של צחי עם נתניהו.
צחי יוביל את המהלכים לכניסה לממשלה של קדימה והיה וציפי תמשיך בסרבנות יוביל לבחירות בקדימה שבה תובס ליבני והוא ינהיג את קדימה לשותפות בממשלה עם נתניהו.

ישראל כ”ץ
השבוע נראה ישראל פורח. מתברר כי מעמדו מתחזק אצל ראש הממשלה והוא הוזמן לקבינט הבטחוני שהוא הקבינט החשוב ביותר.
אין ספק כי זוהי עליית מדרגה של כ”ץ.

יו”ר ועדת כלכלה
איני יודע האם נכונה השמועה כי אופיר לא רוצה לעזוב את התפקיד של יו”ר הועדה לטובת כרמל שאמה כפי שסוכם.
ימים יגידו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

“מופז שם אותנו על זמן שאול”

אריק זיו ויזר

שמעון פרס ז”ל חתר לעשייה

אריק זיו ויזר

המורדת החדשה, ציפי האידאולוגית, מול ציפי חסרת חוליות.

אריק זיו ויזר

התרופה של הסרוגים בליכוד : חיים ביבס

אריק זיו ויזר

חשיפה : בוגי – השיחה האחרונה לפני ההתפטרות

אריק זיו ויזר

מחשבות על ציפיות מחברי הממשלה – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן