19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ממשלה

סינגפור או דרפור

השר כ”ץ: זה הזמן להחלטה מנהיגותית – להניח על השולחן את ״תוכנית האי-פרדות״ מעזה

 

שר התחבורה, ישראל כ”ץ, מתייחס לתכנית ה”האי-פרדות” שלו מעזה בעמוד הפייסבוק:

“תמכתי בהכרעה, הגענו לניסיון הסדרה. לא שיניתי את השקפתי. הסיכוי להשיג הסכמות במו״מ עקיף מול מטורפי החמאס – לא גבוה, וייתכן שנצטרך לחזור לעזה ולרוצץ את ראש הנחש. אבל אולי ניתן להוציא מתוק מעז. זה הזמן להחלטה מנהיגותית: להניח על השולחן את ״תוכנית האי-פרדות״, אותה הגיתי לפני מספר שנים, שתאפשר לישראל לנתק את הקשר האזרחי מעזה – תוך שמירה על הביטחון.

הקמת אי מלאכותי בים-מול עזה (התכנית הוכנה ע״י חברת נמלי ישראל) בשליטה, בפיקוח ובמימון בינ”ל (גורמים בעולם הביעו עניין רב), שיחובר לעזה בגשר באורך 4.5 ק״מ, עם נקודת בידוק ביטחונית, ושממנו יינתנו שרותי נמל ותעופה, התפלת מים וייצור אנרגיה, לתושבי עזה.

כמובן שתנאי בסיסי להקמת האי והפעלתו הוא הסכם בינ”ל אפקטיבי, כולל מועצת הביטחון והליגה הערבית, לפירוז מוחלט של עזה עצמה מטילים, פצמ”רים , מנהרות וכל נשק אסטרטגי אחר (משך הקמת האי, בין 5-7 שנים, יאפשר להיערך ביטחונית בהתאם).

נציב בפני תושבי עזה שתי אלטרנטיבות ברורות: להיות סינגפור או דרפור. חלק מהעולם הגדול, או דעאש. אין כאן שום התקפלות מול החמאס, אלא הגדרה ברורה של האינטרסים הישראליים. להחזיר את היוזמה לידינו”.

https://www.facebook.com/katzisraellikud

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השר מיכאל איתן קיבל את נשיא גרמניה

אלי חזן

ברק הקפיא, כ”ץ הפשיר

עוד ניצחון לדנון, שר הפנים מצטרף למהלך לשלילת האזרחות מהבוגד בשארה.

אריק זיו ויזר

השר גלעד ארדן חנך את פרויקט הבניה הירוק היחיד בצפון – “אגדים בעמק”

אלי חזן

בוגי : הודאת גולדסטון הי היא בבחינת מעט מדי ומאוחר מדי

אריק זיו ויזר

המשכו של עידן : עידן פרץ מונה לראש מטה שר התחבורה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן