19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סטטוס בינגו

סטטוס בינגו : רחלי בן ארי סקעת

רחלי בן ארי סקעת, מהנשים החזקות של הליכוד ברעננה, מוכיחה כי אפשר להשתתף בהליך החקיקה ולשנות מדיניות – גם אם לא מקבלים את התוצאה הסופית המבוקשת. שר האוצר יקשיב ?

 

"חברים יקרים , עדכון בדבר הצעת החוק שנשלחה לח"ר יריב לוין עוד בשנת 2010 על ידי ועל ידי חברי עו"ד ורו"ח ג'ק בלנגה .

טיוטת הצעת החוק בצרוף דברי ההסבר נשלח לפניי כחודש למייל של שר האוצר שלנו , אך לצערי הרב כנראה שלא קיבלה כל משקל או התייחסות מצידו,חבל שלא נשמע קול המייצגים , שחובים את כאבם של בני הזוג על הקיפוח והפגיעה בהם באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הזכויות המוקנות להם ע"פ חוק .
על אף ששם ניתן היה ללמוד על הפגיעה הקשה של סעיף 66 בפק' מס הכנסה , בחוקי יסוד, חופש העיסוק, חוק יסוד כבוד האדם וחרותו , שוויון ,ועוד..
אני בטוחה כי כל יועצי השר והפקידים עשו את מלאכתם נאמנה , אך אסור לנו לשכוח כי , עבודת הפקידות היא אינה מנהיגות וקבלת החלטות , חובה להזכיר כי נבחרי ציבור נבחרו לגלות מנהיגות , ואנחנו אזרחי ישראל עלינו לזכור מי נבחרינו מילא ו את שליחותם נאמנה , נראה שלא כך במקרה שלפננו , עלינו החובה לזכור ולא לשכוח , ולדאוג לכך שנבחרינו יזכרו טוב כי זכרוננו חד ואינו קצר .
יום עצוב עבור כל בני זוג המנהלים עסק משותף , הציפייה לאחר כל משחקיי הפינג פונג שהתקיימו עד כה , מוועדה לרשות המיסים ושוב לודעת הכספים , כך טלטלו את כל השותפים לקידום הצעת חוק זו , ולבסוף מגיש לנו שר האוצר תזכיר שאין בו ולו דבר אחד לחדש לזוגות הנשואים , מלבד העובדה כי את החובות יש לקיים ומאידך לא להתלונן שזכויות מתבטלות .
אז מה שנשאר לרשות המיסים לדאוג כי המלשינון ימשיך לעבוד שעות נוספות כדי לתפוס את מעלימי המס , וכך מדינת ישראל יכולה להניף את דגל הגאווה של מדינה ישראל שהפכנו למלשינים , האם כך אנו רוצים לראות את פניי העתיד שלנו , האם הפכנו למשטר דיקטטורה , לכפות על אזרחים להתגייס "שיוויון בנטל" יותר נכון לומר הזכות שלנו לתרום למדינה , סעיף בפק' מס הכנסה שקובע ,חובת ההוכחה על בני הזוג שאינם שקרנים , לאן עוד נגיע ? 
מה יותר פשוט מלשלוח לאזרחי ישראל מסר חשוב למה אנו פה ? וכמה חשוב שנישאר פה לנצח נצחים , וכדי שנוכל לקיים את כלכלת מדינתנו וביטחוננו , מוטל עלינו לשלם מיסים ולהיות חברה יותר ערבה זה לזה , ושהחלשים יתאמצו קצת יותר , יותר תעסוקה , יותר מעורבות חברתית ,יותר חינוך אקדמאי פחות עוני , שהחזק יסייע לחלש ולקיום מדינת ישראל , ושהחובה שלנו לשלם מיסים היא זכות הקיום שלנו במדינה , והכי חשוב שכולם שווים , העני והעשיר , יקבלו את אותם זכויות , החילוני והדתי , יותר מכל אסור לנו לשכוח שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי , ואח"כ דמוקרטי ועלנו לשמוע על ערכי העם היהודי אחרת במה אנו שונים , ממדינות אחרות , בגלות העם היהודי שמר בקנאות רבה על ערכי היהודית והתפלל לבורא עולם שיחזרו למדינת ישראל, הם לא איבדו תקווה על אף התלאות 
שעברו בגולה לא המירו את דתם ושמרו עליה בקנאות רבה .

להל"ן תקציר מתזכיר שר האוצר שהוגש לממשלה בימים אלו, שבו שר האוצר בוחר לפגוע בבני זוג הנשואים כדמו"י , ונותן יד לבני זוג לפרק את התא משפחתי שלהם ולחיות ללא נישואים כדמו"י כי רק אז יוכלו ליהנות מזכויותיהם .

שר האוצר הגיש לממשלה תזכיר חוק המקל את נטל המס על זוגות נשואים העובדים בעסק משותף

מאת: רו"ח עו"ד אריאל דרייפוס

פורסם תזכיר חוק להקלות בחישוב מס נפרד לבני זוג העובדים יחד באותו עסק. תזכיר החוק מציע לצמצם את היקף החזקות הקובעות קיומה של תלות במקורות ההכנסה של בני הזוג, וכן להגדיל את היקף ההכנסה של בן הזוג האחר שיינתן בגינה חישוב מס נפרד הגם שקיימת תלות במקורות ההכנסה, אם הנסיבות מצדיקות זאת. 

מוצע לקבוע כי במקום שיעור זכויות הצבעה בחברה, שיעור החזקה בהון או שיעור בזכויות ברווחי השותפות של 10% – יוגדל שיעור הזכויות כאמור ל-25% ומעלה, כלומר רק בהחזקה של בן הזוג או בהחזקה משותפת של שני בני הזוג של 25% או יותר, תחול החזקה כי הכנסת בן הזוג האחר באה ממקור הכנסה התלוי במקור ההכנסה של בן זוגו.

נוסף על כך, מוצע לתקן את סעיף 66(ה) לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה"), הקובע כיום חישוב מס נפרד להכנסה של עד כ-50,000 ש"ח לשנה כאשר קיימת תלות במקורות ההכנסה אך מתקיימים התנאים הקבועים בסעיף. מוצע להעלות את תקרת ההכנסה שבגינה יינתן חישוב מס נפרד ל-108,000 ש"ח לשנה החל משנת המס 2017, ולקבוע תקרת הכנסה נמוכה יותר שתעלה בהדרגה לעניין שנות המס 2016-2014 כדלקמן: לשנת המס 2014 – 60,000 ש"ח; לשנת המס 2015 – 70,000 ש"ח; ולשנת המס 2016 – 90,000 ש"ח.

כדי להבטיח כי הטבת המס תינתן בנסיבות המצדיקות זאת, הקבועות בסעיף 66(ה) לפקודה, וכדי לצמצם את המקרים של ניצול לרעה של הטבת המס בידי אלה שאינם זכאים לה, מוצע כי הטבת המס תהיה מותנית גם בהצהרות של בני הזוג לעניין הכנסה זו שיצורפו לדוח השנתי. נוסף על כך מוצע לקבוע קנס מיוחד שיוטל בנסיבות שבהן יימצא בשומה סופית כי נתבע חישוב מס נפרד מבלי שנתקיימו התנאים לכך כקבוע בפקודה. סכום הקנס יהיה שיעור של 30% מהפרש המס, שהוא הפער בין חישוב המס הנפרד על ההכנסה המוצהרת לבין חישוב המס המאוחד לפי ההכנסה המוצהרת.

בשנת 2016 ימנה שר האוצר ועדה שתבחן את נושא חישוב המס המאוחד בין בני זוג לאור יישום הצעת החוק בהתאם למתווה שהוצע לעיל, ובכלל זה את נחיצות חישוב המס המאוחד על הכנסה מיגיעה אישית כאמור."

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

על פואד אחד ושרון אחר ועל סוגיות של לוויה

עינר אביב

סטטוס בינגו : מוטי אוחנה

אלי חזן

הינה בא מזכ"ל האו"ם הבא

אריק זיו ויזר

היום לפני 94 שנה דרייפוס זוכה

אירינה נבזלין

איפרגן על הפוט'ש נגד נתניהו

אריק זיו ויזר

סטטוס בינגו : כרמל שאמה הכהן

אלי חזן
דילוג לתוכן