20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

סגן השר לפיתוח הנגב והגליל: "אני מתחייב לפעול להקמת ועדה בין משרדית שתסדיר את מעמדן של חוות החקלאים הבודדים בנגב"

על רקע הידיעות כי בקרוב מתכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום כנגד 23 החוות החקלאיות על דרך היין ועל רקע הגשת הצעת חוק לועדת השרים לענייני חקיקה בנושא חוות הבודדים, הגיע היום סגן השר לפיתוח הנגב והגליל, איוב קרא לסיור בחוות הבודדים,ברמת הנגב. זאת במטרה לעמוד מקרוב על הבעיות והמצוקות של בעלי החוות והמפעל הציוני האדיר שטיפחו במשך העשור האחרון.
סגן השר דן עם תושבי החוות על הדרכים בהן יוכל לסייע להם להמשכיותו של מפעל ציוני וערכי חשוב זה, וכן לעודד נוספים להפרחת הנגב ולממש את הרעיון הציוני בשטח, סגן השר קרא אמר בטרם הביקור: "מדינת ישראל איננה יכולה להמשיך להתנהל בשתי גדות לירקון, וחייבים לפרוץ את הגבולות התל- אביביים ולקרב את הנגב למרכז הארץ".
בעלי החוות הציגו בפני סגן השר את התהליך שבו עברו כדי להקים את החוות, שכן הוקמה בשנת 90 ועדת פרוגרמות המורכבת מהסוכנות היהודית, מינהל מקרקעי ישראל, קק"ל וגורמים נוספים ובכתב המנוי שלה היה לה פטור מחובת המכרזים, בשנת 92 חוקק חוק המכרזים, ובעלי החוות ישבו מול הועדה בשנת 97-98 ועברו תהליך דמוי מכרז, ובעלי החוות פעלו ע"פ הקריטריונים שהוצבו להם .
באותן שנים אף הייתה התנגדות של עמותת אדם טבע ודין שעתרה בשנת 99 לבית המשפט נגד בעלי החוות, מנהל מקרקעי ישראל והמדינה היו משיבים לצד בעלי החוות ועמותת אדם טבע ודין הפסידה בעתירה הראשונה, ובשנת 2004 הוגשה עתירה נוספת של "אדם טבע ודין"וגם בעתירה זו המינהל ומדינת ישראל היו משיבים לצד בעלי החוות, ועתירה זו כמו קודמתה נדחתה ובעלי החוות המשיכו במפעל הציוני בגיבוי מלא ממדינת ישראל, אך מאבקם של בעלי החוות לא תם בתום עתירת "אדם טבע ודין" שכן למרות שמדינת ישראל ומשרדי הממשלה השונים תומכים בפרויקט דרך היין, כנראה שהפרקליטות חושבת אחרת והחליטה להניף את החרב ולצאת למלחמה נגד בעלי חוות הבודדים, ובעלי החוות מרגישים שהפרקליטות חותרת להשמדת המפעל הציוני שבנו במטרה להפריח את השממה בנגב.
סגן השר לפיתוח הנגב והגליל אמר: "הסיור היום חשף בפני מפעל ציוני אדיר שמתחבר לחזון בן גוריון, וחייבים להבין שם בפרקליטות שהממשלה היא זו שקובעת את המדיניות ולא הפקידים, ושתפקידם למצוא את הדרך החוקית לממש את מדיניות הממשלה ולא לקבוע את המדיניות, אני אפעל בכל כובד משקלי להביא פתרון לבעלי החוות, שהפרקליטות רואה בהם מפירי חוק ומתכוונת להגיש נגדם עתירות פליליות, ואני רואה בהם חלוצים ומלח הארץ וכן ירבו ציונים אידיאליסטים כמו האנשים הנהדרים שהכרתי כאן".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יעלון והפוליטיקה החדשה

אלי חזן

ברק הקפיא, כ"ץ הפשיר

שוב : כחלון מעמיד את העושקים במקומם

אלי חזן

סער : "החלטת המועצה להשכלה גבוהה – בשורה לגליל"

אריק זיו ויזר

כנסת של פחדנים

אריק זיו ויזר

אשכנזי ואילן כהן ברעננה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן