20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו צדק כאשר נאם בקונגרס

 מיקי לוי על לפיד, אמסלם בא לעבוד, סמסונוב נסיך קצפת, אובמה “מנהיג כל כך חלש למעצמה כה גדולה וחזקה”, המחנה הציוני מישר קו עם נתניהו

אחת מהמשמעויות הכי משמעותיות של בחירות 2015 היא הניצחון המוחלט של נתניהו. ואולם, ישנם עוד כאלו שמתקשים להשלים עם קבלת תוצאות הבחירות. בזמנו, אנשים שחושבים כך אמרו לנו כי נתניהו היה מוכן להרוס את היחסים עם ארצות הברית עבור נאום חסר חשיבות בקונגרס. אז הנה, אנו לאחר הבחירות והניצחון הגדול ואנו רואים כי נתניהו התאמץ להגיע לקונגרס ולא לשווא : השבוע הוסכם כי כל הסכם עם איראן יובא לאישור הקונגרס האמריקאי.

הנה כי כן, נתניהו לא רק ניצח בבחירות כי אם גם בגבעת הקפיטול. וישנו צורך להדגיש משהו נוסף : ארצות הברית זה לא איראן בלא מעט מובנים אך בעיקר במובן התפיסה הדמוקרטית. בארצות הברית מי שמחליט על הסכמים הם נציגי העם ואילו באיראן המנהיג הרוחני.

לא זו אף זו, אפילו במחנה הציוני מתחילים אט אט להבין את הנחיצות במעשיו של נתניהו. אלא שהם לא מוכנים להודות בנזק שיצרו כאשר תקפו את נתניהו על העמידה שלו מול איראן. לא שכחנו כיצד זלזלו בטענות נתניהו על איראן והסבירו זאת בכך שמדובר רק בספינים של בחירות. אפשר גם לחבר זאת לטרוניות של השמאל על דבריו של נתניהו באשר להצבעת הערבים. בואו לא נשכח : נתניהו לא אמר שלערבים אסור להצביע אלא ביקש ליצור משקל נגד אלקטוראלי בצד שלנו.

כבוד הנשיא רובי ריבלין טועה. הוא אמר “שמי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות”. אני חלוק על כבוד הנשיא וסבור כי יש להפוך את האמרה :  “מי שזורק אבנים סופו שיקבל את התשובה בפתקים”. שכן, זה בדיוק מה שקרה :  עם ישראל הגיב על זריקות האבנים במיליון פתקים למען המשך שלטון נתניהו.


מקימים קואליציה

 

השבוע פנו מספר פעילים למספר חברי כנסת חדשים על כך שדרשו לכנס את הסיעה ולקבל דיווח על הנעשה במו”מ הקואליציוני. בשיחות פנימיות מתברר כי הליכוד נשאר אט אט בלי נכסים בממשלה ובכנסת. אמנם לליכוד יש 30 מנדטים אך הועדות והתיקים בממשלה הולכים ומדלדלים.

ח”כ דודי אמסלם ואיתו ארבעה נוספים הודיעו כי הם מבקשים לעמוד על שלהם ולא להשלים עם המתרחש. הם הודיעו כי הם מעדיפים ממשלה לאומית. אמסלם הוא מועמד מחוז ירושלים בליכוד והוא מתכוון ליישם את האג’נדה בה הוא מאמין : בנייה במעלה אדומים ומלחמה אנטי חרדית בבית שמש. הוא שם לעצמו רף גבוה ויש לראות האם וכיצד יצליח בכך.


לפיד

 

אין ספק כי הדלפת מסמך מיקי לוי שפורסם ע”י יוסי ורטר מראה כי מתחת לרדאר יש הרגשה לא טובה כלפי לפיד ובכירים אחרים ביש עתיד. מיקי לוי, ששכב על הגדר והיה מאלה שרצו  לאורכה ולרוחבה של הארץ עבור יש עתיד, כועס על ההתנהלות בבחירות. יותר מזה : הוא רומז כפי הנראה ששר החינוך פירון היה בשעורי תורה במקום בקמפיין.

הביקורת העיקרית המשמעותית היא של מיקי לוי על מינוי אורי שני שגם היה מי שהציע את מע”מ אפס.  כמו כן מיקי מבקר את הורדת קצבאות הילדים. מעניין אם וכאשר הנושא יעלה מה יעשה לוי.


חרם

 

ביום הזיכרון לשואה קיבלנו בשורה מרה שהיא עליית מדרגה : מסמנים את מוצרי ההתיישבות בישע כדי שבאירופה האזרחים לא יקנו את הסחורות. עברו 70 שנה והסלקציה חוזרת. אז עשו סלקציה בתחנות הרכבת ובכניסה למחנות היום הם עושים סלקציה במוצרי צריכה.

צריך לומר את האמת : מי שעומדים מאחורי המהלך הנוכחי הם הפוליטיקאים אבל מי שהובילו את המהלכים בהתחלה אלו אותם ישראלים שלא מקבלים את דין הבוחר פעם אחר פעם ומנהלים מאבק נגד מדינת ישראל והמתיישבים. לכן הרעיון של ליברמן לשים טלאי צהוב על המוצרים הוא רעיון מצוין


לא כל נסיך מוצלח

 

יאיר שלג במקור ראשון מפרשן את ספרו של גיל סמסונוב על תופעת הנסיכים בליכוד.

אך אין ספק  שכפי שהוא לא יודע לנהל מערכות פוליטיות סמסונוב טועה ומטעה גם בספרו. הנסיכים לא היו תופעה בלעדית לליכוד. הייתה קיימת תופעה מקבילה בכל התנועות הפוליטיות ומכל הזרמים ורק נזכיר מעט שמות : ברעם,ויצמן,הרצוג,רבין ועוד. אותם ילדים של גדלו בבתים פוליטים. מנהיגי המפלגה היו בשמחות שלהם [בדיוק כפי שמנהיגי המפלגות הדמוקרטיות היום הולכים לשמחות של פעילי המפלגות] ומתוך כך לאותם ילדי התנועה יש דלת פתוחה אצל הנהגה. ספרו של סמסונוב פשוט נכתב בשיטה קלוקלת זאת התוצאה ועליה פשוט יצרנו סיפור.

מה שברור הוא כי בכל מה שנגע סמסונוב בתוך תנועת הליכוד הייתה נפילה. לפני קצת יותר משנתיים החליט ראש הממשלה שהוא נותן את ניהול מערכת הבחירות למקורבו סמסונוב. הרבה גבות הורמו אך בליכוד כולם שתקו והתייצבו. סמסונוב הוביל את הליכוד לאחת ממערכות הבחירות הכושלות ביותר. הוא הוכיח כי שוב שאולי יש לו משרד פרסום מצליח אבל בקמפיינים פוליטים הוא מצליח רק לגזור את קופת הליכוד.

ועכשיו בראיון הוא מסביר כי נתניהו הצליח כי הצליח להביא את תומכי הליכוד עם הרגש.

חשוב לי להזכיר : את האסכולה שלא צריך שטח בנה סמסונוב אצל נתניהו. אסכולה שהוכחה שנכשלה. הפעם לשם שינוי הצוות הפוליטי של נתניהו לא ויתר על השטח גם כאשר נתניהו מינה את מומו פילבר למנהל המטה. למרות שפילבר לא הכיר חלק מראשי העיר של הליכוד נעמדו בחזית ברורה חיים ביבס וקובי צורף שלא ויתרו על הסניפים.

סמסונוב שייך לנסיכי קצפת. כאלה שישבו על צוואר התנועה כעלוקות ורק קיבלו מהתנועה. הוא וציפי ליבני הם בסיס הנזק לתנועה הלאומית.


הילרי

 

מתוך משפחת קלינטון ביל היה המייקאפ והילרי הכישרון. היא מגיעה להתמודדות הזאת לא כמו בעלה שלא היה מוכר עת כבשו את גבעת הקפיטול. הילרי מגיעה עם רקורד אדיר של יכולות וכאן אנחנו מגיעים להתמודדות שלה על נשיאות ארה”ב. מה שברור הוא כי אין זה משנה אם היא או רפובליקני אחר ייבחר הם יעבדו קשה לשקם את הריסות אובמה בעולם ובארה”ב . מעולם לא היה מנהיג כל כך חלש למעצמה כה גדולה וחזקה.

איראן הקיצונית דתית חייבת את כוחה לשני נשיאים אמריקאים : ג’ימי קרטר ואובמה. קרטר היה זה שדאג להפיל את משטר השאה שהיה נאמן לארה”ב ואובמה היה הנשיא שדאג להפיל את כל המשטרים החילוניים במזרח התיכון. הדוגמה הכי בולטת היא משטרו של הנשיא מוברק שהיה המשכו של שיתוף פעולה ממשטר סאדאת. אך אובמה גיבה את עליית המשטר של האחים המוסלמים. כך, הכאוס במזרח התיכון הוא תוצאה של מנהיגותו או העדר מנהיגותו של אובמה. אין ספק כי גם בארה”ב מבינים היום כי אובמה מנהיג של מילים ולא של מעשים וכאשר אובמה מצהיר עתה הצהרות שארה”ב תעמוד לימין הציר של מדינות המפרץ ולימין ישראל מול איראן המתחזקת הרי שאין לכך כיסוי. ולכן מי שיגיע לבית הלבן יאלץ לעמוד מול שמונה שנים של מחדל מתמשך.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הבבונים החדשים של המתנחלים

אריק זיו ויזר

נתניהו אלוף בהקפצת דורות

אריק זיו ויזר

המטרה שאין בלתה : הפלת הימין

אריק זיו ויזר

קדימה לימין שור

אריק זיו ויזר

יש להם ארץ אחרת !

אריק זיו ויזר

סינדרום הייאט של נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן