19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

נתניהו – חזון האינטרנט ושברו

אריק זיו באנליזה הבוחנת מה נשאר מהחזון שהועיד ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד האינטרנט בקמפיינים של הליכוד

 

מעט אנשים יודעים את הפרט הבא : המייסד האמיתי והרוחני של אתר “ליכודניק” הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא. אין לו מניות באתר. הוא גם לא רכש את הדומיין. הוא היה זה שאמר למייסדי האתר בתקיפות לפני 14 שנים : לכו על האינטרנט. 

ב – 1999, מייד לאחר הבחירות, הגיע כותב שורות אלה ביחד עם פיליפ הוברט. הוברט הראה לראש הממשלה היוצא את ספר חברי מרכז הליכוד שהוא ריכז עם נתונים בעלי ערך מוסף. נתניהו הביט בספר ואמר כאמור : העתיד באינטרנט – לכו לשם.

אם להיות כנים לא הבנו עדיין ב – 1999 את עולם האינטרנט המתפתח. לקח לנו ארבע שנים, ולאחר פגישה נוספת עם מי שיהפוך להיות שר האוצר בממשלת שרון, הוקם אתר ליכודניק.

מאז ועד היום הוקמו מספר פעמים אתרי אינטרנט שניסו להתחרות בנו. יותר מכך, בבחירות 2003 הוביל אתר האינטרנט של הליכוד על פני כל האתרים המפלגתיים האחרים.

והנה כי כן, מאז שנתניהו זכה בראשות תנועת הליכוד והוביל אותה הן באופוזיציה והן כראש ממשלה, הושקעו מיליונים במערכות אינטרנט אך במבחן התוצאה, כך מעידה המציאות, כשלנו מול היריבים הפוליטיים שלנו וחבל. בשנים האחרונות אפילו הציבו מנהל אתר מקצועי שי מורדוב, ראש מערך האינטרנט של הליכוד, אך התוצאה מול היריבים חלשה מאוד.

מה שמדהים הוא שנתניהו הבין עוד לפני כולם על חשיבות האינטרנט אך הוא אינו מצליח להיות מוביל בתחום.

בשיחה שהייתה לי עם אחד מגורמי הקמת האתר האיפיון והניהול שלו הוא אמר לי כי “פשוט יש חוסר הבנה בצורך בהתקדמות. מי שאיפיינו את האתר עשו את זה ללא הבנה וללא פתיחות”.

הוסיף הגורם החיצוני : “אם היו מקשיבים לנו אז הייתה להם מערכת הרבה יותר טובה, אבל אני לא יכול לפרט יותר:.

לא צריך את העדות של הגורם כאשר ראינו כי אפילו כאשר היו צריכים לעדכן את האתר בימי הבחירות המקדימות היה קשה לנווט באתר, והיה קשה להוריד קבצים.

גם אני ניסיתי בזמנו לשבת עם מי שמפעיל את האתר. הצעתי לו כמה שיפורים שאפילו אין בהם עלות כלכלית אולי קצת יותר עבודה אבל מה כבר יש לו לעשות.

הבנתי כבר בשיחה כי הוא בא לעבודה ולא בא לעבוד. 

והנה עוד הפקת לקחים מתבקשת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רשימת המועמדים בסניף כפר סבא

אריק זיו ויזר

האם זפט יעצור את הקומבינה

אריק זיו ויזר

רשימת המועמדים בסניף רמת השרון

אריק זיו ויזר

המטה החרדי לדנון : “כנס את הועידה עוד השבוע”

אלי חזן

שי גלילי מבקר הפנים

אריק זיו ויזר

מכוח כהונה חייבים בתשלום.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן