20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

נתניהו וכל השאר

הליכוד מתלכד מסביב לנתניהו,הסכנה בצלם, לא צעירי הליכוד פשוט גמדי הליכוד,באמת על אובמה,מהפכת הקטיפה בשידור הציבורי

ראש ממשלת הסקרים?

והנה עוד קונספציה שהפכה מופרכת : ראש ממשלה בנימין נתניהו מתנהל לפי הסקרים.

במלחמה הזאת מתגלה נתניהו חדש. כזה שהפרשנים משמאל לא יודו שהוא באמת קיים. נתניהו מתגלה שמי שהולך על פי דרכו ללא התחשבות בסקרים. כך, ככל שעבר הזמן  התברר כי ראש הממשלה החליט לנהל את המלחה הזאת בסבלנות. מהבחינה הזאת נתניהו היה הניגוד לשרים אחרים בקבינט ובממשלה שהתנהלו בצורה מתלהמת.

דבר נוסף ברור לכל לאחר המבצע הזה :  על אף שנתניהו לא סיפק לרוב הציבור את מה שהוא רצה – כניסה לעזה וכיבושה – הרי שהוא מוערך יותר מכל הפוליטיקאים במערכת. דומה כי הציבור קיבל את האתוס “המנהיג האחראי” שלו. העם הולך אחריו. כל השאר מדשדשים הרחק מאחור.

השבוע הזה היה שבוע קשה מאוד. הוא אופיין בריטואל הקבע של “לפני סיום הלחימה”. בשלושת הימים האחרונים של המבצע ספגנו מטחי רקטות ופצמ”רים. היה נראה כי אנחנו עומדים בפני סיום המבצע וכך המבצע מסתיים בחמיצות כאשר הבטן אומרת שהיא רוצה עוד ראשי חמאס, כמו שעשינו לדף, ומנגד הראש מבין שאנו עומדים בפני רקימת ברית אזורית אל מול איומי האיסלאם הרדיקלי. בשנים האחרונות עמדה ישראל מול ציר הרשע שגיבה את החמאס : איראן, סוריה, חיזבאללה, טורקיה ומצרים של האחים המוסלמים. אך נתניהו שינה את המצב.

ראש הממשלה סירב בעמידה נחושה להכניס את טורקיה לעמדה של מתווכת. נתניהו דבק במנהיג מצרים-  א סיסי – בלבד כאשר כל הודעות של הפסקת האש היו “הפסקת אש ואחר כך נדון בשאר”. 

נתניהו החל את המבצע כאשר קבע רף נמוך של שקט תמורת שקט. בהמשך הטמיע את המושג החדש “פירוז הרצועה. כל המומחים והפרשנים לעגו אך בפועל רעיון הפירוז נכנס לתודעה ומדברים עליו איך יבוצע ואם בכלל אין משמעות אך נתניהו הצליח במקום שהחמאס נכשל .


 

הקרן החדשה לישראל

הקרן פתחה את המלחמה במצוקה. התברר כי הגרורות שלה שיתפו פעולה לרדיפת חיילים וקציני צה”ל. בצלם הוא למעשה הגורם שמעודד את החמאס כאשר הוא מאשים – כמו החמאס – את צה”ל ברצח עם.

התפקיד שלהם הוא לכרסם בלכידות של העם מול הפלסטינים. אבקש להזכיר : הבעל של רחל ליאל הוא אלון ליאל. בתקופת המרמרה אדם זה היה מי שסינגר על הנאצי ארדואן. ליאל צריך להבין זהו קצה הקרחון של סל ארגונים שכולו נועד להרוס את המדינה מפנים. כך, כאשר אנחנו במלחמה מצאו סוכני הקרן החדשה את החוליה החלשה תושבי עוטף עזה וראו כיצד זה עובד , הם מביאים 10 תושבים להפגין מול ביתו של נתניהו. מגובים בפוסט ציונים.

וכך אנו רואים כיצד הלחץ מצד אחד של ליברמן ובנט מקבל רוח גבית מהקרן החדשה לישראל בצורה של פעיל השטח שלהם מהמחאה החברתית אבי דבוש העומד מול ביתו של נתניהו.


 

צעירי הליכוד

הנה עוד מערכה שעוברת על ישראל ומתברר כי אין לתנועת הליכוד דור צעיר. אומנם יש כמה צעירים המתיימרים להנהיג את צעירי הליכוד, אך הם נעלמים ונאלמים כאשר הם צריכים לצאת מסלון ביתם, כמו עכשיו במבצע צוק איתן.

אם היה דיון על כן בחירות או באיזה שיטה וכו’ היינו רואים את כולם רבים ומבזבזים אנרגיה. אחד מאלו שחותרים להגיע לתפקיד תמיד מברבר שהוא יקים את נוער ליכוד גדול אך הוא אינו מסוגל להביא 100 צעירים לתמוך בצהל מול השמאל.

איני יורד כרגע לשמות אבל ברור כעת כי תנועת הליכוד חייבת לזרוק את מנכ”ל הליכוד מהר כי זהו האשם העיקרי לשיתוק הליכוד. גדי אריאלי דאג שלא תהייה פעילות של צעירים. הוא החזיק מקורב שלא עשה כלום בעת כהונתו. תקופתו של אריאלי תיזכר כתקופת ההמתנה לתפקיד ומכיוון שלא קיבל אז הוא דאג להרוס כל חלקה טובה. ולכן חשוב לזרוק אותו כמה שיותר מהר כי גם אם תשים דחליל מצב הליכוד ישתפר כי לא יהיה מי שיגרום נזק מכוון.

ולגבי  הצעירים האחרים נו עוד חבורה של בכיינים שאינם מסוגלים להתארגן לעשייה.

יש כ – 1000 חברים בגוף הבוחר של הצעירים וכל אלה לא מסוגלים להוציא מאתיים לטובת תמיכה בראש הממשלה. אולי במקום לקרוא לקינן, אקוניס, שאיין ומושיקו נקרא עכשיו לדור המבוגר : דני אביטל,אורי פרג, משה רווח, יואב לאביוד, טובה מעוז, מיכל שיר ועוד רבים אולי הם יחזירו עטרה ליושנה. מה שברור עכשיו יותר מתמיד שצריך לשים בצד את הנהגת הצעירים ולהביא חדשים שאינם עסקנים קטנים.


 

אובמה רע לעולם

אובמה רע לעולם המערבי אך נשאלת השאלה האם הוא בעל  אוריינטציה גזענית שחורה?

במקביל למבצע צוק איתן התקיימו שני אירועים בהם היו מעורבים אזרחי ארה”ב : האחד, העיתונאי גיימס פולי שנשחט ע”י דעאש. האירוע השני, מייקל בראון שנורה ע”י קצין משטרה מקרה שזעזע את ארה”ב.

אובמה שלח להלוויה של מייקל בראון שלושה נציגים מטעם הבית הלבן ואף נציג להלווית ג’ימס פולי, שני האירועים היו חמורים.

אך אין ספק כי האירוע של שחיטת ג’ימס פולי הוא אירוע מכונן ברמה בין לאומית. זהו אירוע המראה כיצד מתנהל הטרור האיסלאמי שהתעצם מאז נאום קהיר. אובמה העדיף לשלוח נציגים רק למי שעורו שחור.

זאת לא המצאה שלי. זה מתוך מאמר של הוושינגטון טיימס מה – 26 לחודש אוגוסט ולכן ברור כי אובמה מעדיף את ארדואן ומשעל המוסלמים על נתניהו היהודי הלבנבן. כל זה מגיע כאשר מרטין אינדיק מודיע כי במהלך המבצע נוצרו סדקים ביחסים עם ארה”ב .


 

סודה סטרים נכנעה לחרם בעקבות המפעל במעלה אדומים

לאחר מאבק שהובילו גופי שמאל בארה”ב ואיתם אנשי שמאל ישראלים שמדרבנים את החרם על מוצרים מיהודה ושומרון סודה סטרים מרימה ידיים. צריך להבין שבמפעל במעלה אדומים עבדו 900 עובדים פלסטינים. בעקבות החרם המפעל עבר לנגב והעובדים הפלסטינים נשארו בלי פרנסה עכשיו אולי נראה את בצלם והקרן החדשה דואגים לפלסטינים המובטלים .


 

מהפכת הקטיפה בשידור הציבורי

לאחר מאבק שהכפיש את הרפורמה ברשות השידור מתברר כי הדבר לא כצעקתה  המהלכים שביצע השר הממונה כאשר מינה צוות מקצועי לשיקום השידור הציבורי נראים מבטיחים. המינוי של איילה חסון כראש מחלקת החדשות מראה כי מינו אישה חזקה ועצמאית לאחד התפקידים הבכירים .ללא ספק איילה חסון היא אחת העיתונאיות המוערכות בישראל .

את איילה כולם זוכרים מפרשת בראון חברון ולדעתי גולת הכותרת העיתונאית שלה הייתה פרשת אשכנזי. פה עמדו מולה גופים חזקים. ואנשים עם עוצמות כאשר הם מגובים על ידי בכירי העיתונאים בישראל .

איילה עמדה באומץ והלכה עם האמת שלה. ולכן לכל מי שפיקפק וטען שלא יהיה שידור ציבורי ברור כעת שעם המינוי של איילה חסון עבר יש עתיד לשידור הציבורי.


 

הליכוד

לפני המלחמה החלה המלחמה שלאחר עידן נתניהו שרים החלו לחתור ליום שאחרי. אז אמר מקורב לנתניהו : “הם הקדימו את העגלה לסוסים”. כעת, לאחר ניהול הלחימה, מתברר כי צדק.

ביומים שלאחר הפסקת האש החל פניה לסביבת נתניהו של בכירים במחנה שמתנגד לנתניהו והודיעו על תמיכה במנהיג והם נרתמים לכל קריאה .

את השמות אני שומר אצלי אך ברור כי כאלה שחפרו מנהרה מתחת לקפלן 1 משרד ראש הממשלה מגלים כי מעמדו של נתניהו מתחזק בקרב הליכוד. אני לא אתפלא אם נתניהו יכריז על בחירות לראשות התנועה כבר מייד אחרי החגים. כך יהיה מוכן לקראת המושב הבא של הכנסת כאשר ברור מי הולך להוביל את הליכוד בסיבוב הבא וכל מי שחלם לו לרשת אותו זה נשאר בגדר החלום.

לפני נתניהו יש שוב את המופע השנתי בספטמבר באו”ם וכל זה בעת שמתחיל תהליך מדיני מורכב.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עמיר , המשקפת ועד כיפת ברזל

אריק זיו ויזר

ירושלים מחכה לפרידמן

אריק זיו ויזר

“משט הבדולח”

אריק זיו ויזר

הדורון של האוצר רע לעם

פרס זה הרס עצמי

אריק זיו ויזר

הליכוד מחכה לגל הירש

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן