19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

נפרדים משמעון פרס

 תם עידן בחייה של מדינת ישראל. שמעון פרס (1923-2016), מי ששימש כנשיאה התשיעי של מדינת ישראל ופעמיים כראש ממשלה, נפטר בגיל 93 שנים לאחר אירוע מוחי שפקד אותו לפני מספר שבועות.  לשמעון פרס הייתה קרירה ציבורית ארוכת שנים שהתחילה עוד לפני קום המדינה כעוזרו האישי של דוד בן גוריון.

 

 

 

במלוא הכנות: את שמעון פרס לא היכרתי באופן אישי וגם כשפגשתי בו היה זה בחטף של רגע. על דרכו המדינית – הפוליטית חלקתי והתנגדתי. ראיתי בתהליך אוסלו משגה חמור אך מעולם לא פקפקתי בכוונותיו הטובות ובשאיפותיו לטובת הבטחת עתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. שמעון היה אופטימיסט עם חלומות גדולים.

 

בנבירה באלבומי תמונות המשפחה מצאתי תמונה נדירה שבה שמעון פרס מברך את הורי ביום חתונתם.  את ההיכרות עם פרס מגיעה דרך סבי משה מייזלס ז"ל אשר שימש כ-36 שנים ככתב לענייני מפלגות בעיתון "מעריב"  אביה של אימי.

 

במהלך עבודתו קיים סבי קשרים ובא במגע עם הפוליטיקאים הראשיים בישראל, כך היה גם עם שמעון פרס כשהם נפגשו לראשונה היה זה כשפרס היה סגן מנכ"ל משרד הביטחון.

 

בפגישתם הראשונה התרשם סבי וכתב עליו את הדברים הבאים: "נתגלה לפני אדם נעים הליכות , גלוי לב, שקט ושקול, המדבר בקול נמוך ומקפיד על כל מילה…הוא דיבר בשבחו של בן גוריון, ה"זקן" בעל הרוח הצעירה ביותר…כבר בפגישתנו הראשונה חשתי שהוא אדם בעל חזון…"  סבי נפגש לאורך השנים פעמים רבות וליווה את התהליכים והשינויים העמוקים שעבר פרס מתומך נלהב באופציה הירדנית ועד לתומך נלהב בתהליכי אוסלו.

 

על פגישותיו של סבי משה מייזלס ז"ל ושמעון פרס ז"ל  ואישיים נוספים ניתן לקרוא בספרו של סבי מ"בן-גוריון עד פרס", הוצאת ירון גולן. שמעון פרס היה איש שתמיד הביט קדימה על פני העתיד.  היה יהודי דמוקרט במלוא מובן המילה.  יריב פוליטי למפלגתנו אך גם נשיא מדינתנו השייך לדור הראשון של מייסדיה. ואת זה אי אפשר לקחת לו. יהי זכרו ברוך לעד!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יוון וישראל – חזון העבר וכושר ההישרדות

אריק זיו ויזר

לא תחמוד ציווי וברכה לחג השבועות

אריק זיו ויזר

המהפך הפוליטי ששינה את ישראל

אלי חזן

מן הארכיון – זה המיסים חבר

אריק זיו ויזר

השבוע : פרשת חוקת

אלי כהן

מי אשם?

אלי חזן
דילוג לתוכן