23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
רשויות מקומיות

נס ציונה: "רב ומורה רוחני" לבני העדה האתיופית לא בעירנו

חוסר שוויון זכויות חסר תקדים כלפי בני העדה בעיר

 

כותרות העיתונים בשבועות האחרונים צעקו כי "בדיוק בשביל זה יש מדינה יהודית" ושיבחו את הממשלה שאישרה את העלתם לארץ של 7,846 עולים מבני הפלשמורה, השוהים במחנה המתנה בגונדר שבאתיופיה. יו"ר הוועד הציבורי למען שארית יהודי אתיופיה, נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס מאיר שמגר הגדיר את ההחלטה "מעשה ציוני ראשון במעלה".

 

הדבר פשוט וברור, העלתם ארצה ללא טיפול אינטנסיבי בקליטתם לא שווה אף כקליפת השום, חייבת הממשלה להזרים כספים רבים למשרדים הרלוונטיים ע"מ שידאגו לעולים החדשים והישנים כאחד, שיטופלו בצורה הטובה ביותר עד קליטתם כאזרחים מן המניין.

 

לאור דברים אלו – החליטה מועצת הרבנות הראשית בשיתוף משרד הדתות, כי בערים שקיים בהם ריכוז מבני העדה האתיופית יוכתר "רב ומורה רוחני" שיוסמך על ידה, ע"מ להדריך ולהנחיל את היהדות בקרב העדה ומאידך לשמר את מסורתם הנהוגה מאות בשנים, דבר שהוברר כי עוזר בכללותו אף לקדם את בני הנוער חברתית ותעסוקתית.

 

לפני כחודש פרסמה המועצה הדתית בנס ציונה מכרז למשרה זו, אך ראש העיר מר יוסי שבו, נלחם בכל כוחו נגד הוצאת המכרז, תוך חיוב אנשיו המשמשים כחברים במועצה הדתית להצביע נגד בישיבות המועצה ואף בעתירה לבג"ץ. ביטאונו של ראש העיר תירץ את התנגדותו בסיבה, שגם במסגרת הנוכחית בני העדה האתיופית מטופלים ומתוקצבים בצורה שווה כשאר התושבים ובענייני הדת הינם מטופלים בצורה נאותה ע"י הרבנים הקיימים. כמובן שהדברים אינם נכונים כלל, לא מבחינה עירונית ולא מבחינה דתית. ע"פ שיחות עם מקורבים שפורסמו הוברר, כי דעתו ושאיפתו של ראש העיר הינה הטמעה מוחלטת של בני העדה האתיופית בין שאר התושבים, תוך טשטוש מסורתם ומנהגיהם השונים.

 

בשבוע האחרון, לאחר שהוברר לראש העיר כי אין בכוונתה של המועצה הדתית לבטל את המכרז האמור, שלח מזכר ליו"ר המועצ"ד ובו פירוט של חיובי הארנונה שלא שולמו מזה שנים "אם יש לכם כסף לרב נוסף, הנני דורש מכם תשלום ארנונה רטרואקטיבית, שהוקפה עקב חוסר תקציב מאוזן במועצה" נכתב.

 

אל מול הדברים החמים כלפי בני העדה ומנהגיהם, של השופט שמגר, ניצבת דאגתו המפוקפקת של ראש העיר, שתועיל אולי לטווח הרחוק אך תוך התעלמות מוחלטת מהטווח הקצר. חזונו, הוא חלום רחוק, הרבה יותר מאשר המציאות הקרובה. בהתנהלות זו חוששני שמא העלתם של בני הפלשמורה אינה כדאית כלל ואולי אף מיותרת



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ברוך השב ג'קי סבג

אלי חזן

עפולה : שלמה מליחי ריתק את תומכיו

אלי חזן

לוד מאיצה : מרציאנו מתארגן לבחירות המוניציפליות

אלי חזן

יוסי בן דוד וארצי במאבק ובנסיעה לא נפרדים./מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

נפתח בית לחיילים בודדים ברעננה

אלי חזן

ניצחון מוחץ לעו"ד ידידיה צוריאל יו"ר סניף הליכוד בגני תקווה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן