21.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

ניצוצות של תקווה במזרח התיכון

מתנגדי משטר בשאר אסד יוצאים לגיחה הרחק משדה הקרב , הרחק מאבק השרפה ונפילות הטילים אל מלון יוקרתי באיסטנבול, כדי לפגוש את ה “ישראלי” שרואים בו תקווה לעתיד, כאן מדוברים על הכנה לעתיד הפוליטי של סוריה והיציבות האזורית, שגם לוקחת את ישראל בחשבון כמרכיב מרכזי .

 

 

מוחמד בדיע יו”ר לשכת עורכי הדין הסורים אומר: ” המשטר עוות את העובדות מזה 40 שנה, כשהציג את ישראל ואת היהודים כאויבי העם הסורי , ובשעת צרה זו שעוברת עלינו אנו רואים שדווקא מי שחשבנו לאויב הוא החבר האמתי, ויודעים היום לזהות מי האויבים שלנו, אנחנו יודעים שאין חילוקי דעות בינינו לבין היהודים , הם כאחים לנו. וברגע שנשלים להפיל את המשטר, נפעל לכינון שלום בסוריה שהשותף המרכזי בו היא ישראל”.

הדיאלוג עם האופוזיציה הסורית החלה הודות למנדי ספדי ,ישראלי בן העדה הדרוזית וראש לשכתו של סגן השר לשעבר איוב קרא, אמר לנו בשיחה מאיסטנבול: ” חשוב לי שנדע מי יהיה השכן החדש ואפילו אם נצליח להשפיע על הגדרת מאפייני השכן מה טוב, אין לי עניין שישב עוד קיצוני על הגבול הצפון מזרחי שלנו, ולמרות כל החדשות הקודרות שנשמעות באלג’זירה ושות’, הרי שהמציאות נטולת הרייטינג נראית אחרת ואפילו מבטיחה, והעובדות מצביעות על פחות מ 5% שמשתייכים לאלקאעידה שרובם ככולם מגיעים ממדינות זרות, ועוד 15% דתיים קיצוניים שאם נשווה אותם לרף קיצוניות דומה, הם קרובים יותר לתנועה האסלאמית של ראיד סלאח, וכל השאר סורים ליבראליים לרוב חילוניים, שהעתיד אחרי אסד עם הפנים למערב הוא דבר מובן מאליו מבחינתם” .

ספדי הוסיף: ” בביקור הזה נפגשתי עם מספר קבוצות במהלך שלושה ימים עמוסי פגישות, וכולם ביקשו להביע הערכה והוקרה לראש הממשלה בנימין נתניהו, על ביקורו המרגש לפצועים הסורים בבית חולים שדה ברמת הגולן, העם הסורי רואה בצעד זה כהבעת נכונות ישראלית לשלום, והוכחה לכך ששקרי המשטר לאורך 40 שנות שלטונו נועדו לדיכוי העם , ואין להם כל קשר למציאות והיטיב להגדיר קצין בימי מלחמת יום כיפור כשביקש למסור לראש הממשלה : (ברכות לאויב העבר, שהפך לחבר כאח לעם הסורי בזכות האנושיות והאצילות שבו), ובמשפט זה מאחד הקצינים שנלחמו בחזית הגולן במלחמת יום כיפור, אני תקווה שזו הבשורה לנפילת קיר הברזל והושטת יד לשלום אמת שלא מתבסס על עסקאות נדל”ן “.

ובטרם עלה למטוסו חזרה לארץ שלח מנדי ספדי, באמצעות המורדים אותם פגש, חנוכייה באדיבות חב”ד לבית הכנסת בסוריה, שיהודי סוריה יתמלאו גאווה באחיהם יהודי ישראל ואזרחי ישראל, על ששוב מוכיחים לעולם שאין שני להם במרוץ ההומניטרי .

 

הסרטון המצורף מהביקור האחרון:

http://www.youtube.com/watch?v=3z8vIUWLs3o&feature=youtu.be

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מהו עגל הזהב שלנו ?

עזריאל צפר

בין אהוד אולמרט לנורית צור

אלי חזן

עצות להתנהלות תקשורתית לחברי הכנסת החדשים

אלי חזן

פרשת ויגש- נטיית הלב משפיעה על ראיית האמת

אלי כהן

משה רבנו כמודל למנהיגות ייחודית והתכונות המאפיינות את המנהיג הראוי

אלי כהן

חוקי תברואה ורישוי עסקים – פתרון לבעית המסתננים על פי הגישה העקיפה

אלי חזן
דילוג לתוכן