17.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

ניסים משעל, זה בשבילך

ניסים משעל שכח את ההתחייבות של מרדכי ב – 99' וזה מה שהוא העדיף להעלים מקוראיו

מישנה: קמפיין הבחירות של 99, מזמן מאחורינו. עתידו הפוליטי של אהוד ברק מאחוריו, איציק מרדכי מחק את עצמו לדעת, ואנחנו נשארנו עם אותה תקשורת, שהדבר האחרון שמעניין אותה זה אתיקה עיתונאית. במקום להתבייש, ניסים משעל מחייך… הלכתי לארכיון..
*****************
כתבת ספר- "הותר לפרסום" שמו. מברוק! כדי לעזור במכירתו, התראיינת לשלושת ערוצי הטלביזיה. בשניים מהם הזכרת לצופים את העימות בהנחייתך בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין איציק מרדכי (1.5.99).

הבעת פניך העידה עליך שאתה נהנה לספר איך איציק הפתיע את נתניהו- והכניס לו. ואני חשבתי שכשהעימות ההוא נשלף מהזיכרון שלך, אתה צריך להתבייש. אתה, וחבריך לעדר. התקשורת, עם כל הווליום העבירה לצופים פרשנות אחידה: איציק הביס את ביבי!! הדבר היחיד שאנשים זוכרים מהעימות ההוא, היה: "ביבי, תסתכל לי בעיניים", מה שמוכיח, שהמאמץ שהשקעתם בהחדרת הסיטואציה- הניב את הפרי המיוחל. אבל אתה יודע, שעל המשפט הכי חשוב מאותו עימות, דילגתם- ולא במקרה.

בקמפיין 99 התקשורת התמסרה למשימה ממוקדת אחת: להוריד את נתניהו ויהי מה- גם אם זה מחייב ויתור על הכבוד המקצועי. ההתגייסות הייתה כללית. בעוד כמה שנים- אני בטוח בזה!- סטודנטים לתקשורת יילמדו שהתקשורת הישראלית ידעה כמה שלוש תקופות חשוכות: המאמץ האסור למכור לציבור את אוסלו, המאמץ האסור למכור לציבור את ההינתקות, והמאמץ האסור למכור לציבור את אהוד ברק. שלושה כישלונות, שהושגו תוך חציית קווים אדומים אתיים.

את אוסלו מכרה התקשורת תוך מתן גיבוי לשני גנבי מנדטים מהימין (אלכס גולדפרב וגונב שגב), שרק בזכותם הסכם אוסלו ב' עבר בכנסת. את ההינתקות, התקשורת מכרה לציבור תוך התעלמות גמורה מרמיסת מחסומים דמוקרטיים ע"י רודן מושחת חשוד בפלילים. ואת אהוד ברק שיווקה התקשורת תוך התעלמות גמורה מפרשת העמותות.

ובאשר לעימות בין איציק מרדכי לנתניהו. מבחינה עיתונאית, המשפט הכי חשוב מאותו עימות היה: "אני מתחייב להתמודד עד הסוף"!! מרדכי לא עמד בהתחייבות הזאת. הוא קרס תחת הלחץ של התקשורת. בושה!- איך יכול להיות שהתקשורת לוחצת על איש ציבור להתכחש להתחייבות שהשמיע עשרות פעמים. אגב, אהוד ברק שפחד להגיע לעימות, גם הוא התחייב להתעמת עם נתניהו (אצלך בראיון) וחמק. גם על ההתחייבות הזאת דילגתם, ולא במקרה.

להבא ניסים, כשאתה נזכר בעימות ההוא- הכלימה היא התחושה הנכונה. לא חיוכים, ובטח לא גאווה. הכלימה מציעה בונוס ערכי- צניעות. זה בדיוק מה שחסר לך, ולרוב כלבי השמירה בעדר ,

 

 

למאמר המקורי ולוידיאו של מרדכי לחצו כאן



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רצח רבין- כתב ההגנה שלי

אריק זיו ויזר

ציפי לבני, בכי תמרור

אלי חזן

מה היה קורה אילו… / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אליעד שרגא לך הביתה! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

יעקב נאמן, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

הניחו למפכ"ל קראדי / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן