23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
זאב בן יוסף

נטע זר והזהות האמיתית של הליכוד

חברי הליכוד הנמנים על מתיישבי יהודה ושומרון אינם "נטע זר" במפלגה אלא אף מייצגים ומגשימים את הרעיון הלאומי-ליברלי של הליכוד טוב ונכון יותר מכל שאר חברי המפלגה

 

מזה זמן נשמעים קולות הפוסלים את חברי הליכוד הנמנים על מתיישבי יהודה ושומרון, מכנים אותם בכינויים דוחים כגון "נטע זר", גוף "משיחי-פונדמנטליטי", טוענים שהצטרפו לליכוד "רק כדי להשתלט עליו", מצביעים על כך שביישובים ביהודה ושומרון הצביעו לליכוד פחות ממספר המתפקדים בהם, ומנסים חדשות לבקרים לפסול אותם ולדחות אותם מהליכוד. מדובר בעיקר ב"מנהיגות יהודית" בראשות משה פייגלין ו"המטה הלאומי" בראשות שבח שטרן ונתן אנגלסמן.

 

 

המייצגים הנאמנים של תורת ז'בוטינסקי

 

 

צריך להיות ברור: לא רק ששני הגופים הללו מייצגים באורח המלא והנאמן ביותר את האידיאולוגיה הלאומית-ליברלית מיסודם של ז'בוטינסקי ובגין, כפי שהיא מתבטאת בחוקת הליכוד, אלא שגם אין להם בכך מתחרה בכל שאר גופי הליכוד. הם לא רק *מדברים* על זהות יהודית, על הזיקה לתורת ישראל, לארץ ישראל ולעם ישראל, אלא (בניגוד למשמיציהם) – הם גם *מגשימים ומחנכים לכך בפועל*. וכל מי שמנסה לדחוק אותם מהתנועה ולהציגם כ"נטע זר" – אפשר שהוא עצמו הינו נטע זר בליכוד.

 

ובעניין ההצבעה בבחירות לכנסת: כל קבוצה בליכוד פוקדת למפלגה את חבריה האישיים, את בני משפחתם, את מכריהם האישיים, שרבים מהם כלל לא מצביעים לליכוד ביום הבחירות. קשה להוכיח את היקף התופעה, אבל ניתן לראות שגם בערים הגדולות יש הרבה יותר מתפקדים לליכוד מאשר מספר המצביעים לכנסת.

 

 

לא "השתלטות" ולא "משיחיות"

 

 

ובהתייחס לטענה שמתיישבי יו"ש "מנסים להשתלט" על הליכוד: כל חבר וכל גוף בליכוד פועל בו כדי לקנות שליטה מירבית במפלגה כדי שיוכל להשפיע בה. זוהי מהותה של פוליטיקה. השאיפה לקנות שליטה על מפלגה רוחשת מדרך הטבע בכל מי שפועל בה.

אני אישית מקווה שאכן מנהיגות יהודית והמטה הלאומי יצליחו להיות הרוב בליכוד ולהשפיע על דרכו המדינית, הכלכלית והחברתית יותר מכל גוף אחר בתנועה. כי זו הדרך האמיתית והנכונה שבעטיה הצטרפו לליכוד כל אלה שהמפלגה לא משמשת להם  כמטרה אלא מהווה אמצעי להשגת המטרה.

 

ובאשר להאשמה ב"משיחיות פונדמנטליסטית" – זה יכול רק להצחיק את מי שמבין לעומקה את הרוח האידיאולוגית של מנהיגות יהודית והמטה הלאומי. שניהם מניפים את הדגל הליברלי של חרות האדם, ברוח משנתו של ז'בוטינסקי, רגליהם נטועות באדמה, דרכם דרך של מדיניות מעשית המתחשבת במציאות ולא לוקה בשום הזייה משיחית כלשהי. יש אכן כת ידועה מאוד, משיחית פונדמנטליסטית בארץ, אבל היא לא בליכוד.

ראו כאן ותבינו – http://www.news1.co.il/Archive/003-D-94047-00.html

 

 

 

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא חבר מרכז, חבר מזכירות וחבר לשכת הליכוד, מוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פס"ד ג'ובראן חושף את נתניהו לתביעה אישית?

אריק זיו ויזר

חובת הזעקה על רצח הארמנים

קיצונים מימין ומשמאל

אלי חזן

כת דתית ישראלית מסכנת קיומנו

אלי חזן

יְרוּשָׁלִַיִם – שיר ליום שחרור ירושלים תשע"ג-2013

אלי חזן

יבוטל שִכרון הכוח המשפטי

אלי חזן
דילוג לתוכן