19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נטע זר בליכוד ?

זאב בן יוסף חושב שאריק זיו, עורך ליכודניק, טועה באשר לאישים וקבוצות מסוימות בתנועה ובהם חבר ועדת הבחירות שבח שטרן

 

שוב ושוב מוזרם רעל האשמות חסרות בסיס על הליכודניקים מתיישבי יהודה ושומרון, חובשי הכיפות הסרוגות. הפעם נפתח מחול השדים בעקבות החלטה שקיבלה ועדת הבחירות, בה יש רוב לאנשיו של שבח שטרן, ראש “המטה הלאומי בליכוד”, ליכודניק ותיק וממייסדי היישוב שילה, איש הידוע ביושרו והגינותו. על החלטה זו, שהתקבלה על סמך נתונים מסויימים שקיבלה הוועדה, הוטחה האשמה כאילו יש לכיפות הסרוגות “ייצוג יתר” בועדת הבחירות, וכי “חברי הליכוד לא הבינו עד כמה זה מסוכן”. שבח שטרן הואשם גם שהוא “יושב בועדת הבחירות ומנצל את זה שלא מגיעים חברי הועדה האחרים ורומס את הליכודניקים” ב”רודנות”, וכי עוד אנשים הגיעו למסקנה ש”קבוצת שטרן” היא “נטע זר” בליכוד, וכי הוא יגרום לליכודניקים רבים לעבור מהליכוד למפלגתו החדשה של כחלון.

 

 

רוח הגשמה רעיונית ורוח תועלתנית-צינית

 

 

בבירור שנערך לאחר הישיבה הובאו לידיעת חברי ועדת הבחירות נתונים חדשים, וקיימת הסכמה לזמן תוך זמן קצר דיון נוסף בעניין הנתון במחלוקת, כדי לקבל החלטה סופית.

 

אבל הנזק כבר נעשה. שהרי לא סוד הוא שבשנים האחרונות הצטרפו לליכוד גופים ואנשים מטעמים אישיים תועלתיים שאין להם מושג ירוק בכל הנוגע לשורשיו הרעיוניים של הליכוד מבית מדרשם של ז’בוטינסקי ובגין. דווקא הם הנטע הזר, למרות שאינם מכונים כך.

למרבה המזל נותרו עדיין במפלגה שרידים המהווים את עמודי התווך הרעיוניים של הליכוד ובראשם הליכודניקים שהתיישבו ביהודה ושומרון, כשבכך הם גם מגשימים את תורת הליכוד כפי שהיא מעוגנת בחוקתו. ליכודניקים אלה אכן חייבים לעמוד במוקד העשייה המפלגתית ומהווים את התקווה שהליכוד לא יתפורר כליל. יש גם לקוות שהרוח הנושבת מהם תשתלט על דרכו של הליכוד, ולא הרוח הזרה של “פרגמטיזם” תועלתני-אופורטוניסטי וציני המרעיל בארסו כל חלקה טובה בליכוד ומרחיק מפעילות חברים ותיקים ומסורים.

 

 

ההשתייכות לליכוד – זכות ולא חובה

 

 

שבח שטרן ואנשיו מבטאים את האידיאולוגיה הז’בוטינסקאית הרבה יותר מאשר אלה המשמיצים אותם כ”נטע זר”, ואלה המתקיפים אותם בכך צריכים לשאול את עצמם שמא הם עצמם הם אלה המהווים נטע זר בליכוד.

ובל יאיימו עלינו באיומים המזכירים את “מחאת” המילקי וברלין. מי שחושב שהליכוד איננו ביתו – מוטב שילך למפלגה אחרת, כחלון או משהו אחר. מוטב שבליכוד ייוותרו רק אלה המאמינים בדרכה של התנועה ולא אלה שחותרים להפוך את המפלגה כקרדום לחפור בו, כפי שנוהגים העסקנים הדתיים במפלגות הדתיות ובשאר המפלגות המִגזריות ומפלגות המצב-רוח כמו “אין עתיד” ו”התנועה” שאיננה או שמתאיינת. ההשתייכות לתנועת הליכוד היא זכות, לא חובה.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לוין למשפטים !

עשה לך רב?

אלי חזן

אז למה ראוי לזכור את יצחק שמיר

אריק זיו ויזר

פסח : יום העצמאות של עם ישראל.

אלי כהן

עצמאות 65 : בין חזונו של הרצל לבין עצמאותנו האישית

אלי חזן

דעה: הפישלת וגם חזרת?

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן