18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נועה רבין נגד הליכוד

דרך סדרת טלויזיה מנציחה נועה רבין סטיגמות ותדמיות בוטות כנגד הימין והליכוד. ב”הארץ” לא תשמעו על כך, גם לא ב”ידיעות” ו”במעריב”

בשבועות הקרובים תעלה העונה השנייה של הסדרה “ילדי ראש הממשלה” שנוצרה עבור רשת הכבלים “הוט”. צוות השחקנים בסדרה כולל את מיטב השחקנים הישראלים החל מגילה אלמגור, רמי הויברגר, מיכאלה עשת ושרון אלכסנדר ואף עם פנייה לקהל יותר צעיר עם דמויות כמו מארינה מקסימיליאן בלומין ולי בירן בוגרי תוכנית הריאליטי הפופולארית “כוכב נולד”.

 

הסדרה מתוארת כסדרה דרמטית שמטרתה לעקוב אחר השינויים האישיים שעוברים בני משפחתו של ראש הממשלה עת הם עוברים לבית ראש הממשלה. אך מעבר לדרמה המשפחתית הופקד התסריט בידי שניים: שחר מגן ונועה רוטמן, הלו היא נכדתו של יצחק רבין, שלה זו הפעם הראשונה לכתוב תסריט עבור סדרה טלביזיונית והיא מנצלת את ההזדמנות לסגור חשבונות עם תנועת הליכוד והימין וזאת בפריים טיים. בתסריט דרמטי מסורטטים הדמויות במשפחה בתפקידים דיכוטומיים ברורים המסמלים את אנשי הימין הרעים, אנשי השמאל הטובים וכל היתר.

 

הרע

 

שאול אגמון ראש הממשלה, בן דמותו המוקצן של ביבי נתניהו, הינה דמות הנבל הראשי, הוא נבחר על מצע ימני שקורא “לחזור לציונות” ומדבר על זכותנו ההיסטורית על ארץ ישראל ועליונותנו המוסרית, מושגים שבסדרה הופכים לסיסמאות חלולות מתוכן ונלעגות. עם הכנסו למשרדו מוחלפת התמונה של רבין וחוסיין בזו של מנחם בגין וסגנון חדש מאפיין את לשכת ראש הממשלה. כבר בפרק הראשון מדווח במהדורות החדשות כיצד נבחר ראש הממשלה באמצעות מכירת נכסי המדינה לחרדים תוך קיצוץ בתקציבי החינוך והתעסוקה לרוב החילוני. ככל שהפרקים מתקדמים נפרשת לעיננו דמות חסרת רגשות שתעשה הכל על מנת לשרוד, כולל הקרבת משפחתו. בדמות עולים כל העת שני קווים מקבילים, ככל שראש הממשלה נוקט במדיניות ימנית יותר ובעיקר עומד על האינטרסים של ישראל ולא נכנע לדרישות האמריקאים והערבים הרי שהוא נחשף יותר לעיני הצופים כדמות חסרת רגשות, אינטרסנטית בעלת אוטיזם רגשי המתנכרת לילדיו ולאשתו. לא פלא שלקראת סיום העונה בעוד השיא הפוליטי הוא בידוד ישראל והחלת עליה סנקציות כלכליות בנוסח איראן בתמיכת בעלת בריתה ארה”ב המצביעה בעד במועצת הביטחון הרי שמייד מגיע גם השיא המשפחתי כאשר רה”מ ננטש על ידי רעייתו וילדיו. באתר הסדרה כותבים עליו היוצרים בפירוש כי “בתוך תוכו הוא יודע שהוא הקים משפחה כי כשאתה בתפקיד ציבורי אין באמת אפשרות אחרת.”

 

אמו של ראש הממשלה (גילה אלמגור) המוצגת כקרקע האידיאולוגית ממנה צמח ראש הממשלה ומהווה את הסמן הימני הממריץ את רה”מ לא להתפשר מול הערבים האמריקאים והעולם, היא דמות הנבל המשני בסדרה. בראיונות של אלמגור המגלמת את הדמות, היא מתארת את הדמות כלא נחמדה, מפחידה ואף מציינת כי “לא הייתי רוצה שהיא תהיה סבתא לנכדים שלי”. אל מול עמידתה הימנית והערכים הציונים לאומיים שהיא מייצגת היא מתוארת כדמות גזענית, שתלטנית הרודה בבעלה עד הבאתו לידי התאבדות.

 

הטוב

 

ככל שאנשי הימין בסדרה מוצגים כנבלים הרי שאנשי השמאל בסדרה הנם דמות המראה. אשת רה”מ דיתי אגמון (מיכאלה עשת), מאד מזכירה את דמותה של עליזה אולמרט. היא האנטי תזה של בעלה, אשת שמאל אומנית, ליברלית ואינדיבידואלית. היא הדמות שמעוררת הזדהות על ידי הצופה בכך שחייה משתנים שלא מרצונה מהקצה לקצה כאשר היא הופכת למוקד של התעניינות ציבורית כלואה בתוך מעון ראש הממשלה. לצד דעותיה השמאלניות היא מתוארת כדמות חביבה שהיחס שלה כלפי עובדי המשק הינו חברי ובגובה העיניים. דמותה משמשת ללעוג לטקסים הלאומיים והיא הופכת מדמות נוכחת נפקדת וחלשה לדמות נחרצת המעמידה במקומו את בעלה ראש הממשלה.

גולן אגמון, בנו הצעיר של ראש הממשלה הינו דמות יותר מובהקת של אימו הוא נער מתבגר פציפיסט אשר אינו בטוח כי ברצונו להתגייס כלל לצה”ל. גולן אף מוצג בסדרה כקורבן, הוא לא בחר בסיטואציה שאליה הגיע בזכות, או מבחינתו בגלל, היבחרו של אביו לתפקיד הרם. באתר הסדרה הוא מתואר כ”הקול השפוי של משפחת אגמון, היחידי שאומר את האמת, קשה ככל שתהיה”.

.

לא נשכח ולא נסלח

 

לצופה בסדרה יש הרגשה של אובססיביות בצורה שבה עולה זכרה וזכרו של יצחק רבין כמעט בכל פרק מתריסר הפרקים כאשר פרק שלם אף סובב סביב הזיכרון של הרצח. יתר על כן ,בסדרה מוצגת קללה הרודפת את כל מנהיגי הליכוד שעמדו על המרפסת בכיכר ציון, זה לא המחלה שהכריעה את שרון ולא המתלוננות שהכריעו את קצב או הבוחרים את ביבי אלא הקללה שהוטלה על כל מי שעמד על המרפסת בהפגנה בכיכר ציון וכביכול ראה את תמונתו של רבין במדי אס אס ולא עשה דבר, פולסה דנורא שבעונה הבא ככל הנראה תגבה את קורבנה האחרון ראש הממשלה אגמון (לא נשכח ולא נסלח- גרסת נועה רוטמן התסריטאית). זאת כמובן בתנאי שרה”מ אגמון לא ישנה את עורו יחזיר את הגולן, יהודה שומרון ויחלק את ירושלים. דבר שיוביל, אליבא לקו התסריטאי של הסדרה עד כה, גם לתיקון חיי משפחתו גילוי מחדש של ערכים ומוסר ובחירה לכהונה חוזרת ברוב סוחף.  לאור כל זאת עולה השאלה, האם נכדתו של ראש ממשלה ימני שתעשה סדרה מתלהמת ומשסה כנגד השמאל הפוליטי תקבל כאלו משאבים וכזאת במה מרכזית? התשובה, כולנו יודעים שלא!

.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכץ לפקידות האוצר

עובד קראוס

הפטרת שבת וחול המועד סוכות

עינר אביב

אלימות נגד נשים

אריק זיו ויזר

המפ”איניק החדש

אריק זיו ויזר

גם הנכים צריכים ליהנות מהדרך.

אריק זיו ויזר

פרשת “וישב”- החלומות של יוסף הן הגשמת הנבואה בברית בין הבתרים שנאמרה לאברהם אבינו

אלי כהן
דילוג לתוכן