29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

נדל”ן במקום קולנוע

ארנון גלעדי מנסה למצוא את שביל הזהב בין צרכי הבנייה לשימור האופי העירוני הבריא של תל אביב. פורסם ב Ynet

הריסתו של קולנוע תל אביב השבוע אולי מסמלת יותר מכל את המהפך הנדל”ני בתל אביב-יפו וזה שהתרחש בישראל בשני העשורים האחרונים. מהפך זה מתרחש על חשבון סממניה התרבותיים של העיר.

 

קולנוע תל אביב המיתולוגי ברחוב פינסקר מייצג עבור תושבי העיר הוותיקים את הקסם של תל אביב “של פעם”. זהו אולי גם הסמל הקולנועי השכונתי האהוב ביותר שנותר על תילו עד השבוע. בתל אביב נסגרו לאורך השנים כ-40 בתי קולנוע שכונתיים, ורק שלושה פעילים כיום בעיר מחוץ לקניונים – הסינמטק, רב חן וגת.

 

 

תנופת הבניה בעיר תופסת תאוצה בשנים האחרונות עקב הביקושים הגדלים למגורים בעיר. הביקושים יוצרים לחץ גובר לפתרונות דיור שבאים לא פעם על חשבון סמלי התרבות, דבר שפוגע בתושבים לא מעטים. האם נכון לפתור בעיה אחת, ע”י יצירת פגיעה במורשת? מה הקו האדום שלנו והיכן נקבע אותו?

 

האיזון העדין שיש לקבוע בין מתן פתרונות דיור ובניה מאסיבית מול שמירה על ריאות ירוקות וסמלי תרבות מקומיים הוא חשוב והכרחי לטובת איכות החיים שהעיר מציעה לתושביה. אילו היה הדבר תלוי בי, הייתי מעדיף לראות את אותם אזורי בניה חדשים משתלבים עם אתרים נוסטלגיים ולא מחליפים אותם.

 

את תהליך האורבניזציה המואץ אי אפשר ואף לא צריך לעצור או לעכב. זו תופעה שקיימת בכל מטרופולין מודרני באירופה, באסיה וחלקים הגדולים של העולם. אולם אפשר וצריך לאזן את צרכי הפיתוח האורבניים, את האינטרסים והשיקולים הכלכליים של העירייה מול איכות החיים, ההיסטוריה והמורשת התרבותית של העיר, תוך התחשבות בתחושות ורגשות התושבים. ואז נצא כולנו נשכרים.

 

  • הכותב הינו חבר הנהלת עיריית תל אביב יפו ויו”ר סיעת הליכוד

 

למאמר המקורי לחצו כאן

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

עוזי לוי על נאום נתניהו באו”ם

אלי חזן

פרשת ויחי – ירידה לצורך עלייה

אלי כהן

תנועה לאומית ליברלית

אריק זיו ויזר

מצדיעים לאשת הברזל

אלי חזן

שתיקה שכולה כניעה

משה איפרגן

ההתנחלויות ביו”ש – מבט מעבר לקונבנציונאלי

עינר אביב
דילוג לתוכן