23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

נאום ח”כ אופיר אקוניס בדיון בהצגת והשבעת הממשלה.

אדוני היו”ר

בחירת ממשלה חדשה בישראל וחילופי שלטון זו הדמוקרטיה הישראלית בתפארתה ובמיטבה. מכאן, מהבית הזה, מתפזרת הכנסת והממשלה נופלת, ולכאן חוזרים כדי להשביע ממשלה חדשה!

זו הזדמנות להודות לממשלה היוצאת ולשריה על ששירתו את המדינה , על פי דרכם וכמובן למי שעמד בראש הפירמידה, ראש הממשלה היוצא אהוד אולמרט.

אדוני היו”ר,

“הממשלה הזו נולדה בחטא”. כך אמרה ראש האופוזיציה , הגברת ציפי לבני וכעבור מספר ימים, בתחילת השבוע כמדומני, אמרה ” זו ממשלה מכוערת”.וואו! כמו שאמרה אתמול הגברת לבני אחרי נאום אולמרט. וואו!

ואני שאלתי את עצמי, לאיזו ממשלה היא מתכוונת?

כי חז”ל כבר אמרו:” הפוסל-במומו פוסל”.

יושבת ראש האופוזיציה אולי אינה זוכרת אבל המפלגה שהיא חברה בה היא מפלגה מכוערת שהרכיבה ממשלה מכוערת ושנולדה בחטא! אלה מילותיה של ציפי לבני- רק על מפלגתה שלה וממשלתה שלה.

אני רק מזכיר לחברינו מהאופוזיציה, מפלגת קדימה, שיום בהיר אחד, בנובמבר 2005, הם גנבו את קולם של למעלה מ-900 אלף איש ואישה שהצביעו רק שנתיים וחצי קודם לליכוד, וקמו בבוקר עם מין שעטנז פוליטי לא מובן ששמו קדימה.

וזו המפלגה שניהלה את המדינה מאז ועד הערב הזה, ואתם חברי קדימה משאירים ירושה קשה מאוד לממשלת האחדות החדשה. מספר המובטלים עולה מדי יום ומגיע כבר ללמעלה מ-200,000 איש. קיבלתם מדינה עם אבטלה יורדת והחזרתם מדינה עם אבטלה נוסקת. ישראלים רבים הצטרפו למעגל האבטלה. מפעלים נסגרים. עובדי עיריית בית שאן לא קיבלו כבר שלושה חודשים משכורת והחג מגיע.והממשלה???

שום תוכנית מעשית. שום חזון! הייתי אומר שום אמירה!

לא רק אנחנו אומרים זאת. ראשי המשק אמרו זאת. כולם גם אלה שתמיד חלוקים בינהם.

ואני אומר לחברי באופוזיציה: כאשר תבואו לבקר את מדיניותה הכלכלית של הממשלה. תזכרו תמיד. תמיד, באיזה מצב השארתם אותה!

בתחום המדיני: אתם מדברים גבוהה גבוהה על שלום.אין איש באולם הזה ובמדינה הזו שלא רוצה שלום. שוב הצעתם הכל- לסורים ולפלשתינים ולמרות ההצעות הנדיבות שלכם אין שלום! ואתם יודעים למה? כי גם הצד השני מעריך משא ומתן. הוא איננו מעריך מתן ומתן. וזה מה שעשיתם בשלוש שנים האחרונות. מה דרשתם מהצד השני?

בגולן ויתרתם על כל הגולן עד שפת הכינרת ומי יודע מה עוד… הסכמתם לחלק את ירושלים! ועוד קראתם לזה הסכם מדף! שמתם את ירושלים על המדף! ירושלים איננה על המדף ולא תהיה! היא בירתו הנצחית של העם היהודי מזה 3000 שנה לנצח נצחים. כך אמר ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון.

לא למדתם שום לקח. כלום. שום דבר מהאיוולת המדינית ביטחונית של ההתנתקות. צעדים חד צדדיים מביאים עוד ועוד טרור כי לתיאבון של ארגוני הטרור- אין גבול , תרתי משמע, אין להם גבול בעיקר כשעומדת מולם ממשלת קדימה החלשה!

עד היום מתהדרת הגברת לבני בהחלטה האומללה 1701. “זו ההחלטה הכי משמעותית וההישג הכי גדול שלי”, אמרה הגברת לבני. זה הישג???

לחיזבאללה יש היום כמות אמל”ח שלא הייתה בידם ערב מלחמת לבנון השנייה. ולזה אתם קוראים הישג???

אם אתם כל כך חכמים, כל כך נאורים, למה לא עשיתם שלום? לא היה לכם מספיק זמן? 3 שנים?

תתחילו להבין, הבעיה היא לא בצד שלנו. שיש מנהיג אמיתי לשלום בצד השני, יש שלום!

כך היה בין אנואר סאדאת ומנחם בגין ז”ל. וכך היה בין יצחק רבין ז”ל לחוסיין מלך ירדן. בוא נגיד כך: בסכסוך הישראלי-פלשתיני לא הישראלים הם הבעיה. לא אנחנו הבעיה- ובעניין הזה אני מכליל את כולנו- אלא הצד השני, הפלשתינים שלא מחמיצים הזדמנות להחמיץ הזדמנות.

אין לי כל ספק שבממשלה החדשה לא ימצאו הפלשתינים דלת סגורה כאשר יוכיחו שהם מעוניינים בשלום אמת עם ישראל.

אדוני היו”ר,

שמעתי קודם את יו”ר האופוזיציה , הגברת ציפי לבני מדברת על גודל הממשלה. רק רציתי להזכיר , הגברת לבני שמסיימת היום את תפקידה כשרת חוץ שהחלה כאן את דרכה גם היא בממשלה גדולה בתפקיד של שרה ללא תיק. את זה אולי שכחו כאן אחדים מדוברי האופוזיציה אבל כדאי לטול קורה מבין העיניים, לפני שיוצאים בצעקות רמות ובביקורת. זה פשוט דבר הגון ויסודי אפילו ממי שהוא יוצא חלציה של הממשלה הצינית הזאת שמסיימת היום את תפקידה.

אני בכלל שמעתי כאן באיזה גן עדן חיינו. איך בכל התחומים קצרה ישראל הצלחה מזהירה, כך לפי דברי מר אולמרט. ביחסי החוץ, בביטחון, בכלכלה, בחברה הישראלית. ואנחנו רק צריכים לשמר את ההישגים. כך אמר ראש הממשלה היוצא.

עכשיו נותר רק לשמר על המשכיות. איזה מזל שהעם לא חשב ככה. הוא חשב שצריך לשנות את המדיניות מן הקצה אל הקצה ונתן לקואליציה הנכנסת בראשות הליכוד את המנדט להוביל את המדינה. במדיניות שונה לחלוטין.

נזכרתי כאן בסרט ארכיון שראיתי השבוע על תולדות חייו של מנחם בגין, שבאחד מהדיונים הראשונים של הכנסת התשיעית פנה אל ספסלי האופוזיציה: ” אתם יודעים מה הממשלה הזאת מתכוונת לעשות? היא מתכוונת למשול!”

הלילה תאשר מליאת הכנסת את קווי הייסוד ואת דרכה של הממשלה החדשה – ממשלת אחדות לאומית שמרכיביה משקפים מגוון עצום של דעות בעם ישראל: מהליכוד והעבודה, שתי מפלגות שלאורך כל ההיסטוריה הציונית והמדינית הובילו לפעמים לחוד ולפעמים גם יחדיו את מוסדות המדינה שבדרך ומדינת ישראל.

ויחד איתם מפלגות נוספות שמייצגות מיליוני ישראלים מכל הגוונים, הדעות והעמדות.

חברי האופוזיציה, נכון יהיה, ממלכתי יהיה, צודק ואפילו מוסרי, לתת לממשלה הנכנסת 100 ימי חסד ולאחל לה בהצלחה רבה. כי הצלחתה של הממשלה- הצלחת עם ישראל כולו



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

רוני צוברי מנהיג העוזרים החדש

אריק זיו ויזר

בנשר בלט ציון

אלי חזן

הכנסת עצרה למען גלעד שליט, הסנאט הצרפתי ישקול הצגת תערוכה לכבודו

אריק זיו ויזר

ח”כ דני דנון: בגין הוא ההוכחה שניתן להשיג ביטחון וגם לנהל תהליכי שלום עם ממשלה לאומית

נכבה בפרלמנט הישראלי

אלי חזן

ריבלין ביום למען שוויון לבעלי מוגבלויות: הכְּנֶסֶת מונגשת מתמיד, נאֶה דורשת ונאֶה מקיימת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן