23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

מתל אביב ועד חברון

אלעד יונה חושב שחברון שווה לתל אביב ואולי אף חשובה ממנה אך בכל מקרה שתיהן מייצגות את העם היהודי 


לא הרבה יודעים, בעצם כולם יודעים אלא שרק  לא זוכרים, שהקונגרס הציוני הראשון בבאזל  שהתקיים בשנת 1897 איחד את נציגי העם היהודי בגולה לראשונה מזה שנים רבות וכל זאת במטרה להקים בית לאומי לעם היהודי.

בנימין זאב הרצל יוזם את הקונגרס ו – 208 צירים בני העם היהודי התפצלו לשניים : "חובבי ציון" – אלו שתמכו בעלייה אקטיבית ומיידית לבין הרצל ואנשיו "מהציונות המדינית" שביקשו לחכות עד למתן ערבות מדינית .

אך  מאידך גם שותפות ותמימות דעים אחזה בכולם ולכולם היה ברור לאן צריכים היהודים להגיע בסופו של דבר,ארץ ישראל ,ארץ המולדת של העם היהודי. החילוניות שהייתה מושרשת ברוב בין הצירים ובלטה באולם שנקרא "בית הקזינו" ,אני "מהמר" שגם התבססה על ספר הספרים(התנ"ך) ועל המסורת וההיסטוריה היהודית בארץ ישראל.

וכן  כבר אז במאה ה19 בלי תל אביב והרצליה ,ללא גבעתיים ורמת גן שעדיין היו ברחם המחשבתית או חצויות בין השמות של המנהיגים, החליטו שארץ ישראל היא המדינה של היהודים, ארץ האבות,אותם אבות שייסדו את העם היהודי.

והיכן מקום הימצאם? חברון.

חברון עיר האבות, בזכותה ובגללה,לצד ירושלים , אשקלון, באר שבע וערי השומרון ויהודה, זו הזכות שלנו טענו שם בקונגרס. זו החובה שלנו הבינו המנהיגים. אותם חילונים חסרי דת לרוב,שאינם מכירים את המשנה,הגמרא, התלמוד ואת התורה לאורכה ולרחבה ,אבל זיקה להם בכל זאת הייתה.

והיום 118 שנים אחרי האם הגיוני שחברון נשכחה?

פתאום התקשורת מופתעת, בשמאל מרימים גבה איך יכול להיות שיהודים נכנסו לבית המריבה?

ששאלו את גולדה מאיר בשנת 1968 איך יכול להיות שהערבים מכנים את עצמם "פלסטינים" היא פתחה את התעודת זהות שלה והראתה לכולם. פלסטינים? "הנה תראו אני פלסטינית – רשום לי פה ".

גולדה מאיר ראשת הממשלה מהשמאל ממפא"י, עבודה לימים ומחנה ציוני כיום,בבהירות ובחדות ללא היסוס כך אמרה ,

אני ממש לא מופתע אבל מסתבר שהשמאל דאז היה לא פחות ימני בתפיסת המציאות וההבנה על הזכות ההיסטורית שלנו מתנועתי ,תנועת החירות,הליכוד.

אפשר להיות שמאל, אפשר להיות ימין, אפילו גם מרכז, אבל להיות מופתע מכך שיהודים גרים בעיר שבזכותה נבנו עריי החוף, עריי הבילוי וההצגה, עריי השתייה והשחייה?

איך יהודים יכולים לצאת במתקפהלנוכח הקנייה? מחנה השמאל ומחנה "המרכז" מאבד את עצמו ,מאבד את זכותו לטעון על ארץ ישראל. אני מאמין שהרצל מתהפך בקברו. החילוני הזה שהסתכל על התנ"ך ומצא זיקה לארץ ישראל לא האמין שאת המקדש החדש יעשו להם על שמו במישור החוף והסביבה..

חשוב לציין שמדינת ישראל היא מדינת חוק ומפלגת הליכוד שבערכיה אני מאמין צריכה לכבד את החוק והדמוקרטיה לצד הרצון להתפתח בחברון ביהודה ושומרון, אבל אצלנו אין פליאה מבנייה בשומרון ויהודה,אין מדון מהתפתחות חברון ותפילה נמשיך לשאת לירושלים הבנויה.





 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

Political Tsunami: Summary of eight years of Foreign Relations under Netanyahu

Eli Hazan

שינוי שיטת הממשל: לעבור לשיטה הרובנית

אלי חזן

להרים דגל חדש

אלי חזן

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

ההתקוממות בסוריה – מה עדיף לישראל?

אלי חזן

בגידות קטנות גדולות

אמיתי שיף
דילוג לתוכן