27.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

משה פייגלין הוא הראשון שעונה ל”ממשלה חשופה עם איציק הלל”


דקה תשעים. חברי הכנסת בליכוד מבקשים שוב את אמון הבוחר. איציק הלל מציב להם חמש שאלות בהם יתבקשו לשכנע אותנו למה דווקא הם, אם בכלל.


 

 

כולם ביקשו שנבחר בהם. כולם אמרו שהם הטובים ביותר. כולם אמרו שהם יעשו מהפכה. שנתיים עברו ושוב אנחנו מתבקשים להכניס אותם לרשימת הליכוד. איציק הלל ערך בוחן פתע לחברי הכנסת בליכוד ושאל אותם שאלות נוקבות. הליכודניקים נרתמו לאתגר והציבו את העשייה שלהם למבחן הבוחר. חה”כ משה פייגלין הוא הראשון שנענה לאתגר

 

שאלה ראשונה ששאלתי אותו היא: “מהם הדברים אותם הבטחת לקדם בפריימריז הקודם ומה מהם אכן ביצעת?”

משה פייגלין: “ההישג החשוב ביותר שלי הוא התפיסה החדשה שהבאתי לפוליטיקה ולמרחב הציבורי שלנו, תפיסה האומרת – חירות וזהות אינן סותרות זו את זו אלא להיפך! רק מתוך הזהות שלנו אנו יכולים לזכות בחירות ולחיות חיים אישיים ולאומיים בעלי משמעותגם להיפך – רק מתוך חירות אמיתית אפשר להתחבר לזהות האמיתית. 

 

ההבנה כי החירות היא התשתית לקיום היהודי הביאה אותי לקדם מהלכים משמעותיים בכנסת, ולהצביע תמיד גם אם בניגוד למשמעת הקואליציונית, גם עבור חירות האדם וגם לטובת הזהות היהודית בישראל. 


כך למשל קידמתי ו/או הצבעתי: נגד המשך חוקי החירום בישראל.  נגד מעצרים מנהליים.  נגד החוק הביומטרי. נגד מיסוי ייתר של זוגות נשואים בעסק משותף שזהו תיקון שהעברתי. בעד גירושים שויוניים. החזרת האחריות לכבישים – שזו הצעת חוק שלי.  בעד העברה מבוקרת של קרקעות הלאום לאזרחי המדינה. בעד שוק חופשי אמיתי, לא מסירת נכסי הלאום לגרעיני שליטה ונגד הלאמה פופוליסטית של השווקים. 


המלחמה שלי בשחיתות היא ללא מורא, כך למשל, הסרתי חסינות מול איומי חברת ‘שראל’ תוך סיכון כלכלי אישי גדול מאוד.  הצבעתי נגד רתימת מוסדות אזרחיים (אוניברסיטאות) למרדף אחר משתמטי גיוס. נגד הגדלת סמכויות מעצר ללא משפט. בעד רב ראשי אחד שהוא חוק שאני יזמתי. בעד רפורמת הגיור. בעד ‘ברית הזוגיות’ כפתרון אישי, כל עוד אינה מאיימת על מעמדה הערכי של המשפחה המסורתית. בעד קנאביס רפואי – עוד חוק שיזמתי. נגד קציר האיברים בסין שפעלתי למענהבמסגרת השדולה הליברלית שיזמתי. בעד צבא מקצועי התנדבותי (במסגרת השדולה לצבא מקצועי שיזמתי) נגד ה”פנסיות” התקציביות על חשבון הציבור – שמעל 15,000ש”ח בחודש.  בעד שמירת ערכי המשפחה  שהרי אין באמת חירות וזהות, בלי משפחה וקהילה. פעלתי פעילות נמרצת לשחרור אחינו יהונתן פולארד. 


לצד המאבק לחירות האדם בישראל  ושמירת זהותנו היהודית וערכי המשפחה, המשכתי ללא חת בשמירת נאמנותנו לארץ ישראל. בנושא זה התחלתי לפעול לפני שנים נגד הסכמי אוסלו. הקמתי אז את תנועת ‘זו ארצנו’ שנאבקה בהסכמי אוסלו, ובהמשך את תנועת מנהיגות יהודית. המאבק על הארץ והמהפכה האמונית שהחלה לחולל תנועת ‘מנהיגות יהודית’, הביאו לשלוש פריצות דרך משמעותיות – בתודעה, בהתיישבות ובפוליטיקה. מבצע מכפיל של ‘זו ארצנו’ פרץ את גדרות היישובים והתודעה. כך נולדה תופעת המאחזים. 


מבצע ההתפקדות המשמעותי שהחלה ‘מנהיגות יהודית’ – הפך את הציבור האמוני לגורם חשוב ומחוזר בליכוד. הציבור האמוני החל לחלום על הנהגה לאומית. 


המציאות החדשה אילצה את המפד”ל הישנה לאמץ את השפה והרעיונות שיצרה ‘מנהיגות יהודית’ וכך חזר הציבור הסרוג והפך לרלוונטי במרחב הפוליטי. 


לא סטיתי מעקרונותי, בע”ה עמדתי בכל הלחצים, ולעיתים מצאתי עצמי מצביע יחיד נגד המשמעת הקואליציונית ושומר על נאמנותי המוחלטת לארצנו. כך למשל הצבעתי:  נגד מסירת הנגב לבדואים (הקפאת המלצות ועדת פראוור). בעד החוק המתנה כל משא ומתן על ירושלים בחתימה של 80 חברי כנסת.  נגד החוק המשווה מבחינה ערכית (!), משפחות רגילות לזוגות חד מיניים.  נגד התקציב, בניסיון להביא לביטול ההחלטה לשחרר מחבלים בארבע פעימות.  בעד החוק לשחרור מקביל של אסירים יהודיים. 


דורגתי בפסגת הנוכחים בוועדות ובמליאה ובין השאר הצלחתי:  למנוע את שלילת הנשקים הפרטיים (בעיקר של המתיישבים ביש”ע) באמצעות בדיקה פסיכיאטרית, עניין ליברלי וחירותי במהותו. פעלתי לרסן את הח”כים הערבים וכשצריך – להראות להם את דלת היציאה ללא מורא. לנצח את כל המערכות שניסו לטשטש את פיגוע הסנפלינג” בנתנאל עראמי הי”ד. להראות לאורך מבצע ‘צוק איתן’ את הדרך הנכונה להתנהלות מול עזה. לשבור את גבולות ה’פוליטיקלי-קורקט’ של השמאל ולהכריז מעל כל במה – “אין עם פלסטיני” – זו ארצנו ורק ארצנו. להניח על שולחן הכנסת את התשובה המדינית האמתית לפתרון שתי המדינות – “מדינה אחת, לעם אחד, בארץ אחת”  ולהראות כיצד להתנהל במקביל מול המציאות הדמוגרפית והגאופוליטית ומעל לכל – להיאבק מאבק נחוש וללא מורא להשבת ושמירת הריבונות הישראלית בהר הבית. האיומים על חיי מצד גורמי איסלאם קיצוניים והצורך הנדרש כעת בשמירה צמודה עלי ועל ביתי אינם מרתיעים אותי. האם עדיין יש מי ששואל מה עשיתי בכנסת בשנתיים האחרונות?


שאלתי אותו: “הציבור בישראל נופל תחת יוקר המחייה. איך תרמת בקדנציה זו לשינוי המצב?”

 “נלחמתי בשחיתות (חב’ שראל) ללא מורא ותוך סיכון אישי. לא יזמתי הצעות חוק פופוליטסטיות שנופלות על כתפי הציבור.”


בקדנציה הבאה הוא מבטיח  “אמשיך את מה שהחלתי בו. זהות. חירות ומשמעות לפרט ולכלל.


לקינוח הנה שלוש עובדות שלא ידעתם על פייגלין: הוא עם אותה אישה מכיתה ח’ ועם אותן דעות. הוא כתב שני ספרים וכאלף מאמרים והוא עם אותו מספר הטלפון בערך מאז שהומצא הסלולר. 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של יוסי כוכבי במות עליו אחותו ציפורה

אלי חזן

שם את הפריפריה במרכז. על החתום : ח”כ מיקי זוהר

אריק זיו ויזר

נתניהו צריך לנאום בקונגרס?

אריק זיו ויזר

איוב קרא: “לא נשב עם בוז’י בקואליציה”

אריק זיו ויזר

בשידור חי: מירי רגב מקריאה את קללות הטוקבקיסטים

אריק זיו ויזר

ייצוג ציבור העולים ברשימת הליכוד לכנסת ה-21.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן