25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

משה בר – מקצוען חברתי

ליכודניק מציג לקוראיו את משה בר

 

 

משה בר (זעפרני) הוא אחד מהחברים הותיקים ביותר בתנועת הליכוד. אביו היה ממייסדי סניף בת-ים והוא ממש נולד עם דגל התנועה. הוא כל חייו ראה את הליכוד כבית ראשון ועוד מילדותו פעל עם אביו למען הליכוד. “היינו מכינים את במת הנאומים למנחם בגין כאשר הוא היה מגיע לנאום בבת-ים” הוא מספר.

 

משה בר, שהפך לנכה עקב פציעתו בצבא ותאונות נוספות שקרו לו בימי חייו, שם לעצמו למטרה לקדם אג’נדה חברתית, שיפור תנאים, עזרה הדדית ושוויון חברתי בקרב פעילי השטח של הליכוד כבר משחרורו מצה”ל. בסוף שנות ה-80 כאשר משה השתתף ביוזמות לשיפור תנאי הסניפים של הליכוד, הוא קיבל הצעה לעבוד במשרד ראש הממשלה בכהונתו של שמיר. “הייתי הבן-אדם הכי מאושר בזמנו”, הוא מספר, “כי הגעתי לעמדה שבא יכולתי לעזור דאז להרבה מאוד אנשים”.

 

כבר עם שחרורו מהצבא בשנת 1972 שימש כנציג השכונות מטעם ארגון השכונות בשכונת עזרה בתקווה במשך מספר שנים. בשנת 1986 התמנה לעוזר ליועץ ראש הממשלה לענייני עדות ודתות ופעל רבות במגזר הערבי והדרוזי למען קידום שוויון זכויות תוך סיוע של מספר שנים לעליית יהדות אתיופיה וברית המועצות. בשנת 1990 התמנה ליו”ר הלובי ויו”ר וועדת הביקורת של התאחדות הסוחרים והעצמאיים הכללית בישראל ופעל רבות למען הסוחרים והעצמאיים ולצמיחת המשק בישראל במשך 15 שנה. באותם שנים גם אימץ את משמר הגבול, היה עושה אירועים לאנשי מג”ב והמשטרה וממקימי המשמר האזרחי בבת-ים.

 

בשנת 1997 הקים את עמותת “תנו יד לחירש ונכים למען נכים” ומאז פועל, גם באופן פרטני, להשגת זכויות אזרחיות מינימליות בעזרת הדרכה, הגשת מסמכים למשרדים השונים ובמאבקים ציבוריים למקבלי קצבאות הביטוח הלאומי ודיירי הדיור הציבורי ביניהם נכים, משפחות של ילדים נכים, קשישים, חירשים-אילמים, אמהות חד-הור­­יות. כיום גם מהווה כיוזם וכפעיל בולט במאבקים חברתיים הקשורים לכלל הציבור כמו: מאבק נגד אגרת הטלוויזיה, מאבק הדלק, המאבק נגד תאגידי המים, מאבק הדיור והמאבק להורדת מחירי המזון.  

 

כששואלים את משה בר מה הדבר הכי חשוב לו? הוא עונה “אצלי הכי חשוב זה העם”. משה בר פועל במאבקים חברתיים שונים למען צדק חברתי כבר 40 שנה ו-25 שנה משמש כנציג חברתי בכנסת ובמשרדי הממשלה. במשך כל השנים נמצא בכנסת באופן קבוע ופועל בוועדות שונות בכל הנושאים הקשורים לאזרחים וכיום מייצג 60 עמותות נכים בכנסת ובמשרדי הממשלה המהווים חצי מיליון נכים. בנוסף, פעל ופועל עד היום לחלוקת מזון, עשיית בר-מצוות וחתונות לאנשים נזקקים.

בשנה האחרונה משה בר החליט לפעול למען הזכויות והרצונות של פעילי התנועה. למען המטרה הוא הקים את פורום “ליכודניקים למען ליכודניקים”, פורום שנועד לענות על צרכים שונים של פעילי התנועה. מטרתו המרכזית היא לתת לפעילי השטח של הליכוד אוזן קשבת מהפורום ומאנשי ליכוד אחרים במידה והם צריכים עזרה. “פנו אלינו מספר לא קטן של אנשי ליכוד שהיו זקוקים לעזרה”, משה מספר, “אנחנו מאמינים שככל שנתחזק יותר כך נוכל להוות מנוף לסיוע לכל חברי הליכוד ולעודד עזרה הדדית במפלגה”.

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרווח כולו לרמת גן

עינר אביב

מרחביה ועד בית שאן/מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

להזכיר ולא להשכיח /מאת: משה שפיבק

אריק זיו ויזר

בורסת השמות שבדרך ללשכת נתניהו

אריק זיו ויזר

דוד בונפלד ממשיך את התנופה ופועל לגיוס מתפקדים חדשים לליכוד

אריק זיו ויזר

כך צריכה להתבצע הסברה מול העולם הערבי /מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן