39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מרחב ציבורי? באמת?

פעם במאה שנה תל אביב רותחת על מרחב ציבורי

פורסם ב – YNET

 

עשרות אלפים מתושבי תל אביב-יפו או מבקריה נחשפו בשבועות האחרונים לקמפיין “פעם במאה שנה” של חברת גינדי, שהגיע לשיאו בהפקת ענק בעלת מאפיינים לאומיים בהיכל התרבות בסוף השבוע האחרון.

 

כמו במספר אירועים דומים בעבר הלא רחוק, דוגמת השכרת מוזיאון ת”א לאירוע פרטי עם צמרת המדינה, או שימוש בהיכל נוקיה לאירועים מסחריים או “הפקעת” שדרות רוטשילד למיצג של חברת אורנג’ – השאלה של ניצולו הצודק וההגון של המרחב האורבני ואופן מיסחורו מתחדדת באופן הקיצוני ביותר. כדאי לזכור כי אחרי הכל, מדובר בקידום מכירות של חברה שמקדמת מיזם נדל”ני יוקרתי – ולא באירוע ממלכתי לאומי.

 

היכל התרבות אינו המוסד הראשון שמבקש להעשיר את קופתו באמצעות אירועים לא אמנותיים. כך היה גם בסוגיית פתיחת גן האירועים בשטחו של מוזיאון ארץ ישראל, או במקרה של חתונת נכדו של הנשיא לשעבר נבון במוזיאון ת”א, במהלכה נסגר המוזיאון למבקרים.

 

שלא אובן לא נכון: אינני סבור כי צריך “לעשות עניין” מאירוע חד פעמי כזה או אחר, או ששימוש במרחב הציבורי חייב להיחסם בפני החברות וגופים עסקיים. אך 

כיוון שמדובר בתופעה שמימדיה הפכו לעצומים, יש צורך בגיבוש מדיניות עקרונית של הרשויות העירוניות ויצירת אמות מידה ברורות לשימוש בנכסי צאן ברזל תרבותיים והיסטוריים של עירנו.

 

לכך מתווספים גם אירועים עירוניים קבועים הנערכים בשיתוף גורמים שונים, חלקם ציבוריים וחלקם פרטיים, דוגמת מצעד הגאווה, מרתון ת”א, פסטיבלי הרחוב ופעילויות אחרות הגורמים לסגירת רחובות ואזורים שלמים ומשבשים בכך את חיי המסחר ואת שגרת החיים של התושבים.

 

הדילמה לגבי כמה מותר ואסור להתמסחר מיטשטשת באופן עקבי עם הזמן. אירועי תרבות ופסטיבלים הופכים את תל אביב למה שהיא – מטרופולין תוסס, חי ודינאמי, עיר ללא הפסקה שרבים מבקשים לעבור ולהתגורר בה. על כן, כדאי שנעשה סדר במתרחש במרחב הציבורי – למען התושבים, למען המבקרים ולמען שמירה על העקרונות של חברה שיוויונית.

 

  • הכותב הינו יו”ר סיעת הליכוד בעיריית תל אביב-יפו וחבר הנהלת העיר

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

החיים במבט של טטיאנה פופוב – חדרה

אריק זיו ויזר

המלך לואי נתניהו

אלי חזן

כששומרי הליכוד פגשו את זאב ז’בוטינסקי לראשונה

אריק זיו ויזר

באים והולכים: מה קורה עם מערכת הבחירות הזאת?

אלי חזן

על חורבן בית המקדש השני

אריק זיו ויזר

פרשת ויגש- נטיית הלב משפיעה על ראיית האמת

אלי כהן
דילוג לתוכן