18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

מצ’כיה בידידות

נשיא הפרלמנט הצ׳כי לאדלשטיין: ״על אף הצער על הרג אזרחים, אנו מבינים את הקשיים בהם נתקל צה״ל במלחמה בשטח מאוכלס״. אנו מתחייבים להילחם באנטישמיות״


יושב ראש הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, נועד אתמול (ב׳) בפראג עם נשיא הפרלמנט הצ׳כי,  יאן האמאצ’ק, שהביע תמיכה בצורך של ישראל להגן על עצמה מפני תוקפנות. “על אף הצער על הרג אזרחים, אנו מבינים את הקשיים בהם נתקל צה״ל במלחמה בשטח מאוכלס״. בעקבות דבריו של אדלשטיין על תופעות של אנטישמיות שאינן פוסקות ואף מחריפות בעקבות המבצע, אמר האמאצ׳ק: ״אנו מתחייבים להילחם באנטישמיות ולשתף פעולה עם ישראל בנושא זה ובתחומים אחרים, בהם כלכלה ואיכות הסביבה”. בהמשך הביע האמאצ׳ק את שאיפתה של צ’כיה לקחת חלק פעיל יותר בתיווך לפתרון הסכסוך בין ישראל והפלסטינים.
יו”ר הכנסת אדלשטיין הודה למקבילו הצ’כי והביע הערכתו על דבריו החמים. אדלשטיין הדגיש בסיפוק שזוהי הוכחה כי צ׳כיה ״היא אחת ממדינות אירופה הידידותיות ביותר של ישראל״.
בהמשך נועד יו”ר הכנסת גם עם שר התרבות הצ’כי, דניאל הרמן. הרמן, נוצרי אוהד ישראל בעל שורשים יהודיים, עסק הרבה בשואה ושוקד על פיתוח קשרי התרבות בין צ׳כיה לישראל.
אדלשטיין אמר להרמן כי לטעמו ״קשרים תרבותיים – זו הדרך ליחסים בריאים בין מדינות או עמים וזה סימן לשיתופי פעולה אמיתיים של מדינות חברות.
היום(ג׳), יוועד אדלשטיין עם שר החוץ של צ׳כיה, לובומיר זאורלק ועם ראש עיריית פראג.
בהמשך השבוע יגיע יו”ר הכנסת לאוסלו ויקיים סדרת פגישות עם ראשי פרלמנטים מהעולם. “בכוונתי לנצל מפגשים אלו כדי להדגיש לא רק את צדקת מלחמתנו בחמאס אלא גם את חיוניותה של קואליציה מערבית חזקה כנגד הטרור האסלאמי, המהווה סכנה לעולם כולו”, אמר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שטראכה : מחויב ערכית ואמיתית לשימור זכרון השואה

בהשראת היו”ר : הכנסת מתאחדת בחזית אחת מול משרד האוצר

אריק זיו ויזר

ח”כ לוין במקום הראשון בהצבעות במליאה מבין חברי הכנסת של הליכוד

אריק זיו ויזר

אכפת לנו:ערוץ בשפה האמהרית ליוצאי אתיופיה במימון הממשלה.

אריק זיו ויזר

עץ אשוח יוצב בכנסת ?

אלי חזן

הצעת חוק: מימון הפינוי הרפואי המוסק יועבר למשרד הבריאות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן