20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

מפקד וחיילי חיל הים הם חומה בצורה

השר משה בוגי יעלון נשא ביום חמישי דברים באשדוד, בטקס התייחדות לחללי חיל הים

טקס התייחדות עם חללי חיל הים

אשדוד כ"ה באב תש"ע 5.8.2010

 

משפחות יקרות,

הרמטכ"ל – רא"ל גבי אשכנזי

מפקד חיל הים – האלוף אליעזר מרום

כבוד הרב הצבאי הראשי – תא"ל רפי פרץ

מפקדי וחיילי חיל הים לדורותיהם,

ראש העיר אשדוד- ד"ר יחיאל לסרי, חברי מועצת העיר ותושביה

ר' אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון – מר אריה מועלם

יו"ר ארגון יד לבנים – מר אלי בן – שם

יו"ר ארגון אלמנות צה"ל – גב' נאווה שוהם

קהל נכבדים,

 

מדי שנה, נפגשים אנו על מנת להתייחד עם זכרם של הבנים והבנות, האחים והאחיות, מפקדי וחיילי חיל הים, אשר נפלו בעודם נושאים בנטל ההגנה על המדינה והארץ.

משחר הקמתה עומדת מדינת ישראל בפני איומים ביטחוניים מורכבים ומגוונים. במהלך כל מערכות ישראל, החל ממלחמת העצמאות, דרך מבצע קדש, מלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מבצע "שלום הגליל", המלחמה בטרור הפלסטיני ומבצע "חומת מגן", מלחמת לבנון השנייה, מבצע "עופרת יצוקה", פעילות הביטחון השוטף, השגרה, האימונים והמבצעים שבין המלחמות – לחיל הים חלק פעיל וחשוב בהגנה על ביטחון המדינה.

בלחימה כנגד ספינות האויב, בסיוע לכוחות היבשה ובסיכול חדירות לתחומי ארצנו דרך הים, הטביע חיל הים את חותמו. חותם של איכות, מקצועיות  ומצוינות.

 

אורחים יקרים,

עלילותיו של חיל הים נפרשות עוד מטרם קום המדינה. הלוחמים של היום הם ניניהם של לוחמי ההעפלה והעצמאות, נכדיהם של לוחמי מלחמת ששת הימים ויום הכיפורים, בניהם של לוחמי מלחמת לבנון הראשונה. הטכנולוגיה של היום הייתה רק חלום באותם ימים, האויבים השתנו, האיומים אינם אותם איומים והפתרונות אינם אותם הפתרונות, אך הצורך בהגנה על מדינת ישראל, וחשיבות התווך הימי במשימותיו של צה"ל לא פחתה. אולי אף גדלה.

ניסיונותיהם של ארגוני המחבלים לחדור דרך הים, נתקלים בשנים האחרונות בחומה הבצורה, שיוצרים מפקדי וחיילי החיל, בים ולאורך חופי המדינה.

גם ניסיונות להבריח אמצעי לחימה על ידי מדינות כמו איראן, או על ידי ארגוני הטרור, מיורטים בהצלחה, על ידי יחידות החיל בטווחים הקרובים והרחוקים, בים התיכון או בים סוף.

לאחרונה, ראינו את לוחמי החיל מתמודדים בגבורה, בקור רוח ובשיקול דעת, עם המשטים המתיימרים להיות הומניטאריים, אך למעשה, מנסים לפרוץ את הסגר הביטחוני, שאינו מאפשר הובלה חופשית של אמצעי לחימה, דרך הים לרצועת עזה, אשר הפכה לחמאסטן.

לשמחתי, ויכול אני לומר זאת בביטחון מלא, רוח החיל, איכות לוחמיו ואמונתם בצדקת הדרך נותרה כשהייתה. זה סודו של חיל הים.

 

מכובדיי,

גם כיום, 62 שנה לעצמאותנו, טרם סר האיום מעל קיומה של מדינת ישראל.

המלחמה על עצמאותנו, עדיין לא תמה.

למאבקנו המתמשך ישנה תכלית אחת: להגן על קיומנו.

לֵקָח המלחמה ולקח החתירה לשלום עבורי, הוא קודם כל ההכרח להסתכל ביושר ובעיניים פקוחות על המציאות ולא ללכת שולל אחר משאלות הלב; להבין על מה וכנגד מה אנו נלחמים; לדעת כי גם לאחר 62 שנות קיומה של מדינת ישראל אנו נלחמים כאן, עדיין, על זכותנו הטבעית והבסיסית לקיים עצמאות וריבונות לאומית במולדתנו.

 

אנו יודעים כי ארוכה הדרך העומדת לפנינו, אך אנו נתמיד בה עד אשר נשיג את מטרתנו המשותפת – לחיות בשלום בארצנו.

אנו נמשיך לעשות זאת באופן השומר על ייחודנו ועל צלמנו האנושי, המוסרי והערכי.

 

במהלך שירותי הצבאי העסיקה אותי סוגיית הגבורה.

הגבורה שהיא עוז הרוח ואומץ הלב להסתער לנוכח פני אויב. הגבורה של חירוף הנפש עד כדי הקרבת החיים למען מדינת ישראל ועם ישראל.

בניכם נדרשו לגבורה זו.

אך הגבורה הנדרשת מאיתנו היום אינה רק גבורת הלוחמים.

במציאות של השנים האחרונות משתדלים אויבינו להימנע מלהתעמת עם צה"ל, ותוקפים בכוונת מכוון את אזרחינו. בטרור וברקטות מנסים אויבינו באשר הם לפגוע ישירות באזרחינו.

הם חשבו, וחלקם חושבים שעייפנו ממלחמות, שאיננו מוכנים יותר להיאבק ולחרף נפשנו למען הגנה על מדינתנו. הם חשבו וחלקם חושבים שיכולת עמידתנו היא נקודת התורפה והחולשה שלנו. במלחמות האחרונות- כאשר העורף הפך לחזית, והאזרחים הותקפו בטרור וברקטות, גם כאן, בעיר אשדוד וסביבתה- האזרחים נדרשו לגבורה ושוב יכולת עמידתנו עמדה למבחן יותר מאשר כוח המחץ של צה"ל.

 

תושבי אשדוד והסביבה,

בימים בהם הותקפתם על ידי אויבינו ברקטות – ראינו אתכם בהנהגת ראשי העיר, בעמידתכם האיתנה, בגבורתכם.

         

גבורת יכולת העמידה שונה לכאורה מהגבורה הנדרשת כדי להסתער לנוכח פני אויב, אך חשיבותה אינה פחותה.

          גם בגבורה זו אנו נדרשים להתגבר על היצר. גם בגבורה זו אנו נדרשים לא להישבר כאשר פוגעים בנו, בבנינו, בבנותינו, באחינו, באחיותינו, בהורינו, בסבינו ובסבתותינו.

          מי כמוכם בני המשפחות השכולות נדרשים לגבורה. להתגבר על היגון, על החלל הנפער, על הכעס, על המחשבות של "מה היה אילו".

הגבורה האישית שלכם, היכולת האישית שלכם להתגבר ולהמשיך בחיי המשפחה, בחיי היצירה, בבחינת "במותם ציוו לנו את החיים", היא בעלת משמעויות לאומיות היום ובשנים האחרונות יותר מתמיד. כי היכולת שלנו להתגבר, לעמוד ולא להיכנע לאויבינו ,חשובה היום אף יותר מכוח המחץ הצבאי. רק כוח המגן של צה"ל ועמידה איתנה של החברה הישראלית הם ערובה לעתידנו ולשלום הנכסף.

 

 עומדים אנו בשורות חסרות. רבים מרעינו נפלו במהלך השנים, בלחימה, באימונים או בשיגרה. "כולנו רקמה אנושית אחת חיה. ואם אחד מאתנו, הולך מעמנו משהו מת בנו". החלל שנפער בנו צורב וכאבו לא דועך גם בחלוף השנים. אך מורשתם של הבנים והבנות, אור חייהם, אמונתם ודרכם פועמים בנו.

דמותם ניצבת עימנו, אור חייהם לנו מופת, כמגדלור על החוף, ושירת חייהם היא לנו המנון ודרך חיים.

 

משפחות יקרות,

ביום הזה, ובכל ימות השנה, מצדיע לכם העם כולו על תרומתכן היקרה מכול לביטחון חיינו. בשם ממשלת ישראל ואזרחי הארץ הזאת, אני מבקש להצדיע לכן. לעולם נהייה חבים להם, לכם, על התרומה ועל הקורבן שאין יקר ממנו לביטחון המדינה ולהגשמת חלומם של יהודי כל הדורות – להיות עם חופשי בארצנו – ארץ ציון וירושלים.

יהי רצון שלא תדעו עוד צער. וּבְנֶחָמַת ציון תְּנוּחָמוּ.

 

מי ייתן ותתגשם תפילתנו:

" עושה שלום במרומיו

   הוא יעשה שלום עלינו

   ועל כל ישראל

   ואמרו אמן "

יהי זכרם של הנופלים ברוך.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מכתב לנתניהו : פעל לשחרור עודה טראבין

אריק זיו ויזר

נתניהו: "התיאום של משרדי הממשלה ופיקוד העורף קריטי לניצחון על הטרור"

אלי חזן

אדלשטיין: אסור שנהיה תלויים בארגוני הטרור

אלי חזן

"הורידו למכשירכם הסלולארי אפליקציית צבע אדום, וחושו את המצוקה של תושבי ישראל"

אלי חזן

רק לתזכורת מי זה בנט

הרויזיוניסט

מי יקבל אוהל??? ומי ישודרג לפנטהאוז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן