20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

מפגע אקולוגי תקשורתי

נוני מוזס באמצעות עיתונו, מלעיט את קוראיו, במידע מזוהם במניפולציה וחצאי אמת. מהסיבה הזאת, ניתן להגדיר את ידיעות-אחרונות, כ- "מפגע אקולוגי תקשורתי". הלכתי לארכיון…

 

נוני מוזס יודע, את מה שעורכי הפראבדה ידעו: דעתם של (רוב) צרכני התקשורת מתגבשת בזכות המידע שהם צורכים. לנוני מוזס חשוב שקוראי ידיעות-אחרונות ישנאו את ראש הממשלה נתניהו. כדי שזה יקרה, עיתונו מלעיט את קוראיו במידע מזוהם שאינו ראוי לקריאת אדם: עתיר מניפולציות וחצאי אמת. מהסיבה הזו, ניתן וצריך להגדיר את ידיעות אחרונות כ-מפגע אקולוגי תקשורתי! יש עוד סיבות…

חז"ל הזהירונו לבל נתרועע עם אנשים מפוקפקים באמצעות הפתגם המהבהב: "אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה". בפרפראזה לפתגם חז"ל, צריך לומר לנוני מוזס: אמור לי מיהם מועדפיך, ואומר לך מי אתה.

בראיון ל"עין השביעית" (8.2.12) מגלה לנו העיתונאי נחום ברנע את מה שידענו: הנאשם בפלילים אהוד אולמרט, הוא חביבו של מוזס. הסיקור בהתאם. דווקא אולמרט (בעיצומה של פרשת "סיריל קרן"), בראיון לבן כספית (ינואר 2003), הגדיר את ידיעות, כעיתון בלתי אמין. אם מוסיפים לחברות הזאת, גם את החברות של מוזס עם עבריין המין חיים רמון, ואת העוינות החריגה לראש הממשלה נתניהו- המסקנה חסרת המנוח, תציק שוב, ושוב, ושוב: ידיעות אחרונות הינו מפגע אקולוגי תקשורתי.

יש הטוענים שמקור העוינות של מוזס כלפי נתניהו מוביל לעיתון "ישראל-היום". שקר! בשונה מהסיפור על מי נולד קודם- הביצה או התרנגולת, ניתן לקבוע בוודאות של מיליון אחוז, ששנאת נתניהו, נולדה הרבה קודם שיצא הגיליון הראשון של ישראל-היום.

לנוני מוזס אין בעיה עם זה. הוא מרגיש חזק. יש לו הרבה כוח. כל כך הרבה, עד כי את מספרם של אלה שיעזו לתקוף אותו ו/או את עיתונו, ניתן לספור על אצבעות יד אחת של נגר בלתי זהיר. אותי מקומם לגלות שהוא ביטל את הפתק שהדמוקרטיה הישראלית נתנה לי. את הפתק שלי, ואת כל מאות אלפי הפתקים שבזכותם נתניהו ראש ממשלה.

לא הפתקים של המיליונים ולא האינטרס הציבורי מעניינים את נוני מוזס. עדות לכך שמעו באי "כנס אילת לעיתונות", מפי מי שהיה בכיר בידיעות-אחרונות שנים רבות, העיתונאי מיקי רוזנטל. תחת הכותרת "האינטרס הציבורי מעניין את התחת של נוני מוזס", גילה רוזנטל, מה באמת מעסיקו לשעבר חושב עלינו (וואלה / 30.11.09). בהזדמנות אחרת הגדיר רוזנטל את מוזס כ- "סכנה לדמוקרטיה". לא פחות.

המציאות הוכיחה שהחגיגה של בעלי האינטרס במפגעים אקולוגיים לא נמשכה לנצח. ברגע מסוים- שלא ניתן לצפות אותו- גם החגיגה של נוני מוזס תסתיים. אם הוא רוצה למנוע את גוויעת עיתונו, הוא חייב לקוראיו מידע נקי. בעולם משופע בערוצי תקשורת, הביקוש למידע נקי וילך ןייגבר….
(בקרוב, מאמר נוסף באותו נושא, עם קטעי וידאו, שמוזס, לא היה רוצה שתראו).


אולמרט טוען שידיעות אחרונות הוא עיתון בלתי אמין 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה מילים על ביקורת זדונית

אלי חזן

התנחלויות- קבלו שני ציטוטים

אלי חזן

צבועים, לכו למראה

אלי חזן

אולמרט- נתניהו: מצא את ההבדלים

אריק זיו ויזר

עוז וסובול, דברים בשם אומרם / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

אנסי התודעה פשטו עם שחר

אלי חזן
דילוג לתוכן