25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

מנהיגות צעירה: ראיון עם יו”ר תא ‘לביא גלעד’ באוניברסיטת בר אילן

פרויקט “מנהיגות צעירה” של ליכודניק וצעירי הליכוד, מביא לכם סדרת ראיונות עם היו”רים של תאי הליכוד באוניברסיטאות השונות

 

 

שמי זהר נתן, גר בפתח תקוה וחבר בסניף הליכוד בעיר. אני בשנה השלישית לתואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטת בר אילן ועובד בפרויקט ‘יובלים’ מבית ההסתדרות הציונית העולמית באוניברסיטה. את שירותי הצבאי עשיתי בשירות בתי הסוהר כסוהר בבית הכלא הביטחוני קציעות, ושם גם החלה להתגבש דעתי הפוליטית, כשהכרתי והבנתי יותר את האויב שמולנו. עד אז דעותיי נטו יותר לשמאל-מרכז, כנראה יותר מחוסר ידע מאשר תפישת עולם מגובשת.




אז איך הגעת לליכוד וספציפית לתא?


“לליכוד התפקדתי ב2012 לאחר שהגעתי למסקנה שהדרך להשפיע ולשנות היא רק דרך המפלגות הגדולות והאידיאולוגיות, וגיליתי בית שבו יש מנעד רחב של דעות, כיאה למפלגת שלטון גדולה. אחרי שהתפקדתי התחלתי לחפש באילו פעילויות אני יכול להשתתף ולעזור. בסוף השנה הראשונה שלי באוניברסיטה מצאתי את תא לביא גלעד – ומיד התאהבתי.”




לאלו מאיתנו שלא מכירים – ספר לנו קצת על התא שלך.


“תא לביא גלעד בבר אילן מייצג את הליכוד בקמפוס, אם בפעילויות והסברה ואם בכנסים עם חברי כנסת ושרים שאנחנו מזמינים. מעבר לזה, אנחנו משתדלים להגיע לכל אירוע בסביבת הקמפוס וגם לאירועים חשובים ורחוקים יותר, כמו באשדוד או ירושלים. חברי התא מגיעים מכל הארץ, חלקם חדשים בליכוד וחלקם חברי מרכז. כל אחד מחברי התא מיוחד ושונה, אבל המשותף לכולם הוא שהם מחפשים משהו מעבר ללימודים. עם כל הלחץ של המבחנים, העבודות והפרנסה, אנחנו עדיין מצליחים למצוא זמן להסביר, לפקוד ולארגן אירועים. אני חושב שזו הסיבה שאנחנו כל כך חזקים בקמפוס, כי החברים באמת נותנים את הנשמה ולכן גם כל אחד ואחת מהם בולט ומוכר בפקולטה שלו.”




איזה אתגרים עומדים בפניכם בקמפוס?


“קמפוס בר אילן הוא מיוחד בכך שהוא יחסית ימני וציוני. זה אומר שמצד אחד לא מארחים מחבלים, אבל מצד שני זה גורם לסטודנט הממוצע להיות מנומנם ואדיש, כך שהאתגר שלנו מוכפל בצירוף אנשים חדשים לתא ולמפלגה וארגון אירועים רבי משתתפים. היריבים העיקריים שלנו בקמפוס הם תא ‘ישראלים’ של הבית היהודי, אבל גם איתם וגם עם התאים של העבודה ויש עתיד אנחנו משתפים פעולה באירועים שונים, במיוחד עכשיו בפאנלים ודיבייטים פוליטיים לקראת הבחירות.”




מה צריך לעמוד לדעתך על סדר יומה האידיאולוגי של המפלגה היום? איזה נושאים אתה חושב שחשוב לקדם?


“הייתי רוצה שנשים דגש חזק יותר על הפן הכלכלי במפלגה, כי זה ברור לכל שבביטחון אנחנו הכי חזקים. לא צריך להתבייש בכך שאנחנו קפיטליסטים, גם אם השיח היום הוא יותר ‘חברתי’. יש לנו המון הישגים במשרדי התחבורה, התקשורת, האנרגיה והמים שהושגו בעזרת שחרור חסמים בירוקרטיים ופתיחת השוק לתחרות.


בפן המדיני הייתי שמח אם ראש הממשלה נתניהו היה מגיע לקמפוס שלנו לנאום בר אילן השלישי. עכשיו, לאחר שהמדינה כבר התפכחה מחלום השלום, אחרי שניסינו וניסינו אך כשלנו כי בעצם אין ‘פרטנר’, הייתי רוצה שנתניהו יגיע לקמפוס שלנו ויפרוס את משנתו המדינית, בהתחשב בכך שאין עם מי לדבר בצד השני.”




כמה מנדטים יקבל הליכוד בבחירות?


“מהרגע שהוכרז שהולכים לבחירות אמרתי שאנחנו נעבור את רף ה-30 מנדטים ואני עדיין מאמין בזה. היום, לפי ההתקדמות שלנו בסקרים, זה נראה מציאותי וסביר לגמרי. אשמח לראות את האנשים המעולים שנמצאים בתחילת העשירייה הרביעית שלנו מייצגים אותנו בכנסת ופועלים למען העם והארץ.”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דוד שאין חוגג יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

נילי פיצ’ון עושה סדר

Gilad Trugbild

רק אצל סגנית השר חוטובלי

אלי חזן

150 צעירים בכנס פתיחת הקמפיין של קבוצת תגר בבית שמש

אלי חזן

יש לביא באגודה!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אריק זיו ויזר

צעירים בליכוד : דפוס של ייאוש

אלי חזן
דילוג לתוכן