32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

ממשלת נתניהו כישלון או הצלחה – יומן פוליטי- אריק זיו

 למה זחל רוני בריוני על גחונו, מי אכל עגבניה ומי קיבל מלפפון, כיצד שודרגה המועצה לביטחון לאומי. העברת התקציב של נתניהו
מבקרי הממשלה טוענים כי היא חלשה, לכל הפחות בינונית. בואו נניח כי הטענה שהממשלה בינונית היא נכונה (זו גם דעתי). לפיכך יהיה זה מדויק לומר כי הבינוניות של ממשלת נתניהו ניצחה את המחדלים של ממשלת שרון וקדימה. על נבחרי קדימה ליטול קורה מבין עינם משום שאם התקציב יעבור השבוע בצורה חלקה הרי שזהו הישג שהם לא הצליחו להגיע אליו. זהו הישג מפני שממשלת נתניהו הצליחה להשיג במאה וחמישה עשר ימים מה שממשלת אולמרט – לבני לא הצליחה להשיג בשנה וחצי.

השבוע עבר בסערת המע"מ. העיסוק במע"מ השכיח את רוב התקציב.אך יש לזכור כי בסופו של יום בשבוע הבא כנראה יעבור תקציב דו שנתי ואין ספק כי זאת הצלחה לא קטנה.
וכך, חזרנו על ריטואל מלחמת התקציב – גם השנה. אלא שהשנה התקציב יעבור בסימן החזרת המשילות של נבחרי הציבור על פני הפקידים. נבחרי קדימה והשמאל יצטרכו לרשום לעצמם הישג נוסף של ממשלת נתניהו : החזרת פקידי האוצר למקומם הטבעי – תחת נבחרי הציבור – ובסימן הסכמה בין נציג העובדים לבין הממשלה.
שר האוצר לשעבר רוני – אני מתנהג בוולגאריות – בר און הטיל ביקורת על שר האוצר הנוכחי יובל שטייניץ וטען שאם הוא היה במקומו הוא היה מתפטר. הייתי מבקש מאיש הוולגאריות שיזכיר לנו מתי הוא עזב מרצון כורסא שר ? אני מאידך זוכר את אותו בר און זוחל על גחונו לתוך ממשלת שרון כאשר התחנן אצל אחרון חברי המרכז שילך וידבר בשבילו אצל שרון ואנשיו.
שטייניץ לא צריך להתפטר. נהפוך הוא – הוא הגיע להשיג גדול בהעברת התקציב. מעתה עליו לחשוב על העתיד ולמצוא את הדרך הנכונה שתוביל את מדינת ישראל קדימה. המלצה שלי עבורו : תלבין את היחסים עם שר החינוך גדעון סער. במהלך העברת התקציב בממשלה הגעתם אל נקודת מחלוקת ועמדתם בסימן קרע. בסך הכל שניכם רוצים את טובת המדינה. חילוקי דעות יש גם בבית אבל זכרו כי מדינת ישראל עומדת מעל הכל וכי שיתוף פעולה ביניכם יוביל אותנו קדימה.

נתניהו מוכרח ללמוד דבר נוסף. על מנת שיוכל להקים חוצץ בינו לבין הבליסטראות הבאות מהציבור והתקשורת הוא חייב למנות יועץ פוליטי רציני. כבר נאמר כי את נתניהו מקיפים אנשים טובים. הבולט מביניהם הוא ארי הרו שמעמדו התחזק בלשכה בעיקר בשל הנאמנות והשקט שהוא משרה על סביבת נתניהו. ברגע שיוחלף היועץ הפוליטי מעמדו של נתניהו ישתנה לטובה.

במהלך השבוע התראיינתי בתוכנית פוליטיקה בערוץ הראשון שם נשאלתי מה דעתי על תפקוד הממשלה. עניתי בכנות ועם יד על הלב כי תפקוד הממשלה בינוני. חברי תנועה באו אלי בטענות מדוע אני מדבר על בינוניות בתפקוד הממשלה ? גם היום אני עומד על עמדתי כי הממשלה תפקדה באופן בינוני.
ואולם, אם אני משווה את הממשלה הנוכחית לעומת הממשלות הקודמות הרי שהממשלה הזאת הצלחה גדולה. שרון במאה הימים הראשונים של ממשלת שרון הטרור השתולל ברחובות והאזרחים חיו בפחד. ברור שאם נתניהו היה ראש ממשלה במקום שרון אז התקשורת הייתה מטילה עליו חיצי ביקורת קטלניים.

ממשלת קדימה גמרה מאה ימים והובילה אותנו אל מלחמה. מלחמה שהייתה הביזיון הגדול מאז מלחמת יום כיפור. מי זוכר כיצד ליבני לא הייתה מוכנה לוותר על הכיסא למרות שטענה כי אולמרט לא מתאים ?
לכן התפקוד של הממשלה בינוני אך מול ממשלות קודמות הצלחה גדולה במיוחד בהתחשב בתנאים של הממשלה.
בכל מקרה אם אני משווה בין בר און לשטייניץ אין ספק כי אני מעדיף את שטייניץ על רוני בריוני.

המועצה לביטחון לאומי

בממשלות הקודמות למועצה לא הייתה השפעה מיוחדת מי זוכר מי עמד בראש המועצה בממשלת שרון, ובממשלת אולמרט?
נתניהו מינה לתפקיד את עוזי ארד, אך המינוי היותר חשוב שנתניהו מינה הוא את השר בוגי יעלון לשר הממונה ואין ספק כי בוגי נותן למועצה לביטחון לאומי מימד שלא היה לה.
אומנם היו חריקות בכניסה לתפקיד שהרי עוזי ארד ניסה לקבל את החדר שהיה לראש המועצה הקודם, אך במאבק הזה ארד הפסיד וגם לא ידע להפסיד בהתפרצות שכבר דובר עליה
בוגי, אשר מעמדו אצל נתניהו חזק יוצר שדרוג למועצה לבטחון לאומי.
על בוגי אפשר לומר שיותר משהתפקיד עושה אותו הוא עושה את התפקיד.

אופיר אקוניס

אין ספק כי אקוניס הוא אחד מחברי כנסת הבולטים ביותר בסיעה. בארבעת החודשים הראשונים לכנסת הוא ייצג את הליכוד בצורה נכבדת בתקשורת. נכון כי אקוניס הגיע לכנסת כבעל ניסיון תקשורתי מוכח אבל בכל זאת יש לשבח את מאה הימים הראשונים של אקוניס.

אפטר שוק

אחרי שהמע"מ על הפירות והירקות בוטל נאמר לח"כ ציון פיניאן כי מירי רגב אוכלת סלט במזנון. פיניאן הגיב : "מירי אוכלת עכשיו עגבנייה ולנו הכניסו מלפפון".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה מפחיד את אשכנזי

אריק זיו ויזר

ינווט נתניהו

אריק זיו ויזר

מי היה נגד מי בפרימריז

אריק זיו ויזר

מצל"ש ועד ציר סער

אריק זיו ויזר

מיהו "סבן אותי" – יומן פוליטי – מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

להצלחה אבות רבים

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן