21.1 C
תל אביב
17 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

מיתפקד קדימה יקר… / כתב: נרי אבנרי

אני מעמת את הערכים שלך עם עובדות. אתה בוודאי נגד שחיתות, נגד בוגדנות, נגד שימוש ציני בשקרים וספינים, ובעד קיום הבטחות. אתה גם מבין שבגידה במצביעים זה רע מבחינת כללי המשחק, ונאמנות למצביעים זה דבר נכון. אז איך זה שאתה תומך בחבורה שבגדה בערכים ובמצביעים שהביאו אותם לפוליטיקה? ראשית ארבע נקודות מוצא:
א)- אתה איש עקרונות, ערכים ואידיאולוגיה.
ב)- אתה אוהב את המדינה והעם, כואב את כאבה, ודואג לה.
ג)- אינך נגוע באינטרס אישי. דהיינו, פרנסתך, אין לה ולא כלום עם תמיכתך בקדימה.
ד)- אתה בקבוצת מיעוט. רוב מתפקדי קדימה נגועים באינטרס אישי של “קבלני קולות”.

לפני שלוש שנים, לא הייתה מפלגה בשם “קדימה”. רק הוקמה, וכבר הביסה את יריבותיה הוותיקות, ותפסה את השלטון!! איך זה יכול להיות? הרי אין דבר כזה באף דמוקרטיה בעולם! ואם נוסיף את העובדה שעננה פלילית סמיכה ונמוכה ליוותה את מקים המפלגה עד לקריסתו, פליאתנו תנסוק מעל ענני נוצה…

מפלגה שמתיימרת להוביל מדינה שלמה, רק קמה, וכבר זוכה לתמיכתם של המונים. ביניהם אתה. איך זה?! הינה לך התשובה: גורמים אינטרסנטים בעלי השפעה עצומה על דעת הקהל, שתלו בתודעתך את קדימה, כמו שמוכרים קוקה-קולה. רוצה לומר: היה כאן ניצול ציני של מנגנוני סינון רפויים. אתה בטח צוחק- מפני שיש לך תחושה שאי אפשר לעבוד עליך, ולשתול בתודעתך מפלגה שהוקמה בזכות גניבת מנדטים. אז תדע לך שכיבוש התודעה, הוא תורה שלמה שדורשת מומחיות. קוראים לזה שטיפת מוח.

“האדלרים” לא המציאו את זה. תקליד בגוגל “שטיפת מוח” ותקבל על קצה המזלג, מושג והבנה למקורות התורה הזו. במדינות דמוקרטיות, התופעה הזו מגונה, בדיקטטורה זה מקובל. שם שותלים בתודעתם של מיליונים, הערצה לעריצים. הרבה מנהיגים רשעים, רוצחים ומושחתים- כולם נערצים ע”י בני עמם. איך זה?

תקשורת! זאת התשובה. יש לה כוח עצום! קבל דוגמא לעוצמתה מעולם האופנה: האם היית מאמין שהיא מסוגלת לשכנע מיליונים שמכנסיים קרועים זה אופנתי?? בהתחלה אנשים צחקו. מכנסיים קרועים?- אפילו למכולת השכונתית לא הולכים איתם. כמה שבועות של לגלוג הסתיימו במכירת מיליוני זוגות מכנסי ג’ינס קרועים יוקרתיים ויקרים.

מזה תבין שתקשורת יכולה למכור אבסורדים. קדימה היא אבסורד. ראש הממשלה שרון הבין את זה. העסקה שעשה עם התקשורת הישראלית, הייתה פשוטה ואכזרית: אני אבגוד במצביעיי, ואממש את הפנטזיה הפוליטית/מדינית שלכם: עקירת ישובים וריסוק הליכוד. ואתם בתמורה: תשמרו עלי מפני החוק, ותספרו לעם היושב בציון שאני נפלא, נהדר, סבא טוב, ג’נטלמן, בעל חוש הומור, מנהיג בסדר גודל היסטורי, בקיצור: אני נעליים כל כך גדולות, עד כי יש סיבה לאלוהים לחוש אי נוחות במחיצתי. ציניקנים יגידו, שמהסיבה הזו כבר שלושים ושניים חודשים שאלוהים מתקשה להחליט בעניינו.
ההערצה לשרון היא תעודת הצטיינות ל”אדלרים”, ותעודת עניות לכלבי השמירה של הדמוקרטיה. שים לב, שמעצבי דעת הקהל, מעולם לא שיווקו את שרון כאדם ישר, נאמן, ודמוקרט. מפני שהיה מושחת, בוגדני, ודיקטאטור חסר מעצורים.

אני מעמת את הערכים שלך עם עובדות. אתה בוודאי נגד שחיתות, נגד בוגדנות, נגד שימוש ציני בשקרים וספינים, ובעד קיום הבטחות. אתה גם מבין שבגידה במצביעים זה רע מבחינת כללי המשחק, ונאמנות למצביעים זה דבר נכון. אז איך זה שאתה תומך בחבורה שבגדה בערכים ובמצביעים שהביאו אותם לפוליטיקה?

אחי, שתלו בתודעתך שנאה לנתניהו (פעם עשו אתה זה לבגין) והערצה לשרון. ואפילו שכבר יצא מהמשחק, סיפרו לך שאולמרט הוא ממשיכו- ואתה נפלת! בנפילה שלך, הפלת את כולנו. השנאה הזאת לנתניהו, מדריכה אותם למכור לך עכשיו מועמד/ת אחר/ת. העיקר לא ביבי.

אין לי המלצה פוליטית בשבילך, אבל יש לי הצעה אישית: תקרא את המאמר שוב, ותנסה לסמן במרקר, עובדה אחת מהדברים הקשים שכתבתי שאיננה אמת. אם מצאת- תתווכח איתי. ואם לא מצאת- תתנצל בפני אזרחי ישראל על חלקך באסון הפוליטי/מוסרי/מדיני הזה שקוראים לו “קדימה”, ותישבע: לעולם לא עוד…



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ניבה לניר, זה בשבילך

אריק זיו ויזר

אולמרט- נתניהו: מצא את ההבדלים

אריק זיו ויזר

המוסר של השמאל ב- 41 שניות

אלי חזן

איציק שמולי, זה בשבילך

אלי חזן

הניחו למפכ”ל קראדי / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

הכישלון מחפש את אבא / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן