18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מירי מלכת המרכז

מי יחליף את דנון, כץ האמון בבג"ץ, שרון גל מה ? , האם פילבר צריך להחזיר 7 מיליון לקופת הליכוד, חי בסרט לפיד, על הקווים המתמודדים החדשים בליכוד

עוד בתחילת יולי חשפתי כי ראש הממשלה ימנה את השר דני דנון לשגריר באו"ם ("מי יהיה השגריר באו"ם"). להוציא את כניסתה של שרן השכל כחברת כנסת פותח  המינוי את השורות וההזדמנויות :

התפקיד הראשון הוא המדע, הטכנולוגיה והחלל בממשלה. דומה כי יתבצע תיקון לגבי בני בגין אך עומדת אופציה נוספת : מינויו של  צחי הנגבי כאשר האופציה הזאת תתבצע בעת הרוטציה עם אקוניס. אלא שהליכוד ישנה מעט את פניו לא רק עם שרן השכל אלא גם שלאחר ביצוע החוק הנורווגי ייכנס אמיר אוחנה.

התפקיד הבא שמפנה הוא התפקיד הכה חשוב של יו"ר מרכז הליכוד. מתוקף חוקת הליכוד יו"ר התנועה הופך באופן אוטומטי ליו"ר המרכז. נתניהו יכול למנות ממלא מקום או להוביל לבחירות על התפקיד.

על התפקיד יתמודדו השרה מירי רגב, שהיא המועמדת המובילה בקרב חברי המרכז, השר גלעד ארדן שחזק אצל המתפקדים אך פחות אצל חברי המרכז, אחריהם ח"כ צחי הנגבי שבעבר כיהן כיו"ר מרכז לפני הפילוג עם קדימה. כידוע, צחי יש הרבה אהדה. למירוץ תצטרף השרה גילה גמליאל שהתמודדה בעבר על התפקיד מול כחלון, ועימם ח"כ דודו אמסלם,  מי שעמד בראש המאבק על החזרת הכוח למרכז וסגן השר ירון מזוז, לפי בן כספית גם סער יכול להתמודד , לערכתי עוד ספין הזוי.

ללא ספק מירי היא המועמדת המובילה לתפקיד. מירי שהתמודדה מול השר כץ למזכירות יכולה לנצח את כולם. אנשי שטח שהיו מחויבים לישראל יתמכו במירי עכשיו, אפשר להמר כי מירי רגב תהייה יו"ר מרכז הליכוד הבא.

המפסיד הגדול של השבוע הוא השר אופיר אקוניס ששני תפקידי שגריר נמוגו עבורו ברגע אחד ארוך  : השגריר באו"ם והשגריר באיטליה. גם שם עשה נתניהו מהלך מבריק עם מינויה של פיאמה נירנשטיין  כשגרירת ישראל באיטליה. פיאמה היא חברת פרלמנט לשעבר שהייתה תומכת ישראל במשך שנים.

נראה לאיזה תפקיד יחתור עכשיו אקוניס?

 במקביל נתניהו החל לאייש את התפקידים הפנויים בלשכתו : הראשון שמונה לדובר ראש הממשלה הוא בועז סטמבלר. למזכיר צבאי ימונה אל"מ אליעזר טולדנו. נשארו עוד מספר מינויים בלשכה : מי ימלא את תפקידה של פרח לרנר והאם יואב הורביץ יקבל את המינוי של ראש הצוות או שימשיך בתפקיד ממלא מקום ראש הצוות דוד שרן? במידה והורביץ יכנס יעבור שרן לתפקיד מנכ"ל משרד האנרגיה. בכיר בליכוד אמר נתניהו צריך לחתוך המצב הזה של אי ודאות. זה יוצר אנדרלמוסיה בסביבתו.

 


כץ אמוננו בבג"ץ ?

 

שופטי בג"ץ תקפו את שרת המשפטים. יש דבר אחד שהם שכחו : שאנחנו נמצאים במדינה דמוקרטית ובמדינה דמוקרטית הבסיס שלה זה הפרדת רשויות. אין הגיון שקבוצה קטנה שנמצאת ברשות השופטת תכפה על הרשות המבצעת והרשות המחוקקת אג'נדה שגורמת נזק למדינה והנה אותם תומכי שלטון השופטים מברכים את אובמה שמתערב נגד בית משפט שקבע פיצויים לנפגעי טרור פלסטיני. אז אם מותר לאובמה לערער על החלטת שופטים אז כפי הנראה מותר גם לאיילת שקד לערער על החלטות השופטים. אנחנו עשור לגרוש מגוש קטיף ועכשיו צף ועולה זכרונות מהתקופה בפאנל שהיה בו עו"ד וויסגלס שהודה כי הם הופתעו מעליית החמאס. זה מזכיר לי שבזמן הסכם אוסלו לעג רבין על הליכוד מה הם מפחידים אותנו, כאילו שישלחו טילים מעזה? אז וויסגלס החמאס לא עלה לשלטון פורום החווה העלה את החמאס כאשר הלכתם להתנתקות – גרוש.


גל ביתנו ?

 

שרון גל לא מכיר את מצע מפלגתו שמאמינה בשתי מדינות כאשר הוא מסביר שהוא נגד שתי מדינות. המנהיג שלו כבר הודיע  שהוא מוכן לחילופי שטחים באזור כביש 6 . אבל מתאים לשרון גל להיות עלאק ציוני ולחבור לחנין זועבי באופוזיציה.


ביקורת לשמה

 

 מבקר הליכוד שי גלילי מאשר את הפרסום בליכודניק שלאחר הבחירות כי מומו פילבר אחראי על הגרעון של מערכת הבחירות. בדו"ח מקיף מראה גלילי כי מומו פילבר השאיר אחריו גרעון כאשר ניהל את מטה הבחירות בליכוד. הדבר מעלה הרבה שאלות : מייד לאחר הבחירות פניתי אליו בשאלות. מיד אחרי כן הגיע האיום דרך חבר שאם יפרסם אני יאשים אותו בגנבת מחשבים. החבר הגיע אלי והזהיר אותי. למותר לציין שנדהמתי. עד לאותו הרגע ידענו רק על גרעון בתקציב אבל שנגנב ציוד מהמטה זה כבר סיפור חדש. פניתי אליו ושאלתי על הגנבות ומדוע הוא לא פונה למשטרה? פילבר התחמק מתשובות. מה שברור הוא כי תחת ניהולו נעלמו כשבעה מיליון שקל וכן ציוד ששויו עומד על מאות אלפי שקלים. מומו איים גם על מבקר הליכוד. נראה שזה לא סוף הדרך בסיפור הזה. הערכה זהירה שלי זה יגיע לחקירת משטרה.

 


חיים אביטן

 

זהו ראש עיר שהודח ע"י הפרקליטות וכן יצא נקי מהפרשיות שהדביקה לו. השבוע עמד כאשר נחנך כביש שמעון פרס על ידי שר התחבורה ישראל כץ. יפה שהשר כץ לא שכח את חיים אביטן


הגיור

 

במשך שנים העולם החרדי נלחם נגד המוסד שנקרא רבנות. בעת נשלט הממסד על ידי דתיים לאומים . החרדים הקימו לעצמם בתי דין עצמאיים ופסלו את המוסד שהוקם אך במשך השנים החרדים גילו את העוצמה שיש באירגון, השתלטו עליו והדבר המפתיע ביותר איך הם עומדים חרדים ומגינים על הרבנות מול רבני הצוהר.


ניתוח מקצר ?

 

לא רק רכבת קלה נקבל בתל אביב, אנחנו עומדים לקבל בקרוב שר תחבורה "קל". השר ישראל כץ עבר בסוף השבוע ניתוח לקיצור הקיבה ונראה בקרוב נראה על המסך את הלוק החדש.


לפיד

 

יאיר לפיד שחרר השבוע ספין שהוא יתמודד ראש בראש מול נתניהו. נו טוף. אז אמר. בכיר בעבודה צחק : "לפיד באמת חושב שמפלגת העבודה תתמוך בו ? יש עתיד דומה לקדימה – מפלגה שכולה כמו צמחי מיים ללא שורשים. הדוגמה הראשונה הוא שי פירון שהודיע על פרישה. אין תפקיד – הולכים".

אותו בכיר אמר כי לפיד יזעק ויזעק ומי שיתמודד מול נתניהו רק מועמד מהעבודה שכל הסימנים מראים שהרצוג ימשיך להוביל את העבודה. להרצוג יש כאב ראש לא קטן והוא השמאל הקיצוני שחדר למפלגת העבודה. התמהיל של העבודה מרחיק אותה מציבורים שלמים. סתיו שפיר צעירה נחמדה ורעשנית אבל לא העבודה. כך גם מירב מיכאלי, פרופסור יונה, זוהיר בהלול ושלי יחמוביץ'. מולם עומדים איציק שמולי וחיליק בר. הם זועקים את הזעקה של העבודה : מפלגה ציונית ולא פוסט ציונית.


על הקווים

 

אומנם הבחירות מאוד רחוק ואין עוד אופק קרוב.

מתמודדים בבחירות הבאות בליכוד ?

קיבצנו לכם את אלו שמתכוננים להתמודד לכנסת הבאה. השמות הללו מסתובבים בשטח :

שי קינן

קארין נוריאלי

איתן כהן מירי רגב

מושיקו פסל

דוד שיאן

אריאל מורלי

משה שיטרית

גדי בשארי

סיני קהת

דודו מור

אורי פרג'

משה איפרגן

שוקי אוחנה

רועי שרעבי

נפתלי נאור

אמיר ויטמן

יהודה גליק

אמיר אוחנה

גבי קדוש

אביהו סופר

איילה שטייגמן

יובל אלגד

צופיה נהון

מירב ארגמן

קטי שיטרית

קרן ברק

שרן השכל

אלי כהן

איציק דנינו

יואב דבוש

עדנה חידקל

יאיר דוידי 

ליטל מזור

רוני איז'ק

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

התאגיד כאן לאן

אריק זיו ויזר

דגן סוס טרויאני

אריק זיו ויזר

רקמה חדשה בליכוד

אריק זיו ויזר

חזרנו לכאוס

אריק זיו ויזר

קיש מכיש ללא מורא ?

אריק זיו ויזר

התפספס לו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן