19 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מחשבות. נשיאה בנטל

מחשבות על נשיאה בנטל מזוית נוספת

 

 

כולנו יודעים ומסכימים דבר הנשיאה בנטל הוא דבר חשוב ללא כל צל של ספק. פניית הליכוד לראש הממשלה בדרישה לפיתרון שכל כך סבוך ומלווה בקשיים אכן מעלה כמה שאלות שאוליי פספסנו את הנקודה. עוד לפני שנישאל האם הצבא ערוך לקבלת המתגייסים החרדים? האם מבחינה כלכלית יש אפשרות? האם מבחינת הלוגיסטיקה הצבאית האם הצבא יוכל להעמיד להם את התנאים הנדרשים? והאם מבינה דתית כשרות המטבחים רבנים שילוו אותם הצבא יוכל להעמיד לרשותם כדוגמת הגדוד החרדי הקיים?

השאלות שנשאלים הם הרבה יותר כבדות האם הקרע שיהה בציבור שווה את זה. כיום ישנו גדוד של לוחמים קרביים שתופסים גזרה ביהודה ושומרון וההתמחות שלהם היא לוחמה בשטח בנויי הגדוד הינו גדוד  חרדי הנקרא בשם “נצח יהודה” שבו מחזורי הגיוס עולים מדיי שנה ושנה כמו כן ישנו יחידות נוספות בצה”ל בחילות מודיעין חיל האוויר וחיל הים ששם גם כן הגיוס עולה משנה לשנה.

השאלה היא אם לא נגיע להסדר אם הציבור החרדי או גיוס בהדרגה כפי שהציע ראש הממשלה נאבד את הגדוד הקיים כבר? שיש לציין שהיום יש כבר בתי אב חרדים עם עבר צבאי או בתי אב שכיום משרתים וגרים בערים חרדיות ואם הבנה שאפשר לשלב את הנשיאה בנטל אם קיום הדת.

זכור לי בבגרות באזרחות את הנושא של אפליה מתקנת כדיי לא לאבד את הקיים או כדיי להגיע לעמק השווה ישנם צעדים שנצטרך לעשות כגון גיוס החרדים בהדרגה בנושא זה. הריי אם נסתכל במחשבה לוגית הראשון באוגוסט מאחורינו ועדיין אף אחד לא מצפה שכל בחוריי הישיבות יתגייסו בזמן הקרוב לכן אין ספק שהפתרון להגיע להסדר בעניין זה כמו בכול עניין שצריך לפעול בו בנחישות ורגישות

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

דברים לזכרה של שושנה רזיאל

אריק זיו ויזר

קשה עכשיו – קל אחר כך

עינר אביב

ביידן והרגל השמאלית

מנדי ספדי

דמות האישה בעיני ז’בוטינסקי

אלי חזן

שחר חדש בלשכת ראש הממשלה

עובד קראוס

פרשת ויחי – ירידה לצורך עלייה

אלי כהן
דילוג לתוכן