24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מזיזים את הגבינות של כולנו

מירושלים ועד הגבינות של כץ ורגב

הכרתם במדינת ישראל ולא תכירו בירושלים כבירתנו?

היה זה מאכזב לראות איך ידידה של ישראל – הנשיא טראמפ – שוב דחה את העברת השגרירות האמריקאית בחצי שנה. ישראל כבר למודה ניסיון בהבטחות שכאלה אך הפעם האכזבה הייתה גדולה יותר.

 

ארצות הברית מעולם לא שאלה את האנגלים האם וושינגטון היא בירתה או לא.   נראה שגם לקראת שנת ה-70 לתקומתה של מדינת היהודים המתחדשת עדיין יש מי שמבקשים לומר לנו מהי בירתנו ? ואיך ולמי אנחנו צריכים לחלוק את ארצנו.

 

משום מה מעולם לא עמדנו כנדרש על העובדות. קחו לדוגמה את המקרה של הנכבה לכאורה.  נציגינו עומדים כמו ניצבים אילמים מבלי להזכיר את הפשע הנורא, את הנכבה שהערבים עשו ליושבי הארץ היהודים ב-1929 במאורעות תרפ״ט.

 

לישראל ההכרה האמריקאית בירושלים היא עניין חשוב ומשמעותי.  כולם מדברים על שיח של זכויות ומתעלמים מהזכויות הבסיסיות שלנו על ירושלים ועל הארץ הזאת.  בניגוד לרבים, לדעתי אין מקום לחפש דיל מול הרש״פ אנחנו צריכים להגיע לדיל עם המערכות הבינלאומיות שיצרו את הבעיה הפיקטיבית ״הפלסטינים״.

 

פירוק מחנות הפליטים ואונר״א – הגיע הזמן שנפסיק לגמגם בעניין זה.  לאחרונה עלתה יוזמה מעניינת הקשורה למחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים. יש יוזמה של חבר הכנסת  יואב קיש שמציג את תכנית האוטונומיה שלו בה הוא כותב:
״שכונות אלה יופרדו מירושלים ויתקיימו כרשויות מקומיות בישראל. כך, יתאפשר להן לקבל תקציבים ייעודיים והן יוכלו לדאוג לעצמן ולהתפתח באופן עצמאי. כך גם יתאפשר לירושלים להתפתח באופן נורמטיבי, הן מבחינה כלכלית, הן ביטחונית והן דמוגרפית״.

 

בהמשך הוא מציג להם את האופציה להצטרף לאוטונומיה וירושלים תפוצה בשש אלף דונם קרקע אחרים במקום.

 

״תושבי השכונות הינם בעלי תושבות ישראלית כיום. בתכנית המוצעת מעמדם לא ישתנה, אך תוצע להם האפשרות לבחור לוותר על התושבות הישראלית ולקבל מעמד של ‘תושב האוטונומיה’ בדומה לערבים המתגוררים בשטח I ביהודה ושומרון״.

 

את התכנית המדינית המלאה של יואב קיש ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו  http://kisch.co.il

———————–

שרת התרבות מירי רגב ממשיכה להזיז את הגבינה ממקומה ולעצבן את אליטות התרבות משמאל המפה.  עד היום הם היו רגילים שהם יכולים לעשות בכספי המיסים מה שהם רוצים. לקבוע איזו הצגה או מייצג אומנותי או תרבותי יקבלו מימון ולא הבינו שמהרגע שהחליטה היא הרגולטור של התרבות אז היא מפקחת עליו וכרשות מבצעת נדרשת לקביעה מדיניות.

 

מדינת ישראל היא אומנם מדינה קטנה אך אין שום סיבה שבעולם שלא יוקמו קרנות עצמאיות לקולנוע , תרבות , תקשורת.  זה בדיוק מה שאני עובד עליו.  הגיע הזמן שנראה תרבות בלתי ממשלתית בישראל וכך האזרח יצרוך את התרבות הממשלתית והתרבות העצמאית לפי שיקולו הפרטי והעדפותיו האישיות.

 

על מה הפעם הסערה ? על רקע התנגדותה של השרה רגב למימון מופעי העירום בפסטיבל ישראל.  אתמול כשעלתה על הבמה כמי שכבר הורגלה לכך שאנשי התרבות מגלים חוסר תרבות בעצמם.  הגיעו להם שריקות הבוז והצעקות של תרבות העירום בפסטיבל ישראל.

 

“אני מתנגדת למימון יצירות הפוגעות בציבור, במדינת ישראל ובערכי היסוד שלה”, הסבירה רגב את עמדתה, “אני מאמינה בחופש הביטוי וחופש היצירה. אבוי לנו אם שלטון יאסור – על אומנות שאיננה תואמת את השקפת עולמו – מלהתקיים. אבל כשם שאני תומכת בחופש הביטוי של האומן, כך אני דוגלת בחופש המימון של המדינה.

 

קופת הציבור איננה יכולה לעמוד לרשותם של אלה שחופש הביטוי שלהם פוגע בציבור עצמו. הציבור חייב להיות סובלני כלפיהם, אך אין הוא חייב לתמוך ביצירות שלהם. זה עניין עקרוני וצודק, שנמצא בדיונים משפטיים תקופה ארוכה ואני מתכוונת לקדם אותו, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה בימים הקרובים”. (מתוך נאומה של שרת התרבות מירי רגב בערב הפתיחה של פסטיבל ישראל בבריכת הסולטן)

————————-

לשר התקשורת החדש איוב קרא  נחשפתי לראשונה כאשר שימש בתפקיד סגן שר לפיתוח הנגב והגליל עוד הקדנציה הקודמת שלו כשהיה תחת סילבן שלום שהוביל וקידם רבות תחומים עלו.

 

איוב קרא כמצופה התקבל בבוז מצד השמאל ואין ספק שבארץ נהדרת עוד נראה את דמותו.  לאיוב יש הזדמנות אדירה להביא לשינויים ולפתוח את התקשורת בישראל ולטפל בבעיות הדואר ובזק ולהצעיד אותנו למקום אחר נאחל לו בהצלחה.

————————

השר ישראל כ״ץ. ממשיך במהפכת התשתיות והפיתוח של כבישי הארץ.  בדף הפייסבוק שלו העלה השר פוסט בו הוא מודיע על שמה של הכריה ה-4 שחוצבת את מנהרות הרכבת התחתית בת״א.

 

״נסראללה ולבנון מחרימים- הישראלים תומכים! החלטנו לקרוא למכונת הכריה ה-4 שחוצבת את מנהרות הרכבת התחתית בת”א בשם “Wonder Woman”, לכבוד גל גדות, גיבורת העל הישראלית הראשונה בהוליווד ואישה פורצת דרך. שיהיה בהצלחה״.

————————-

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בדרכה של מפ”ם: שלי יחימוביץ ושקיעת מפלגת העבודה

אלי חזן

שלום עכשיו – תתביישו

אריק זיו ויזר

ליכודניק מרכין את ראשו בשל מותו של אפי נחמיה

דניאל נחמיה

כרמל שאמה יושב על הגדר רגל פה ורגל שם

אריק זיו ויזר

העולם החופשי רוצה בניצחון ישראל

אריק זיו ויזר

מה מפסידים האנגלוז בליכוד?

רייצ'ל ברוידא
דילוג לתוכן