20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

מזוהר לנגוסה כוחנו עולה

מליאת הכנסת העבירה אתמון ( יום ד' ) בקריאה טרומית ( 44 בעד, 1 נגד)  את חוק יום העולה שיזמו ח"כ מיקי זוהר ו- יו"ר ועדת הקליטה והעלייה, ח"כ אברהם נגוסה. חוק זה יחייב את מליאת הכנסת, מוסדות המדינה ומערכת החינוך להקדיש יום אחד מדי שנה לעולים, זאת לצעד פעילות ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות שמטפלת בנושא הנ"ל במשך כל השנה כולה

 

משמעות הדבר שביום זה מליאת הכנסת והוועדות בכנסת ידונו בנושאים שקשורים ליום כגון, העלייה כיום, האם השתלבו העולים לאורך השנים במדינה, קשיי העולים ועוד נושאים רבים וחשובים שעל הפרק. 
במערכת החינוך  יילמדו כ-ל העליות והמורשת שלהן  ( שרובן יש לציין היו מארצות המזרח) שהיו מקום המדינה ועד לימינו אנו כך שבסופו של תהליך כך שהן יקבלו הכרה כמו העליות שהיו לפני קום המדינה ונלמדות בספרי ההיסטוריה של מערכת החינוך.

למשל: העלייה מתימן – כמה עלו? איך התבצעה העלייה שהייתה בין השנים 1949-1951? המורשת של העולם ועוד. העלייה מאתיופיה – באיזה שנים היא הייתה, ההליכה לסודן וההמתנה במחנות שם, המורשת המרתקת של יהודי אתיופיה ועוד.
העלייה מרוסיה- איך היא התבצעה כ"כ מהר? בדגש מי היו מסורבי עלייה ואף אסירי ציון בבריה"מ עקב פעילותם הציונית וכדו'.

יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ ד"ר אברהם נגוסה ציין בפני מליאת הכנסת כי חקיקת החוק היא בעלת מסר חינוכי הן לציבור הישראלי והם לעולים .
" מצד אחד ההעמקה בנושא תצמצם דעות קדומות ויחס מזלזל לעולים ומן הצד השני הקדש יום לתרומתם של העולים לחברה הישראלית תעצים את העולים ותחזק את תחשות השייכות שלהם למדינת ישראל" . ח"כ נגוסה אף הוסיף : " העלייה הינה מעמודי הייסוד של הציונות בכלל ושל מדינת ישראל כמדינת העם היהודי בפרט. מבלי העלייה לא הייתה לנו מדינה.." 

ח"כ מיקי זוהר אמר במליאת הכנסת: " חוק יום העליה מנטרל את טענת ה"כיבוש"

לפני 3500 שנה, בי' בניסן, עלה עם ישראל לארץ בהנהגת יהושוע בן נון, זו הייתה העליה הראשונה שלנו לארץ כאומה הנבחרת.
החוק שיזמתי, "יום העליה" שעבר היום בקריאה טרומית, קובע כי בכל שנה יצויין בתאריך זה יום העליה, לכבוד כל העולים לארץ ישראל משאר הארצות.
אל מול הטוענים מבית ומחוץ, כאילו ישראל היא מדינה "כובשת", אנו מזכירים דבר אחד:
היינו כאן לפני כולם, ובע״ה נישאר כאן לנצח נצחים ! "

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כץ עוקף את לפיד בסיבוב

אלי חזן

רפורמה קטנה אך גדולה

אלי חזן

יו"ר הכנסת: נשלב ידיים עם האוצר בהתמודדות עם המשבר הכלכלי ולהקלת מצוקת האבטלה

אריק זיו ויזר

מירי רגב בתגובה לדו"ח נגיד בנק ישראל

אריק זיו ויזר

דוח השדלנים:לקבוע כי חלק מאיסורי הלובי יוגדרו כפליליים

אלי חזן

ח"כ עינת וילף: "יש לבחון אם יש שימוש באמצעי התקשורת כדי להגן על אינטרסים כלכליים"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן