20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
תמר הר פז

מורשת השנאה של הרשות הפלשתינאית

שטיפת המוח שעוברים ילדים ברשות הפלסטנאית מגיל מאוד צעיר היא דבר ידוע, ויחד עם זאת, כל הזמן מתגלים היבטים חדשים שלה.

 

 

גולדה מאיר ז"ל אמרה שהשלום יגיע כשהערבים יאהבו את ילדיהם יותר ממה שהם שונאים אותנו ולפי החומר שעולה מהתחקיר שערך האתר "מבט לתקשורת פלסטינית" , היום הזה, למרבה הצער,  לא נראה באופק הקרוב.

כולנו חזינו ברשת בסרטונים של טקסי סיום בבתי ספר, שבהם נערים רוקדים כשהם מחופשים לשהאידים ובסיומם מעמידים פני מתים , קייטנות שבהן ילדים בגילאי הגן עוברים אימונים בנשק. כעת מסתבר שהרשות הפלסטינאית מנחילה את הערצת המוות שלה גם בשמות של בתי הספר , אותם היא מכנה על שם טרוריסטים ומחבלים.

כך למשל, נקרא בית ספר בחברון על שם הטרוריסט אבו ג`יהאד שהיה ממייסדי תנועת פת"ח, ושימש כסגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף ובשנות ה-70 היה אחראי, בין השאר, לפיגוע במלון סבוי בתל אביב ולפיגוע "אוטובוס הדמים" בכביש החוף.

ואילו דלאל מוגרבי, מחבלת פלסטינית שהנהיגה את פיגוע "אוטובוס הדמים" "זכתה" ששני בתי ספר תיכוניים יקראו על שמה. בית ספר לבנות מכפר אל שיוח' (ממזרח לחברון) ובית ספר לבנות מעזה.

בעזה קיימים גם חטיבת ביניים ובית ספר יסודי לבנים על שם צלאח ח'לף, ממייסדי פת"ח, שפיקד על ארגון הטרור "ספטמבר השחור," , היה אחד ממתכנני הטבח באולימפיאדת מינכן, ועמד מאחורי רציחתם של דיפלומטים אמריקאים , לזה מצטרפת חטיבת ביניים לבנות על שם עלי חסן סלאמה, מפקד קבוצת הטרור "כוח 17" של פת"ח, וממתכנני טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן , אף הוא.

גם אבו עלי מצטפא, מזכ"ל "החזית העממית לשחרור פלסטין," שאחראי לגל פיגועים במהלך האינתיפאדה השנייה, אבו ג'יהאד, ממייסדי פת"ח, ששימש סגנו של יאסר ערפאת וראש הזרוע הצבאית של אש"ף, "תפקיד" שבמסגרתו תכנן עשרות פיגועי טרור ואוסאמה אל-נג'אר, דובר "גדודי חללי אל-אקצא," זכו להיות מונצחים בשמות של מוסדות חינוך לילדים בגילאים הרכים, בתוך הרשות הפלשתינאית.

אך לא רק טרוריסטים ומפגעים רצחניים זוכים "לכבוד" הזה , אלא גם דמויות מיתולוגיות, מהמסורת המוסלמית, שיש בהן לסמל את אותו קידוש המוות על פני החיים.

השם הנפוץ ביותר של בית ספר בשטחי הרשות הוא אל-ח'נסאא' –אל-ח'נסאא' היא אם מיתולוגית, שנכנסה להיסטוריה, לאחר שעודדה את ארבעת בניה לצאת לקרב אל-קאדיסיה . כאשר התבשרה על מותם של כל ארבעת בניה הביעה שמחה גדולה על הכבוד שנפל בחלקה להיות אימם של ארבעה שהידים. סיפור זה , אשר אף מופיע בספר לימוד של הרש"פ לכיתה ח', שפורסם בשנת , 2002  מונצח בלא פחות משמונה בתי ספר לבנות ברשות הפלשתינאית.

 

 

מעבר לכך קיימים גם בתי ספר , שנקראים באופן כללי על שם שהידים, כמו למשל: ביה"ס היסודי לבנים ע"ש "השהידים של אל-זיתון" בעזה, ביה"ס היסודי לבנות ע"ש "השהידים של אל-מנטאר" בעזה, ביה"ס התיכון לבנים ע"ש "השהידים של אל-שאטי" באל-שאטי,

ביה"ס היסודי המעורב [לבנים ובנות] ע"ש "השהידים של ח'אן יונס" בח'אן יונס ועוד'.

וכך כחלק ממה שזכה לכינוי "תרבות החללים" הפלשתינאית ,או כפי שנכתב באותו ספר קריאה לכיתות ח', שנחשף " האויב שואף לחיים בעוד אתם שואפים למוות". וכך הרשות מחנכת את ילדיה על מודלים של רצח וטרור להערצה ולחיקוי וצורבת באישיותם המתפתחת שנאה לישראל.

ונזכיר רק עוד בית ספר נוסף בעל שם יחודי 'סדאם חוסיין ' , שהוקם לאחר הוצאתו להורג של הרודן, אשר דיכא את בני עמו, בעיירה יעבד שבשומרון, ברחוב הראשי שנקרא גם הוא על שמו ואשר שיפוצו (כמו מפעלי שינאה רבים אחרים ברשות הפלשתינאית) מומן גם הוא מכספי סיוע של ארה"ב.

מגמה נוספת, שקיימת ברשות הפלשתינאית היא לכנות בתי ספר בשם ערים ומקומות במדינת ישראל, כגון: 'הקישון' ( ג'נין), 'ראש הנקרה' – (שכם), 'רמלה' , 'יפו' , 'אשדוד' ,'בית שאן' ,'ירושלים' , 'עין חרוד' , 'קיסריה' ,'הגליל' (עזה). כפי הנראה בהמשך למפת ישראל ישראל התלויה בכיתות הלימוד ועליה מופיע בערבית השם "פלשתין".

מבוסס על תחקיר באתר "מבט לתקשורת פלסטנאית".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

להעלות את גיל הפרישה לנשים

אלי חזן

השתיקה התמוהה של ארגוני הנשים…

אלי חזן

כשהרגבים על הקבר עוד חמים

אריק זיו ויזר

הדלת המסתובבת של צחי הנגבי

אלי חזן

סליחה מיחיאל חזן /מאת:תמר הר-פז.

אריק זיו ויזר

מכתב גלוי לביבי מאת:תמר הר פז

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן