18.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

מהפך : פרופסור דרור יחזקאל , רק נתניהו

אחד הראיונות המעניינים השבוע התקיימו בעיתון הארץ עם פרופסור יחזקאל דרור. הדברים שלו היו מפתיעים עד מאוד ורובם היו לוגיים לחלוטין. אך לפני שננתח לעומק את דבריו צריך לזכור כמה דברים : הוא היה פעיל במפלגת העבודה והוא משתייך לשמאל הישראלי. לאחר שהיה חבר ועדת וינוגרד אמר את הדברים הבאים : “רה”מ שמקדם את השלום היווה שיקול מכובד. מה עדיף, בחירות שבהן יעלה נתניהו?”

מעל עשור עבר ודומה שדרור מביא את הרצפט הלוגי לעולם הפוליטי : הקמת ממשלה עולמית להצלת האנושות. ובארץ נתניהו הוא זה שצריך להיות ראש הממשלה.

חשוב בהקשר הזה לזכור שדור לא רק גדל בערוגות השמאל אלא גם גידל וחינך דורות של סטודנטים כאשר הקו השמאלני היה נר לרגליו. ואילו היום הוא מנפץ את הסטיגמות שהחולצות השחורות מנסים להנחיל לציבור בארץ. הקביעה הכי חשובה שלו בעת הזאת : רק נתניהו מתאים להיות ראש ממשלה. לא זו אף זו, כל הביקורת על התנהלות הממשלה במגפת הקורונה היא שטויות.
הוא אומר : “לא ידועה לי דרך להיערך למגפות שנגרמות על ידי וירוס חדש. אפשר לערוך תרגילי מטה, להכין מחסני מזון וכדומה, אך זה לא ישנה הרבה. התמודדות עם מגפה לוקחת זמן עד שמבינים אותה ואולי מפתחים חיסון ומוצאים תרופות.
סגירת גבולות, בידוד חברתי ומסכות מוכרים מימי הביניים. אינני חושב שנכון להאשים את ישראל בהיעדר היערכות למגפת הקורונה. אין לדרוש את הבלתי־אפשרי”.
על מנהיגות נתניהו
כמה פעמים הוא מתייחס בחיוב לראש הממשלה ואף מגיע להתמודדויות פנימיות בליכוד. הוא מלא זוכר את שמו היריב של נתניהו בפריימריז האחרון (סער) ואף מגדיר אותו כמסוכן. “כן. אם יש בחירה בינו לבין ביבי, אני בוחר בביבי. מה גם שלסער אין שום ניסיון, אבל זה עניין אחר. אני לא רואה מועמד באופק”.

לגבי תיקי נתניהו
“העסקה שנתניהו עשה עם עורך העיתון היא פוליטיקה רגילה. זה שהוא קיבל מתנות זה פגם, אבל לא שוחד. לגבי הצוללות, אם היו מראים לי שהוא קיבל שם החלטה בשביל תמורה כספית, זה בית כלא לכל החיים. אבל אין תיק צוללות”. הוא מוסיף : “מה שיש בתיקים הקיימים לא נראה כפשע מדרגה ראשונה. לכן תמכתי בשיטה הצרפתית. בצרפת ממנים שלושה שופטים חוקרים לבדוק אם יש יסוד לפשע רציני. אם אין פשע רציני, מחכים עד שהאיש יסיים את התפקיד. אני לא בטוח אם שלושה שופטים חוקרים שהיו חוקרים את תיקי נתניהו היו אומרים שזה פשע רציני”.

יוצא מכך שלמעשה דרור מסכים עם השר דודי אמסלם. אלא שלמרות שקביעותיהם דומות בעוד היחס לדרור כאל מנהיג אקדמי הרי שהיחס לאמסלם הוא מביש כי הוא נתפס לא חכם כמוהו. עוד ביטוי לסטנדרט הכפול ולכך שישראל משתנה, לטוב ולרע.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סילבן, אברמוביץ ואלון ליאל, בקשו סליחה

אריק זיו ויזר

סער : סייען ולא מנהיג

אריק זיו ויזר

ממשלת נתניהו הרביעית : משקד ועד בית שאן

ממשלת החרבות השלופות

אריק זיו ויזר

השחיתות מצד אחד ומצד שני

אריק זיו ויזר

החייל,החתרן,והאוטיסטים הפוליטים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן