18.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
דעות

מגמה מסוכנת בסקרים?

אמיתי שיף עם מספר תובנות בעקבות הסקר מאמש 

 

מגמת הסקרים האחרונים מצביעה על תרחישים מסוכנים בהובלת שמאל המתחפש למרכז בדמות יש עתיד.   ערוץ 2 פרסם סקר שבו מתקיימת מגמה לטובת מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד. יש מי שיודעים לומר שמדבר סקר תרחק.  בסקר, הליכוד מאבד שמונה מנדטים ומקבל רק 22 מנדטים בעוד יש עתיד הופכת להיות המפלגה הגדולה ביותר עם 24 מנדטים לטובתה.

 

לאחרונה התפרסם מדד הנוכחות של חברי הכנסת במליאה ובדיוני הועדות.  מתברר מאותו מדד שיאיר לפיד כלל כמעט לא נמצא בעבודה השוטפת בדיונים סביב אותם נושאים חשובים בציבור. “הח”כ הנעדר”.  כבר בסקרים קודמים שנעשו היה אפשר ללמוד על מגמת התחזקות שיש לכיוונו של יאיר לפיד בעוד לאורך זמן הליכוד שמר על 27-28 מנדטים.

 

כשמי שמאבד הכי הרבה מנדטים זה המחנה הציוני המורכב ממפלגת העבודה בראשות הרצוג והתנועה בראשותה של ציפי ליבני.   כולנו של כחלון נשחקת בציבור.  בעוד ישראל ביתנו של ליברמן במגמת התחזקות מאז התמנה לתפקיד שר הביטחון.

 

מעניין לראות שהמגמה בסקרים האחרונים מלמדת על האיום הגדול ביותר.  היחלשות הדמוקרטיה בישראל.  כבר בשנת 2013 יצא מדד המפלגות הפנים דמוקרטיות בישראל כשלמעשה כמעט בכל פרמטר שנבדק מפלגת יש עתיד רחוקה מלהיקרא מפלגה דמוקרטית.

 

מתוך הסקר ניתן ללמוד שהליכוד שומר על קואליציית 65 מנדטים לטובתה.  אך יחד עם זאת גם על הקושי במשילות ולהבטיח רוב מוצק שמאפשר הקמת קואליציה ללא תכתיבים. למשל המנדטים חסרי פרופורציות שמקבלת רשימת ישראל ביתנו. עשרה מנדטים כי מה?  או הבית היהודי שאין לה באמת אפשרות מציאותית להקים ממשלה לאומית ליברלית.

 

הציבור חייב לדעת שחיזוק יש עתיד מהווה מגמה מסוכנת על הדמוקרטיה הפנימית ויביא בסופו של דבר לקואליציה של וויתורים ללא ראיה אסטרטגית. ובכלל המשך ההצבעה למפלגות לווין פוגעת במשילות וביכולת של הממשלה לא להיות סחיטה בפני השותפות השונות.

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה שרואים על אבו דאבי

אלי חזן

תנו לתכנית הדיור של נתניהו הזדמנות

אריק זיו ויזר

איוב קרא : אני לא פורש

אריק זיו ויזר

עם ישראל מחכה לביבי

אלי חזן

אקורד צורם /מאת:אביתר בן-צדף

אריק זיו ויזר

עולם ההפתעות

אריאל אילוז
דילוג לתוכן