40.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

לתשומת ליבו של שר החינוך גדעון סער

נחום ברנע – האיש והאגדה. והשכול…

עכשיו זה התור של השר גדעון סער לחוש את הזדון שמדריך את נחום ברנע. הוא לא היחיד, אבל הוא בין הבודדים שמעיזים להשיב מלחמה. “נחום ברנע שרלטן”, כתב השר באתר שלו, ורוח האינטרנט נשאה את הלהבות לאתרים נוספים.

הסיפור מתחיל מטור שכתב ברנע בערב החג (12.4.12), שבו טען ששר החינוך גדעון סער (ציטוט): “הכשיר את הכניעה לחרדים כאשר קידם את החלטת הממשלה לתת חינוך חינם לילדים מעל גיל שלוש”. תגובת השר: “ברנע שרלטן שמטעה את קוראיו”. קצפו של השר יצא בעיקר משום שהשרלטן לא טרח לבקש תגובה בטרם שיגר את זדונו. האם זאת לו הפעם הראשונה?

במאמר קודם שפרסמתי תחת הכותרת “כנגד שני חתני פרס דיברה תקשורת”, הגדרתי את נחום ברנע כ”קלקול”, ואת חתן פרס ישראל האחרון יעקב אחימאיר, כסוג של תיקון. ההגדרה “קלקול” לא הכילה בתוכה נבואה על השרלטנות הטריה עליה התרעם השר גדעון סער, אלא על מעשה דומה שעשה בעבר.

היה זמן שבתוך המלונה של נוני מוזס התרוצצו כלבי שמירה שראו באולמרט את נשוא שמירתם. בגין ההתלהבות היתירה של ברנע בשמירה, סילבן שלום הגדיר אותו “כלב החצר של אולמרט” (ערב חדש / 29.4.08). כמה חודשים קודם, החשב הכללי ירון זליכה הגיש תלונה למבקר המדינה, בגין תעלול שחיתות- כך היה בטוח- של אולמרט.

כדי לגמד את המסר שלו, נחום ברנע וחבריו למלונה, אסרו מלחמת עולם על זליכה, בבחינת “ככה יעשה לאיש אשר העז להלעיז על אולמרט”. זליכה פותח עיתון, והשורות הזדוניות של ברנע דפקו לו בראש: “זליכה הוא פקיד שהכוח עלה לו לראש, הוא איש מסוכן, חסר מעצורים, בלי קשר למה שהוא אומר על אולמרט, והמקרה הבא יוכיח: זליכה מנע ממשפחה שכולה קבלת תשלום שלפי דעתו של הכותב מגיע לה (ידיעות-אחרונות / 31.8.07).

אתה קורא ואומר לעצמך- מפלצת. מונע כספים ממשפחה שכולה? מה לנו יותר יקרים מהמשפחות השכולות. ההכחשה של זליכה, לא היה בכוחה לדלל את הזעם כלפיו. בחיים לא הייתי מאמין שעיתונאי בכיר, חתן פרס ישראל שעיני סטודנטים לתקשורת נשואות אליו, יכול לדרדר את עצמו לתהומות כאלה.

המכה על אמינותו, מניעיו והתנהלותו האתית של ברנע, נחתה עליו מכיוון האב השכול מר עמוס שלו. בראיון שנתן לרזי ברקאי (גל”צ / 2.9.07)), הביע האב השכול את זעמו על העיתונאי הבכיר, שלא טרח לדבר איתו (נשמע מוכר) בטרם ישגר את זדונו לעיתון. “הוא לא התכוון לדאוג למשפחה”, קבע האב השכול, והוסיף: “נחום ברנע נתן את עצמו ככלי לשימוש במלחמה על גב משפחה שכולה”.

אם מחברים את שני המקרים- זה הטרי עם השר גדעון סער, והמקרה עם האב השכול עמוס שלו, המסקנה רוקדת מול עינינו: נחום ברנע עיתונאי שרלטן…

 

http://www.youtube.com/watch?v=Cf9r9HFmVRI&feature=player_embedded



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לבטל את אות הגבורה / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

…”כמו לחרבן על ונטילטור” / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

לקראת ספטמבר

אריק זיו ויזר

פועה, פעם שלישית

אריק זיו ויזר

אבי דיכטר לך הביתה! / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

יש נביא בעירנו (אסור להחמיץ!)

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן