19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בארץ

לשומרון מאוקראינה באהבה

האם ה"טאבו" נשבר? לראשונה מאז הקמת ההתיישבות – חבר הממשלה האוקראינית בסיור בשומרון

 

האם ה"טאבו" של אי ההכרה הבינלאומית בהתיישבות היהודית ביו"ש נשבר?

סגן שר התרבות של אוקראינה, טימופיי גוחן,  קיים  סיור עומק בשומרון, כאורח ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ושל שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין.

מדובר בביקור ראשון מסוגו, מאז חידוש ההתיישבות, של חבר ממשלה במדינה אירופית חשובה בישובים היהודיים בשומרון, שהגיע מלווה במשלחת של מנכ"לי משרדים  ממשלתיים באוקראינה לסיור מקיף בישובים, בתעשיה, בחקלאות וביקבים בשומרון בלויית אנשי יחידת קשרי החוץ של היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון.

האורח המכובד הגיע  לשומרון בתיווכו של שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, והצטרפו אליו מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות רונן פלוט.

במהלך הביקור  סיירו האורחים בכביש חוצה שומרון, שם נחשפו ל"מותניים הצרות" של מדינת ישראל, ובאזור התעשיה ברקן, צפו על קבר יוסף ושכם מ"מצפה יוסף" שעל הר גריזים, והשתתפו בקבלת פנים רשמית בישוב הר ברכה  עם רב הישוב וראש הישיבה הרב אליעזר מלמד.

רב הישוב וראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד ברך את האורחים לשלום וסיפר על ההתיישבות היהודית בשומרון:

"הישובים הפורחים שאנחנו רואים היום בשומרון     הם התגשמות נבואת יחזקאל הנביא  על העצמות  היבשות, שסימלו  את העם  היהודי לאחר חורבן בית המקדש וגירושו מארצו, שמתעוררות לחיים מחדש".

המשלחת המשיכה לביקור בכרמי הר ברכה, שם פגשו חברי המשלחת במתנדבים הלא יהודיים מארה"ב שמלווים אותו בשדות השומרון.

בשיאו של הביקור, כשביקרו סגן השר האוקראיני טימופיי גוחן וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, בישוב נופי נחמיה, הופתעו סגן השר והמנכ"לים שנילוו אליו לפגוש את מייסדי הישוב, זוגות צעירים  שעלו לארץ ממדינות חבר העמים, ביניהן אוקראינה, וקיימו איתם שיחה נעימה.

לאחר מכן נועדו נועדו חברי הקונגרס לארוחת צהרים ולסקירה מקיפה מאת ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סקר בפני סגן השר האוקראיני גוחן את ההתיישבות ביהודה ושומרון, הרחיב על זכותו ההסטורית של העם היהודי וצפה יחד עימו על רוחב המדינה, מהים עד הנהר, ועל חשיבות ההתיישבות לקיום המדינה:

"מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעותה של ארץ ישראל לעם היהודי. אלו הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ ואיום בגירוש 300,000 יהודים. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו" – אמר מסיקה.

בישיבת  הסיכום עם ראש המועצה אמר סגן שר התרבות גוחן:

"אנו אוהבים את ארצכם ומאוד מכבדים את העם שלכם.

לעמים שלנו יש הרבה משותף: אנו צוחקים ובוכים באוקראינית ובעברית בצורה זהה. כולנו יצאנו מאדם וחוה, אנו חייבים לשמור על חברות, להעריך את השלום, לכבד את ההורים ולחנך את ילדינו כך שמעליהם יהיו שמים שקטים, שיגדלו תוך כבוד למנהגים ולדת של שכניהם חבריהם ואחיהם".

האורח החמיא לתרבות בשומרון בכלל ולתרבות היין בפרט, ואיחל טוב  לישובים:

"זו הפעם החמישית שאני מבקר בישראל, ולא ניחשתי שיש במדינה אידאליסטים מסורים כאלה. אני מאוד מתרשם מהתרבות כאן, ובמיוחד מתרבות החקלאות והיין בשומרוןאני מאחל לכולכם בריאות איתנה, ומאחל לכם רק טוב בישוב.

אוקראינה תהיה פרטנר בטוח עבור ישראל" – הצהיר טימופיי גוחן.

שר ההסברה ובהתפוצות יולי אדלשטיין סיפר לאחר הסיור על חשיבות הסיורים לגורמי חוץ בשומרון:

"סיורים מסוג זה שאנו מקפידים לקיים  משנים  ברוב המקרים מקצה לקצה את הדעות של האנשים על המציאות ביהודה ושומרון, על האנשים שחיים שם  ונותנים הבנה טובה של  האתגרים שאיתם מתמודדת מדינתנו.

אין כמו סיור בשומרון כעל מנת להבין כמה שהסטיגמות והדעות המוקדמות היו שגויות".

את סיורם המיוחד ברחבי השומרון סיימו האורחים המכובדים, שלוו לאורך היום ע"י מנהל יחידת קשרי חוץ שומרון דוד העברי ומנהל היחידה האסטרטגית במועצת השומרון יוסי דגן, בטעימת יינות מתוצרת השומרון ביקב "טורא" ברחלים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צעירים מהליכוד בכיוון הונגריה

אריק זיו

בלי בושה: שלום חנוך מתנגד לנאום השרה רגב בפסטיבל ישראל

אריאל אילוז

העולים שמחים לגור בשומרון

אריק זיו ויזר

לא אובמה ולא אוסאמה ירתיעו אותנו

אריק זיו ויזר

סקר הסקרים:משאל עם בנושא ההקפאה

אריק זיו ויזר

ועד ארצי להגנה על האתרים ההיסטוריים של צפת

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן