30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

למרות הסכם הפיוס חמאס לא יוכל להופיע בבימת ארגון הפרלמנטים הבינלאומי

מזכ"ל ארגון הפרלמנטים הבינלאומי (IPU) ליו"ר הכנסת: הסכם הפיוס לא יועיל לחמאס, לא נאפשר לחברי חמאס להשתתף במשלחת הפלסטינית לארגון

בסוף השבוע נועד, ראובן (רובי) ריבלין, עם אנדרס ג'ונסון, (Andres B. Johnsson) מזכ"ל הארגון הבינפרלמנטארי, ה IPU (International Organization of Parliaments). השניים שוחחו על שיתוף הפעולה הבינפרלמנטארי ועל השתתפות ישראל בפורום ה IPU לצד המשלחות הערביות. ב 2008 התקבלה הרשות הפלסטינית כחברה מלאה בארגון, ועל רקע הפיוס בין הרש"פ לחמאס נידונה סוגיית השתתפותם של אנשי חמאס במשלחות הפרלמנטאריות הפלסטיניות.
בשיחתם, אמר ריבלין: "הפת"ח הוא אמנם תנועה פוליטית מוכרת, אך החמאס הוא ארגון טרור. על הרשות הפלסטינית לבחור צד. החמאס מנסה להשתמש בבימת ה IPU כדי לסלול את הדרך להכרה בינלאומית". ריבלין התריע, כי: "הרשות מנסה לכלול אנשי חמאס במשלחות הפרלמנטאריות ל IPU, בניסיון של החמאס לזכות בהכרה".
ריבלין פנה לג'ונסון ואמר: "אל תתנו יד לניסיונות החמאס לקבל הכרה בינלאומית. אנו מבקשים שהארגון הבינפרלמנטארי יבהיר כי הוא אוסר על נוכחותם של אנשי חמאס בפורומים הבינפרלמנטאריים, עם או בלי הסכם פיוס".
ריבלין הוסיף: "הסכם הפיוס בין הרשות לחמאס איננו משנה את העובדה שקיימת יריבות עמוקה בין הצדדים. כל קיומו הפומבי, נועד רק לקדם לגיטימיות והכרה בינלאומית ותו לא".
ג'ונסון גיבה את דבריו של ריבלין, ואמר: "הסכם הפיוס לא יסייע לחמאס לזכות בבמה ב IPU. אנו נעמוד על כך שהמשלחות של הרשות הפלסטינית לא יכללו אנשי חמאס, ונאשר את רשימת המשתתפים מטעמה רק לאחר שנוודא שהחמאס איננו חלק ממנה. נעשו ניסיונות לשלב אנשי חמאס במשלחות הרשמיות מטעם הרשות, אך אני בולם את הניסיונות הללו".
 עוד בשיחתם, ריבלין הזכיר לג'ונסון כי ישראל תמכה במועמדותו של הנציג המרוקני לנשיאות ה IPU על פני הנציג האינדונזי. ריבלין אמר: "איננו חוששים להשתתף בפורומים בינלאומיים שיש בהם נציגות ערבית רחבה, ובלבד שפורומים אלה יקיימו דיונים הוגנים ולא ישמשו במה בינלאומית שכל מטרתה לנגח את מדינת ישראל. לא נסכים לקחת חלק בפורום עוין".
ריבלין ברך על הקשרים הטובים בין האיגוד הבינפרלמנטארי לכנסת בישראל. הוא האיץ בג'ונסון להמשיך ולעמוד על המשמר, ולא לאפשר גם בעתיד השתתפות של גורמים עוינים לישראל בכנסי הארגון, בשורות המשלחת הפלסטינית.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל

אריק זיו ויזר

הסברה ישראלית ביוונית

אלי חזן

אלף מתפקדים חדשים

אריק זיו ויזר

ליברמן בחוץ ?

פינוי שנוי במחלוקת

אריק זיו ויזר

חברי הכנסת נרגמו באבנים בעיר דוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן